Zrození Adepta

série: Světla v temnotách

Kategorie: fantasy - akční - vlkodlaci

vydání: Fantom Print (web) 2017

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

biafra  | **** 16.11.2017 19:50

První díl se mi moc nelíbil. Příběh se teprve rozjížděl a rozčilovala mě protievropská demagogie. Ve druhém dílu je méně Okamury a víc mozků – rozmašírovaných. Drescher autorsky dozrál a nabízí akční počteníčko, které je o to zajímavější, že není úplně lineární, ale vypráví ho několik postav, jejichž příběhové sekvence dokáže Drescher umně proplést. V rámci žánru je to vynikající počin; ovšem pět hvězdiček si přece jen nechávám pro poněkud náročnější četbu. Adept je brakový krvák, který obsahuje řadu omletých klišé a převzatých nápadů, jež ovšem tvoří jakýsi kánon tohoto čtiva a čtenáři je asi vyžadují. Oceňuji věnování Sienkiewiczovi – dokonce se mi zdá, že jsem v knížce rozpoznal pár motivů z Potopy a Ohněm a mečem. Dál oceňuji, že Drescher se nerozpakuje exterminovat i relativně důležité postavy, což vyvolává u čtenáře lehké znejistění. A samozřejmě smysl pro humor: některé fórky byly trochu přitažené za vlasy, jiné se povedly. Shrnuto: Ideální odpočinková četba pro milovníky potoků krve, kozáků, elfů, vlkodlaků a dalších potvor. I když vydavatel knihu prezentuje jako dilogii, závěr naznačuje něco jiného.

Vlask  | ***1/2 24.12.2017 15:55

První díl byl klasická urbanka. Druhý se nám proměnil v military žánr, protože je prakticky celý o jedné velké bitvě. Což je jeho hlavní problém. Jen co se vystřílí jedno nepřátelské vojsko, tak ihned kreativně nastupuje na jatka další strana konfliktu. Autor si jich po vzoru Warhammeru nachystal dost na celou knihu, ale chybí nějaký vývoj v ději a po nějaké době už je vám úplně jedno jestli po sobě střílí elfové a vlkodlaci, nebo někdo další.