Šest vran

série: Šest vran

originální název: Six of Crows
originál vyšel: 2015

vydání: Fragment (CZ) (web) 2017

snop  | ***1/2

Asi bych dokázal dát i 80 %, kdybych byl žena. Dobře vystavěný svět i příběh, trochu to připomíná Lockeho Lamoru. Na mě je tam ale těch citových rozervaností až příliš. Tři páry jdou vykrást banku, dalo by se říct. Byť tedy ten třetí, homosexuální, je spíše v začátcích, kdežto ty druhé dva, to je rozervanost jak pověstný klín skal, pod kterým hučí řeka. Dočkáme se spousty srdcervoucích flashbacků, nicméně i spousty akce a heistu ve stylu Ocean's eleven. Rozhodně výhodou je, že příběh je uzavřený, byť tedy s cliffhangerem, ale to jenom otevírá prostor pro druhý díl. Pokud vám tedy trochu romantiky nevadí, jděte do toho. Pokud se vám u popisu, jak se jeho mužná hruď otřela o její tvář a ona z toho je celá nesvá, asi vynechejte… ale přijdete o celkem vtipný děj plný zvratů a podvodů v podvodech jiných podvodů.

Lokina  | *****

Co napsat? Jedno slovo, pecka! Je vidět, že autorka se trochu vyvinula, co se týče stylu psaní. Griša se mi líbila, ale u Šesti vran vidím neskutečný pokrok vpřed. V první polovině jsme byli svědky, jak se k tomu nesplnitelnému úkolu dostali a jak se naši „hrdinové“ na něj připravovali. V druhé polovině už přišlo na řadu samotné provedení sebevražedné mise na jejímž konci, kdyby uspěli, by čekala pohádková odměna. Líbilo se mi, že jednotlivé kapitoly nebyly viděny z pohledu jedné postavy, takže jsme se mohli seznámit s jednotlivou postavou. Postupem času se i odhalovaly jednotlivé střípky z jejich minulosti, která utvářela charakter každého z nich. Kniha byla neotřelá, čtivá, s dávkou akce, humoru, napětí a nečekaných překvapení a zvratů. Žádná hluchá místa nebo nudné dialogy či ploché charaktery postav tady rozhodně nečekejte. Romantická linka je zde lehce nastíněna, takže nijak nenarušuje svižnost příběhu. Konec je otevřený a já se nemůžu dočkat, kdy přijde další díl a bude nám vyprávět znovu o Šesti vranách a jejich dalším nesplnitelném úkolu. :-)