Petra Stehlíková

Faja

série: Naslouchač

vydání: Host (web) 2017

odkazy: 1x [recenze], 1x [ukázka]

snop  | *** 07.02.2018 11:37

Tak mám, co jsem chtěl, další díl ve stejném světě. Bohužel, jak jsem si při prvním dílu říkal, že bych se o něm ještě rád dozvěděl trochu víc, tak v tomto dílu jsem informacemi přímo zahlcen, což v podání autorky znamená mimo jiné desítky umělých slov a různých víceméně zbytečných popisů. Navíc Ilan, aniž o tom ví, zjevně prochází pubertou, takže se u ní projevuje nesmyslné střídání nálad a postojů, což hrozně bourá děj, navíc se stává ještě o dost nepravděpodobnější, že by někdo už jenom z chování a různého všeho ječení a fňukání nepoznal, že není kluk, ale dívka. Samotný příběh se nám moc neposunul, téměř veškerý zdánlivý posun je realizován přidáváním nových a nových principů a tajemství. Nicméně je to čtivé, takže za mě slabších 6/10.

dva mraky  | *** 11.02.2018 19:41

Dobré zprávy: zlepšilo se řemeslo, jazyk lépe plyne a máloco tahá za oči. Máme tady zajímavý příběh jednoho totálního rozhození Ilan jde ode zdi ke zdi mezi láskou a nenávistí a já osobně jí to věřím a zaujalo mě to.(kolegu Snopa naopak zřejmě vůbec :-), tak to asi nebude mít takový efekt na všechny ) Stejně tak ostatní postavy jsou dobře podané. Dobrodružství je dobrodružné :-) Je nám ohdaleno lecos z podstaty toho světa, mezirasový konflikt začíná nabývat grády, z odpovědí se rodí další otázky a atmosféra tajemství a dávných křivd, která se mi tak líbila v prvním díle houstne. Je to celkově čtivé a stránky fajn odsýpají, další díl si pořídím taky. Špatné zprávy: Opět bez nějaké pořádné mezipointy(jinak by to za mne bylo na 70–80%). Procento odpovědí je na můj vkuse příliš slabé, reálně hrozí, že s takovou by mě taky tajemství mohla přestat zajímat. Školení v reáliích mi opět občas lezlo na nervy.