Ctein

Mise Saturn

originální název: Saturn Run
originál vyšel: 2015

vydání: Omega (web) 2018

PMarek  | **** 05.04.2018 10:36

Moc jsem od knihy neočekával, myslel jsem si, že chrlič thrillerů fušuje okrajově do sci-fi, ale byl jsem příjemně překvapen. Dobrý příběh, sympatické postavy, ne úplně striktní Amerika uber alles, zajímavý aspekt souboje velmocí o potenciální převahu díky mimozemským technologiím (nepochybuji o tom, že by to tak bylo, ačkoliv většina sci-fi nás bere jako celek s názvem lidstvo). Jen na mě byl přiliš hektický konec, který měl jiné tempo než příběh do té doby. A taky mě nějak tahalo za oči neustálé používání „tabulky“. Myšleno tablet ? Proč ne prostě tablet ? Neby bylo třeba vymyslet označení pro budoucí technologii, kdy tablet je už jen historická relikvie ? Ale proč „tabulka“… Ale to je lapálie. Celkově velká spokojenost. Nečekaná. Ještě drobná připomínka ke knize technicky: nejsem ekoterorista, ale mrhání nepotištěným papírem je do očí bijící. Nešlo ten formát využít líp ? Ale to by to zase nebyl špalek za pěknou sumičku…

op_1  | *** 01.07.2018 22:16

Mně nejzajímavější přišly poznámky autorů na konci. Příběh byl docela předvídatelný. „Setkání“ s mimozemšťany tam bylo spíš do počtu. Napsané to bylo hezky, děj odsípal, to jo. Nadšený nejsem.

Madam Brbla  | ***1/2 13.10.2019 17:06

Byla jsem si poměrně jistá, že mne tato kniha vezme na zábavnou, napínavou a snad i poučnou cestu, leč pohon mé imaginace ze sebe vyždímal jen lehce nadprůměrný tah. Jistě, hektičtější životní období nepřeje četbě a znevýhodnilo by každou knihu, mám však pochyby, zda by mě „Mise Saturn“ dokázala strhnout víc i v případě dostatku času a plného soustředění. Na téměř sedmi stovkách stran se dalo lépe pracovat s psychologií postav, čekala bych jaksi členitější děj, větší porci fascinace. Po dosažení cíle nenásledoval zatajený dech a vykulené oči, nýbrž určité zklamání. Alespoň hard sci-fi složka jela na plný výkon, s tou si autoři pohráli, jinak jde o spoustu politikaření, aniž by se dostavil dojem hlubšího vhledu do problematiky, a také mnoho nezávazného plkání s trochou žertíků.
Pointa obézního románu? Lidstvo je spíše schopno dosáhnout porozumění s mimozemskou inteligencí, než domluvit se (bez podrazů a mávání zbraněmi) mezi sebou navzájem. Já jsem Američan / Číňan / Rus / hrdý příslušník libovolného národa a kdo se narodil v jiné zemi, ten je roven lejnu na mé rohožce… změní se někdy tenhle přístup?
Čtvrtá astra nezůstala vzdálená světelné roky, stačilo mírně přidat na emocích a momentech překvapení.