Kategorie: fantasy - urban fantasy

originální název: Drake.
originál vyšel: 2016

vydání: Host (web) 2017

odkazy: 3x [ukázka], 6x [recenze]

Vlask  | *** 30.10.2017 21:18

Autor sice pochytil základy žánru urban fantasy, takže vás čekají temné uličky, monstra schovávající se ve stínech, magické bary plné démonů, zkrachovalý hlavní hrdina popíjející tvrdý alkohol po láhvích a problémy kouzelnického charakteru. Bohužel tomu chybí dvě zásadní ingredience – hlavní postava není sympaťák, ale spíš obyčejný ochlasta a gambler, co se nechává unášet nepříznivými událostmi, místo toho, aby s nimi bojoval. Druhý problém je v absenci napětí. Nic vás nenutí knihu zmáknout za večer a jak to dopadne je čtenáři celkem jedno. PS: humor nenalezen…

Lokina  | **** 03.01.2018 19:54

Drake slibuje vtipnou urban fantasy a při dočtení poslední kapitoly, kniha dostála svého slibu. Příběh byl vážně čtivý, dynamický, zábavný a i s tou větší dávkou vulgarity a násilí Drake dokázal, že tyto knihy mám v oblibě. Nebylo to tak přehnané a dalo se to číst, aniž by se vám z toho zvedal žaludek. I když Drake byl neustále pod parou a dostával se z jednoho problému do druhého, prostě tomu zoufalci nešlo nefandit, aby to s ním skončilo dobře. Spálený muž byl jeden z pilířů celé knihy, záhadná postava sršící oplzlé vtípky a hlášky, prostě si ho nešlo neoblíbit. Drake není nějaká super bomba, ale mou pozornost si získal. Takže Drakeu, očekávám, že na tebe nebudu muset dlouho čekat :-)

trudoš  | **1/2 18.08.2019 07:44

Těžko říct, co mi na příběhu vadilo víc, jestli hrdina otloukánek, proti němuž i Čáryfuk je fakt hustej týpek, nebo nijaká zápletka, která sice rozjede pár nadějných motivů, ale nevěnuje se žádnému a teprve v závěru vyplivne jakýsi překombinovaný konstrukt. A tak mi zůstalo jen roztrpčení z několikahodi­nového bloumání „nájemného vraha“, jenž dostává přes zobák tady a támhle, je věčně překvapenej, jak jeho geniálně vymaštěný plány nevycházejí, přičemž má asi tolik pudu sebezáchovy, že by i slimák štrádující si to po dálnici zahanbeně uhnul pohledem.
Za mě tedy ve výsledku šedivý průměr, balancující na úrovni pulpové tvorby Simona R. Greena či Richarda Kadreyho, nazíráno z toho horšího úhlu pohledu. Pěkné nápady podkopávají nedomyšlené reálie a fádní dojem z děje bohužel nezachraňují ani pokusy o cynické odlehčení či schválně na hlavu obrácená klišé. Vlastně jediné, co mě skutečně bavilo, byla situace, kdy Drake pod vlivem drog vyvolává démony, což na třísetstránkový román není mnoho.