kniha » Cesta k moři
hodnotilo: 2
50%
Koupit knihu:
FantasyShop.cz
Fantasya.cz
Cesta k moři

Jan Bodrov

Cesta k moři

série: Hledání dračí země
díl v sérii: 1

Kategorie: fantasy

vydání: Bodrov Jan 2017

odkazy: 1x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: spoilery

 [29] idle (editor) 22.10.2018 14:10  

@kutsua[28]: Chválím zapálení pro věc a důkladný komentář. :)

 [28] kutsua 22.10.2018 12:22  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [27] barbar (editor) 14.12.2017 16:58  

@matob[26]: Hodně nadšený čtenář.

Skoro to vypadá jako reklamní kampaň. :)

 [26] matob 14.12.2017 13:27  
spoiler Tento diskuzní příspěvek obsahuje spoilery - zobrazit?
 [25] barbar (editor) 13.07.2017 12:36  

@Polinius[23]: Pak jsou ještě povinné nabídky. Ty většinou řeší nakladatelé za úplatu přes server, který vznikl z bývalých Nových knih. A spádová městská knihovna může na základě povinného výtisku chtít i nějaké další koupit.

 [24] dva mraky 11.07.2017 10:23  

@Polinius[23]: falesne profily uz lidi znaji, pokud to se to neudela trochu na urovni, spis se dotycny poskodi. Nemluve o tom ze tam zhusta knihu pekne „ogriluji“. 300 precteni neni az tak malo, kdyz jsou to ctenari zanru, ale jinak mas pravdu, vadne to.

 [23] Polinius (editor) 10.07.2017 23:42  

Teď jsem si prostudoval zákon o povinných výtiscích a je jich potřeba zaslat naštěstí jen pět. :-)) Třeba autor jede po nějaké jiné propagační linii. Zaplatí si levnější kampaň na FB, případně napíše sám na sebe recenzi a pošle ji pod jinou identitou na databáze knih a ještě udělá pět profilů které tomu dají palec nahoru. Dneska jsou možnosti propagace neomezené, jen je těžké zaujmout publikum. Klasická stará cesta přes ,,naše" literární servery je už mrtvá, protože mají mizernou čtenost. FP i Sarden mají často jen 300 čtenářů u článku.

 [22] barbar (editor) 08.07.2017 08:51  

@dva mraky[21]: Zdá se, že autor využil znalostí tiskařiny, což je fajn.

 [21] dva mraky 07.07.2017 23:29  

Maji to vystavene mezi novinkama(coz byva placena sluzba), tvrde desky, kvalitni obalka s razbou, falesnym kovanim a tak, nejspis opravdicka vazba se zakulacenym hrbetem, orizky s nejakou jemnou teckovanou texturou takze cena vysvetlena – maly naklad knihy v kvalitnejsim provedeni. Jen jsem nahledl a jevi se to jako takovy epos v proze. Jake a jestli to ma dalsi vrstvy jsem nezkoumal ale stylisticky a jazykove asi ok.h

 [20] dva mraky 07.07.2017 14:11  

@barbar[19]: pujdu kolem Dobrovodskeho, tak to treba bude vystavene.

 [19] barbar (editor) 07.07.2017 09:26  

@dva mraky[17]: Máš pravdu, taky netuším, oč přesně půjde. Možná to bude k mání v knihovně, pokud odevzdá povinné výtisky?

@toms[16]: Inspirace Tolkienem pro mne evidentně znamená, že bych si s autorem rozuměl… :) Akorát mi to přišlo malinko do parodična, takže přímo Pána prstenů bych nečekal…

 [18] Gaarq (editor) 07.07.2017 08:26  

inu, asi nejsem ten správný receptor, ale ta anotace mě spíše odrazuje. navíc je na ní pěkně vidět, jaké knihy autor četl a jaké filmy viděl. a jak říká @dva mraky[17]: , celý projekt působí dost… divně.

@toms[16]: „upadáš do epičnosti“ – vítej v klubu :)

 [17] dva mraky 07.07.2017 00:25  

@barbar[7]: Mě se ta anotace vlastně líbí. A mohla by být OK, kdyby tam ovšem krom ní bylo někde pár slov v „lidštině“. Když si to přečtu naprosto netuším, jakým stylem to bude psané. Vlastně první co bych tipl by byl gamebook. Možná skutečně o propagaci neslyšel na straně druhé podle internetu provozuje tiskárnu a grafické studio(ze které vyjel tento produkt) tak by přece měl mít matné ponětí. Firmě ovšem nejedou webovky tak těžko říct, jestli to není celé nějak jinak. Souběh nulové propagace, divné anotace, vysoké ceny a absence e knihy, je v podstatě likvidační, i kdyby to bylo jinak dobré čtení.

 [16] toms (editor) 06.07.2017 21:59  

@barbar[15]: to máš z té starověko-středověké fantasy :-) Ale vím, jak to myslíš, taky se mi stává, že zabřednu do rozvláčné popisnosti – kolega pro to má úsloví „upadáš do epičnosti“.

Osobně nijak zvlášť z té anotace do mdlob neupadám, už jenom z ní je jasné, že jde o další vykradení Pána prstenů a ani se to autor nesnaží moc maskovat (pán zla Tajron).

 [15] barbar (editor) 06.07.2017 21:04  

@idle[14]: Jo, možná i proto se mi to zamlouvá, kolega Pavlovský tvrdí, že můj jazyk patří do 14. století; což ke asi synonymum pro „překošatělý“. :)

 [14] idle (editor) 06.07.2017 20:01  

@barbar[13]: Jo, taky mi to nepřišlo zlé – rozhodně lepší, než by člověk v téhle kategorii (začínající autor, vlastní vydání) čekal. Sice nejsem velký fanoušek překošatých textů, ale tady je to aspoň zvládnuté. Tím spíš je škoda, když to taková chyba potom shodí. Anotace vypovídat může a nemusí, ale potenciální čtenáři se podle ní budou filtrovat.

 [13] barbar (editor) 06.07.2017 18:09  

@idle[9]: Nemusím propagovat konkurenci, ale měl jsem dojem, že ta „kramářská“ anotace je docela pěkně zveršovaná, autorův slovník celkem bohatý a věty košaté. Možná je to tím, že narážím na spousty na první pohled daleko děsivějších textů, které mi začínající autoři nabízejí; tohle mě skoro i zaujalo. Anotace v sobě má hrubky, o knize to může vypovídat a nemusí, taky ji občas píšu na poslední chvíli a nečte ji nikdo kromě mě.

Přišlo mi, že Bodrovovi bude už dejme tomu přes 30 a celkem ví, co chce.

@toms[12]: Otevřu vlastní nově vydanou knihu a najdu v ní chybu. Celkem pravidelně a vzdor mnoha korekturám. Řeším to tak, že se na ni těším. :) Ve Třech kapitánech II. jsme teď s Leonardem Medkem opravili opulentní množství chyb, ale bohužel to znamená, že se jich spousta ještě skrývá někde mezi řádky. :)

 [12] toms (editor) 06.07.2017 15:50  

@idle[11]: přesně tak, nejhorší je ten pocit, když pročítáš zalomený text, který už odešel do tisku a najdeš všechny ty nevychytané chyby, to bych nejraději tloukl hlavou o klávesnici. :-D

 [11] idle (editor) 06.07.2017 14:51  

@toms[10]: Jo, je mi to jasné. S tím, že po každé korektuře stejně ještě něco zbyde, mám vlastní zkušenosti.

A přesně z těchhle důvodů bude vydání vlastním nákladem vždycky míň důvěryhodné než knihy z nakladatelství. I když protipříklady budou na obou stranách.

 [10] toms (editor) 06.07.2017 14:16  

@dva mraky[6]: praktiky Kosmasu nekomentuji, je to moloch, takže si to může dovolit (zatím). Zde jsem měl na mysli samozřejmě autora.

@idle[9]: on nejspíš ušetřil na všem, to bude nejen vlastním nákladem, ale i kompletně vlastní redakcí. Nic proti tomu, je to cesta, jak ušetřit dost velké peníze. Bohužel negativem podobného vydání je pravidelně horší korektura – sebelepší bohemista něco přehlédne a bez několikanásobného jištění je to znát na výsledném textu.

 [9] idle (editor) 06.07.2017 13:34  

@barbar[8]: Umí myslet, ale na korektuře šetřil? :)

 [8] barbar (editor) 06.07.2017 13:15  

@ce[2]: Hmm, anotace je napsána celkem zajímavým jazykem, jen bohužel obsahuje nějaké hrubky. Autor minimálně umí myslet.

 [7] barbar (editor) 06.07.2017 13:11  

@toms[5]: Jo, nedávno jsem se setkal s hrdou frází „Autoři dostávají od distributora 35% ceny knihy!“ :)

@dva mraky[4]: Možná o propagaci nikdy neslyšel nebo neví, jak na to. 5 stovek za necelých 400 stran je docela síla, ale je otázka, v jakém se to vytisklo nákladu.

 [6] dva mraky 06.07.2017 11:06  

@toms[5]: Myslíš obchodní tah od Kosmase napařit na top takovou marži, nebo od autora to dát Kosmasu?

 [5] toms (editor) 06.07.2017 10:50  

@dva mraky[4]: Dostat něco k velkým distributorům není problém, ale třeba Kosmas si může říct klidně o 50–60% z prodejní ceny. Proto je zřejmě ta cena tak šíleně nadsazená (výrobní cena je max. poloviční), ale jestli to je dobrý obchodní tah si dovoluji pochybovat…

 [4] dva mraky 06.07.2017 09:46  

Ta loterie taky pobavila. Ale jinak nevim,co si mám myslet. Vlastní náklad znamená, že musel investovat povícero desetitisíců ale jinak nevidím ani vůle k propagaci Nicméně to dostal k velkým distributorům takže u Dobrovodského to nejspíš bude k nahlédnutí. Ale tuším, že v pivu ty čtyři stovky budou vypadat daleko atraktivněji :-)

 [3] toms (editor) 06.07.2017 09:23  

@dva mraky[1]: má to anotaci, jak na nějakou hru ve stylu Dračího doupěte. @ce[2]: samotná ta kniha je svého druhu loterie, ve které samozřejmě nejde vyhrát. A dát za něco takového 495 korun? To bude určitě co nevidět vyprodané…

 [2] ce (editor) 06.07.2017 08:34  

@dva mraky[1]: Aby si čtenáři zkusili štěstí tak: Kniha obsahuje stírací los s kódem ke stažení nové písně od Divokýho Billa a možností výhry jednoho ze 150 CD Tsunami.
Třebu mu ostatní činnosti dost nevynášejí (viz www.rzp.cz, ID 66356415), tak si teď J.B. chce zkusit přividělat jako spisovatel a začal novou českou fantasy ságu, ale možná váhá zda by se neměl raději pokusit podnikat v loteriích.
Snad to někdy nějaký český vlastenec přečte a ohodnotí.

 [1] dva mraky 06.07.2017 00:14  

Neznámý autor, vlastním nákladem, žádné stránky, žádná ukázka, anotace, o které nevím, co si mám myslet, čtyři stovky za papírovou verzi, elektronická není k mání. Nezbývá, než popřát hodně štěstí.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu