odkazy: 6x [recenze]

archon  | *****

Výborně popsaná lidská špatná vlastnot \„My jsme lepší nám se to stát nemůže\“ či \„Máme dost času, netřeba se nyní s tim teď obtěžovat\“.

biker11  | ****

kniha so super začiatkom – nápad, len tomu chýba spád – je to skôr písané ako dokument + diplomová práca spolu. Je treba dosť úsilia dočítať to , ale stojí to za to úsile .

Dilvermoon  | ****1/2

Jack McDevitt by se dal nazvat novodobým A.C.Clarkem. A to jak vzhledem k tématům svých románů, tak i např. faktem, že v této knize je nalezen tajemný monument. A to na Iapetu, měsíci planety Saturn. Dále se ocitneme v různorodých prostředích na planetách nebo ve vesmíru a také si můžeme procvičit šedé buňky mozkové a spolu s autorem počítat, jak je to vlastně s planetárními katastrofami, probíhajícími v intervalu 8000 let…Seznámíme se s kapitánkou Hutchinsonovou a pokud to bude setkání příjemné, lze si to zopakovat v (zatím) dalších dvou knihách. Já byl spokojen a i obě pokračování splnila má očekávání.

Samnuel  | ****

Netradičně popsaná sci-fi, originální myšlenka týkající se rozkvětu archeologie, když byly vynalezeny nadsvětelné pohony kosmických lodí a objeveny planety s pozůstatky zaniklých civilizací. Zhruba ve čtyřech pětinách mi přišlo, že to trochu ztratilo spád a trochu jsem se musel nutit to dočíst, jinak jsem byl spokojen.

nery  | **

Na tuhle knihu jsem se vcelku těšil, někdo tohle srovnával s A.C.Clarcem, dokonce jsem někde četl přirovnání k A.Reinoldsovi… Ale takové hodnocení nechápu. Autorovi „vědci“ vedou neustále dialogy jak z červené knihovny, celkové cestování po vesmíru je pojaté jak nějaké maloměsto kde se všichni znají, veškeré postavy oplývají občas značnou stupiditou…Spád a děj se táhnou jak lepidlo, popsaná technologie je občas k smíchu…atd. Podobné pocity jako z tohohle, mívám po přečtení scifi z 60.let Za mne je tohle téma zpracovené mizerně. Howgh

Smolař  | **

Podle mě to srovnání s Rámou od Clarka nesnese ani v nejmenším . McDevitt sice postupem času zraje ale bohužel knihy a hlavně děj nemají správné návaznosti . Příliš často je děj nelogický a fyzikálně nestálý :-)

ladynka  | ***

Rozporuplné. Na jedné straně zajímavé popisy a předestřená tajemství, na straně druhé nelogičnosti, které nepasují na jednání, nehrají na stav světa, jak je nám vylíčený. Země má vyspělou techniku, díky níž si komunikuje a bezstarostně poletuje vesmírem, zároveň má vážně existenční problémy zbytek světa? Na výpravu se vydává loď a je to vylíčeno jako událost připomínající nekončící večírek – s jedním členem posádky? Ono velké tajeství čítá rozvrh statisíců let, aby ho posádka dostihla a seznámila se s ním v řádu několika hodin a to na opačné straně galaxie? Všechno tohle a ještě víc je přinejmenším naivní.