Kategorie: sci-fi - postkatastrofická - audiobook

originální název: The Night of the Triffids
originál vyšel: 2001

vydání: Polaris (web) 2003; Polaris (web) 2008

odkazy: 3x [recenze], 1x [e-book]

Doubravka  | ***** 25.05.2006 20:31

Téhle knihy jsem se dost bála. Den trifidů je asi první sci-fi, kterou jsem kdy četla a patří k mým nejmilejším a představa pokračování mě poněkud děsila. Přesto jsem byla nakonec příjemně překvapena a snad pro tu úlevu boduji tak vysoko – mohlo to dopadnout podstatně hůř. I celkový vývoj situace se mi líbil a tak pravím – nebojte se Noci trifidů! :)

magio  | **** 05.04.2007 16:17

Velice zdařilé pokračování Wyndhamovy legendární klasiky. Autor Simon Clark se v této knize posunul v čase a opustil tak hlavního hrdinu Dne trifidů – Billa Masena. Ta však není vůbec na škodu. Do popředí se tím dostává jeho mladý syn David. Ten, narozdíl od svého známého otce nenachází zálibu v biologických výzkumech zákeřných trifidů, ale stává se pilotem. A když je nucen nečekaně nouzově přistát na nevelkém ostrůvku plném inteligentních jedovatých zabijáků, je zápletka na světě. Velmi mě zaujal také autorův nápad s mutací trifidů. V knížce se můžeme setkat například s květinami číhajícími na náhodného kolemjdoucího na dně jezera. 4* dávám za netradiční a nepředvídatelný příběh. Doporučuji přečíst!!!

Gaarq  | **** 14.04.2008 10:49

jedno z nejlepších neautorských pokračování starých dobrých příběhů. asi jako většina ostatních jsem k němu přistupoval s pochybnostmi, ale byl jsem příjemně překvapen. stojí to za to!

stimílek  | *** 03.02.2009 22:55

Řemeslně kvalitní vyprávění, psané podobným stylem jako Den, nicméně mi úplně nesedlo do noty. Konkrétně spousta fungující techniky, biologické diletantství autora, neustálé komentáře pana Masena jr., které na mě působily, že prožil většinu života v době „před.“ Dost akce, ale málo věcí k zamyšlení. Nicméně, až zase za čas otevřu Den, pravděpodobně už najdu i odvahu vstoupit do Noci.

papuja  | **** 26.05.2009 21:38

Opravdu důstojné a zdařilé pokračování! Mé hodnocení sráží pouze to, že mi na začátku knihy nějak nechtěl sednout autorův styl. První polovina knihy mi připadala taková vláčná, ale ne nudná. Druhá polovina je akčnější a děj pěkně utíká.

Methat  | ****1/2 27.05.2010 19:16

V tomto pokračovaní sa dostáva do úlohy syn Billa Masena – David. Príbeh začína pomaly, autorov štýl mi na začiatku knihy nesedel a pripadal mi, že sám autor je zmätený viac ako hlavná postava, ale po niekoľkých stránkach sa rozpísal a už sa kniha čítala sama od seba. Takmer okamžite som sa vžil s hlavným hrdinom a odhaľoval s ním zrady, prekvapenia a tajomstvá ukryté v „Novom svete“ Okrem Davida Masena sa mi páčil predovšetkým černoch Gabriel Deeds a optimistický Sam Dymes. …čo všetko sa môže stať, keď sa rozhodnete stať pilotom… Veľmi podarené pokračovanie legendárnej knihy Den Trifidú.

Streamline  | **** 30.08.2011 17:47

Volné pokračovanie legendárneho sci-fi románu Johna Wyndhama „Deň Trifidov“. Simon Clark sa zhostil ťažkej úlohy, priblížiť sa formou i obsahom k tomuto veľdielu, veľmi dobre…neprekonáva však wyndhamovu klasiku. Príbeh sa odohráva 29 rokov po zániku starého sveta a točí sa okolo syna Billa Masena, Davida, ktorý podobne ako jeho otec má v sebe dostatok zvedavosti a odvahy aby sa postavil hrozbe Trifidov, ktorá stále ani po rokoch neutíchla.Od začiatku príbehu sa musí ľudstvo popasovať s nepríjemnou a nevysvetliteľnou temnotou, ktorá zahalila celý svet. David je ako pilot vyslaný preskúmať čo sa deje nad mrakmi, po tejto misii však naberú udalosti nečakaný spád. Zaujímavé postavy: generál Torrence – prototyp novodobého diktátora.
Christina – dievča imúnne proti jedu Trifidov. 80%!

Phoenix  | **** 05.03.2012 22:17

Od pokračování jsem čekala kompletně nový příběh zasazený hodně mimo původní Den Trifidů. Opak byl pravdou a pokračování je opravdu pokračování. Děj začíná o pár let déle, než končil DT. Autor hezky shrnul předcházející události, krátce ale výstižně, takže kdo nečetl Wyndhama, rychle pochopí, no, a kdo četl, tak malá rekapitulace neuškodí. Poté, co se seznámíme s hlavním hrdinou, jsme vhozeni do víru událostí, kde jedna následuje druhou a dojde na čekané i nečekané zvraty. Děj ubíhá, nenudí a najednou je konec, ani nevíte jak. Jediná výtka, která mě napadá a během čtení mě trochu mrzela, bylo nevyužití zmutovaných Trifidů. Když už je autor nakousl, mohl jim dát mnohem větší prostor. Takhle v příběhu působili jako jedna nepříliš důležitá linka.

gan112  | ****1/2 01.02.2014 23:04

Román ma milo prekvapil, možno preto že som od neho veľa neočakával. Ale na druhú stranu je pre mňa kontroverzný z toho pohľadu že autor (aspoň podla môjho zdania) to mnohokrát preháňa s „fantasmagóriami“, takže si časom poviete že toto musí byť ozaj len vymyslené. Ale keď som hovoril o tej kontroverznosti, treba povedať že autor si zvolil vhodné časové obdobie od dňa oslepenia. Za tých tridsať rokov sa kultúra na vzdialených miestach mohla vyvinúť rôzne, a veľa vecí sa mohlo udiať rôznymi spôsobmi. A aj sa udialo. A tak si nakoniec hovorím áno, aj takto nejak by to mohlo byť tridsať rokov od oslepenia na vzdialených komunitách odrezaných od sveta. Malým dôkazom je pre mňa fakt že aj nacisti dokázali utajiť existenciu koncentračných táborov! Ale prečítajte si sami dej má svižné tempo, nenudí a je napísané úsporným rozprávačským štýlom, s množstvom dejových zvratov.

Clarice  | **** 25.11.2018 18:58

Jako celek je to velmi zdařilé pokračování geniální jedničky, nicméně odpovědi na některé otázky chybí, což je škoda. „Tma“ na začátku se dala bezvadně využít. Někde v příběhu se totiž zmiňuje zajímavá věc: „že v prípadě úbytku světla trifidi buď pochcípají, nebo se začnou shánět po krmení.“ A co se stalo? Odpovězte si sami.

Poslouchala jsem audio a ze začátku byla dosti rozpačitá, protože se zdálo, že mi nesedne styl. Byl poněkud jednoduše vyprávěcí a zhruba první tři, čtyři stopy, mě moc nebavily. Nedokázala jsem se do toho zažrat. Jakmile ale hrdina nouzově přistál na divném trifidím ostrově, začalo to mít prima atmosféru a také to docela slušně odsýpalo. Jednotliví hrdinové byli spíše kladní, pořád jsem čekala na nějakou konfrontaci s kytkami :), nějakou vostrou, myslím :).

V průběhu poslechu jsem si udělala zeleninový salát s trochou nějakého toho lupení a dostala se až ke konci. Ten sice neurazil, ale částečně moc nepotěšil.

Někdo tu psal, že zatímco první díl by se dal přečíst znovu, tenhle druhou šanci nedostane. Cítím to stejně. Zároveň by se mi líbilo pokračování. Svět takhle změněný, by si ho zasloužil :). A teď jdu zalít kytky, aby neremcaly…

Audioknihu načetl Radek Valenta. Dobře, řekla bych.