Píseň pro Lyu

Kategorie: sci-fi - povídková sbírka

originální název: A Song for Lya and Other Stories
originál vyšel: 1976

vydání: Triton (web) 2002; Triton (web) 2008

Duirin  | **** 19.01.2007 22:38

Kniha obsahuje 10 povídek. Stručně řečeno musím uznat, že Martin povídky psát umí. Asi tři mi sice přišly trochu slabší (takový průměr), zbytek je ale takový nadprůměr, tři se mi dokonce hodně líbily. Není to žádné čtení pro zasmání, ale většinou spíše k zamyšlení a to se Martinovi daří. Zastavil bych se u poslední povídky, po které je celá sbírka pojmenována. Dost jsem na ni byl zvědavý a jednoduše řečeno musím říct, že je zvláštní. Povídka mě zaujala, ale neoslnila. Nicméně už teď tuším, že na ni jen tak nezapomenu a postupem času ji budu hodnotit stále lépe a lépe.

Gaarq  | **** 28.03.2012 21:17

sbírka obsahuje dvě velmi dobré povídky (mlhy a odbočku), pár průměrných a žel i nejednu podprůměrnou. je příliš poznat, že autor byl mladý, nevypsaný, dychtivý a emočně rozechvělý. povídkám často chybí nadhled, úspornost a údernost pozdějších děl. martin ale prokázal velký talent, velký potenciál, bezednou studnu nápadů a hlavně cit a lidskost. jenže ještě chvíli mu trvalo, než se je naučil dávkovat jako koření a neplýtvat jimi po hrstech.

jo a osobní invektiva na adresu vydavatele: ta brož je strašný šunt. šlompácky slepené a po třech čteních se hřbet úplně rozjel. cs cs cs…

Strýček Biolit  | **** 11.01.2014 13:34

První sbírka povídek GRRM dopadla nad moje očekávání (a absolutně potvrdila jeho vypravěčský talent). I ty nejslabší kousky jsou napsané takovým způsobem, že se na nich nezaseknete a nemáte chuť je přeskočit – hezky je dočtete, jen z nich holt nemáte takovou potěchu. Povídky jsou odlišné, vybere si vskutku každý. Sci-fi prvky jsou spíše upozaděny, mají formu kulis, neboť prim hrají lidé, jejich pocity a tužby.

Kdyby všichni autoři psali napoprvé takhle kvalitně, můžeme bouchnout archivní rychlé špunty, obléci si volný hábit, bubnovat jak Vlastík Plamínek, odstěhovat se na tropický ostrov a hltat tsunami skvělých povídek.

Naopak vázané vydání je perfektní – neobjevil jsem snad ani jeden překlep, papír je bílý, vazba drží. Jediné, co zamrzí, je podivný font, který háček u písmene „ď“ cpe doopravdy jako háček – a to nad písmeno.