81%
Sinusoida 26

Josef Pecinovský

Sinusoida 26

vydání: Grada (web) 1999

Duirin  | **** 06.06.2010 21:16

Osidlování planety, mezilidské vztahy, tajemní tvorové „sinusoidy“, trocha napětí. Kdo má tohle rád, tak tomu knihu doporučuju… tedy abych byl přesný, tak pokud vám nevadí Pecinovský, protože podobně jako v Pecinovského Jutě, jsou i zde některé reálie přitažené za vlasy – přiznejme si, že je trochu neuvěřitelné, že výprava, která má prozkoumat vzdálenou planetu, ke které letí 11 let a dalších 11 let zpět, přičemž na planetě nestráví ani čtvrtinu tohoto času, čítá pouze několik desítek členů posádky … a i tak s sebou veze třeba krávy a slepice, které na planetě v izolaci chová (a také pěstuje spoustu plodin). Ale to jsem odbočil…
Ve skutečnosti je malá velikost posádky vesmírné lodi pro čtenáře výhodou, protože autor nás seznámí prakticky s každým členem posádky, každý člen má nějaký svůj příběh, historii a především hraje nějakou úlohu v ději knihy na planetě Perla.
Hlavním hnacím motorem děje jsou mezilidské a „mezivelitelské“ vztahy v kosmické lodi v napjaté atmosféře, kdy se má schylovat k odletu z planety domů. Jenže iniciativu do rukou bere jistý Analytik, který se na Zemi odmítá vrátit. Navíc se na povrchu planety začnou dít divné věci a dokonce tam začnou umírat lidé. A nikdo neví, co s tím vlastně mají společného ti záhadní „tvorové“ – sinusoidy.
Svižný děj a napínavé čtení mě nutí dát 4,5, ale nakonec ponechávám jen 4 za závěr, který mé původní nadšení z knihy poněkud zchladil.

Ťuhýk  | nehodnoceno 22.06.2020 07:35

to Duirin. Musím upřesnit, výprava s sebou neveze dobytek, ten se narodil až v základně na Perle, kde na to bylo přece jen víc místa. Připouštím, že to z textu nemusí být patrné.