Kategorie: sci-fi - military

originální název: Echoes of Honor
originál vyšel: 10/1998

vydání: Polaris (web) 2004

odkazy: 2x [recenze], 1x [ukázka]

Speedemon  | ***1/2 10.10.2010 00:38

Je vidět, že se pan Weber naprosto vžil do svého světa a chrlí čím dál tím tlustší knihy. Oproti předchozím dílům je kniha rozdělena na 6 částí, kde se střídá dění mezi vězeňskou planetou Hádes, kde je Honor a zbytkem světa. To znamená, že k hlavní postavě se dostaneme až po prvních 100 stránkách. Na jednu stranu je hezké vidět, jak je autorův svět živý a promyšlený; na stranu druhou, nepotřebuji vědět, kde si každý bezvýznamný voják uprdne. Bitvy jsou napínavé jako vždy a tentokrát se do hry dostávají i nové typy lodí. I když je to už rozvláčnější než úvodní díly, stále je to napínavé a čtivé.

Hadati1  | ***** 20.09.2012 09:25

První půlka má celkem spád a Weber se vždy jednu kapitolu drží jedné dějové linie a v další kapitole zase jiné, což je dost osvěžující, protože nemusíte sledovat tolik dějových linií najednou. V půlce knihy se to však změní v obvyklé prolíníní. Osobně se mi ale děj této knihy moc líbil.

Nelson  | ***** 17.11.2014 15:38

Děj knihy jde po 2 liních. Jedna sleduje události na Graysonu, který hluboce zasáhla zpráva o údajné popravě Honor, a další průběh války. Druhá se odehrává na vězeňské planetě Hádes zvané Peklo a sleduje snahy Honor a jejích lidí o znovuzískání svobody. Válka se pro Mantichoru nevyvíjí dobře, utrpěla řadu porážek. Jen některé z nově vyvíjených zbraní vypadají, že by mohly průběh války zvrátit. A na planetě Hádes je Honor postavena před skoro nesplnitelný úkol, jak s hrstkou lidí porazit velkou liďáckou posádku. Jedna z nejlepších knih celé série.

LuciusWlk  | ***** 31.12.2015 10:29

Po malé pauze jsem opět zavítal do světa Honor Harringtonové, abych tuto sérii dočetl, a nemůžu hodnotit jinak, než že jde o návrat velkolepý. Kniha je poměrně hrubší a mnohem obsáhlejší, než předchozí díly. Weber má svět velice zajímavě vystavený a rád se zaměřuje na jednotlivé detaily celku, což ale ve výsledku vede k tomu, že se člověk musí občas prokousat obsáhlou vatou, nebo tři stránkovým „zamyšlením“ některého z hrdinů. V pasáži, kde očekáváte nějaký zvrat, je to občas trochu nervy zkoušející, nicméně je pak odměna sladší. A ono je to nakonec dobře. Kniha tak působí mnohem kompaktněji. Děj celkově je vynikající, bez hluchých míst. Na obou stranách se toho děje velice mnoho příběh dostává zajímavý spád a možností, pro další vývoj. A samozřejmě skončí tak, že prostě musíte vzít do ruky další díl. 