Kategorie: horor - detektivní

originální název: End of Watch
originál vyšel: 2016

vydání: Beta (web) 2016

odkazy: 3x [recenze], 1x [info]

Speedemon  | ****

Na rovinu, je to dost zvláštní kniha. Střídaly se u mě pocity zklamání a klasického kingovského „začtení“. Bylo to způsobeno hlavně jiným pojetím knihy (proto je taky tady na legii). Tam kde předchozí dva díly byly detektivní příběhy s prakticky nulovou nadpřirozenou složkou, tak tady se páně King docela utrhl ze řetězu a kniha sem 100% patří. Jakmile jsem se srovnal s tématem, které mi ze začátku přišlo hodně přitažené za vlasy, tak odměnou mi byl klasický čtivý King a důstojné zakončení trilogie.

trudoš  | ****

Za mě nejlepší díl volné trilogie, i když Stephenu Kingovi trochu zazlívám, že na stará kolena vyměkl a u spousty příležitostí nechává hrubost stranou, aby učinil zadost společenské morálce a nezavraždil příliš mnoho nevinných postav. Nadpřirozený motiv ovšem super, zabíjení pomocí tabletů může vymyslet jen on. Další fobie na účtu mého psychoterapeuta. Já mám prostě pro tyhle technické jednoduchosti slabost, přestože v základu postrádají logiku. Potěšil i záporák, který se konečně ukazuje v parádně sadistickém světle. Snad jen, že jeho záškodnický hrůzoplán má poměrně dost děr. Je otázkou, zda pro výsledný efekt bylo třeba jít tak moc komplikovanou cestou.
Co mi vadilo, byla autorova snaha zaplnit vyprávění množstvím popkulturních odkazů, aby hrdiny udělal čtenářsky co nejatraktivnější. Ovšem beru to jako daň za to, že Bill Hodges už není takový mravokárce jako v předchozích dílech a párkrát mi byl dokonce sympatický, stejně jako jeho mladá parťačka Holly. Na konci jsem i slzu uronil.