Kategorie: sci-fi - space opera

originální název: Nemesis Games
originál vyšel: 2015

vydání: Triton (web) 2017

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

gokudo  | ***1/2 20.04.2017 19:20

Uch…pata kniha Expanze ve ktere se nasi hrdinove vydaji na sva vlastni dobrodruzstvi. Subjektivne konstatuji ze Nemesis a Leviatan patri mezi nejlepsi knihy v teto serii. Uvedomeni a politicka korektnost tu trochu zapacha, jak uz je posledni dobou zvykemu u amickych autoru, ale devastace jedne urcite planety je jeden velky antiklimax. Kandidatem na blbecka se protentokrat stava Naomi a Holden je docela v klidku, i kdyz par facaku by mu prospelo. Robertu Heinleinovi by se to mozna taky libilo. Televizni serie je porad lepsi!

Vlask  | **** 18.06.2017 12:24

Poměrně málo akční díl, kde se minimálně střílí, ale i přesto si drží vysokou úroveň napětí. Dost podstatně mění rovnováhu sil a ukazuje, jak vypadá opravdu nepovedená dovolená (i když minimálně jeden účastník by možná nesouhlasil). Bohužel je to díl neuzavřený, vrací do hry několik starých postav a rozvíjí příběh pro následující knihy.

pruss  | **1/2 21.06.2017 08:12

Velice málo scén, které mi zůstanou v paměti. Chyběla nosná myšlenka, které by držela příběh. Rozpad děje na čtyři části podle členů posádky mi nepřipadá šťastný. Celkově to vypadá jen jako příprava k velkému finále.

Madam Brbla  | ***1/2 28.11.2017 10:00

Rosinante je po eskapádách Jima Holdena a jeho bandy v takovém stavu, že je nutné poskytnout jí několik měsíců v opravářském doku na Tychu. Většina posádky využije nucený odpočinek k vyřešení osobních záležitostí: Alexe napadne usmířit se s ex-manželkou na Marsu, Amos chce na Zemi dát poslední sbohem ženě, vůči které cítí dluh, Naomi dostihne její minulost u SVP… a Holden s Rosinantou zůstanou náhle sami.
Rozjezd knihy je velmi pozvolný, ale zhruba ve čtvrtině autoři rozpoutají armageddon. Alex ve své linii obvykle dělá to, co umí nejlépe – pilotuje. Také Amosovi vyhovuje přežívat a probíjet se apokalypsou přímo za svým cílem. Holden si užije minimum akce – proslulý kapitán spíše jen přemýšlí, debatuje, mudruje a strachuje se. Nejvíce se tentokrát zapotí Naomi, ta musí napnout veškeré psychické i fyzické síly, aby ochránila své blízké. Čtenář potká několik dalších starých známých – třeba mariňačku Bobbie, šéfa SVP Freda Johnsona, nebo svéráznou představitelku Země Avasaralu. Objeví se několik nových hráčů, část z nich si může získat čtenářovy sympatie, někdo vyvolá nenávist.
Většina problémů se v této knize nevyřeší, jde o poměrně rozsáhlý prolog k šestému dílu „Expanze“. Nezklamalo, nenadchlo, do budoucna už se u této série zřejmě spokojím s e-booky. 70%