originál vyšel: 03/2002

vydání: Polaris (web) 2004

odkazy: 6x [recenze], 1x [ukázka]

shpina  | **** 08.01.2007 10:18

Velmi slušná akční sf. Spletitý děj, zajímavé postavy. Jen nějaká ta občasná drsnohláška pro odreagování občas chybí.

Bodkin  | ****1/2 26.01.2008 00:03

Po Hranice řádu jsem nečekal, že by mě mohl Asher překvapit něčím novým a zajímavým. Očividně jsem se krutě mýlil. Stahovač je ještě nápaditější a propracovanější než Cormacova série. Trojice hlavních hrdinů je dostatečně zajímavá, odlišná a svá a na rozdíl od Cormaca se do nich může člověk i vcítit. Rozdíl těch 700 let od Pavučiny nejde znát ani tak z technologií, jako spíše z chování UI. Svobodní golemové, vysloužilí bojoví roboti se prochází po Řádu nejen jako pracovníci ale i jako turisté. K tomu mi ještě přišlo, že se umělé inteligence více polidštili než sami lidé, o sedm set let starých mrtvolách nemluvě. 95%

luksa  | ****1/2 22.01.2010 10:53

Vynikající záležitost, takto bych si představoval novodobou dobrodružnou space-operu. Zajímavé postavy, rychlé tempo které v závěru neuvěřitelně graduje, planeta Spatterjay a její fauna, Pradoři a tuny dalších nápadů, které z této knihy dělají vynikající čtení na odreagování. Zpočátku jsem měl trochu problémy se do toho universa dostat, ale pak už jsem knihu přečet skoro na jeden zátah.

Lucc  | *** 13.05.2010 08:29

Dobré, ale příliš mi to připomínalo Aldridge a jeho svět Dilvermoon, takže musím ubrat hvězdu za neoriginalitu. Pokud jste od Aldridge nic nečetli, jděte do Stahovače bez obav.

KainIX  | ***** 30.11.2011 07:52

K této knize jsem se dostal úplnou náhodou a bylto pro mne stejné zjevení jako Mievillovo Perdido (když jsem před tím od Mievilla nic nečetl). Originální (alespoň pro mne) dobrodružná sci-fi s dobrými postavami, zajímavým příběhem a místy skvělými hláškami (hlavěn robotů). Nenapadá mě jediný zápor, takže plný počet.

Lamia  | ***** 22.08.2012 23:24

Velice chytlavá kniha. Ve vší své bizardnosti si uchovává dost přirozenosti, aby děj nepůsobil strojeně nebo hrubě. Zajímavé postavy ve zvláštním a nebezpečném prostředí. Navíc kniha nechává dostatek místa pro vlastní fantazii, co se děje a fauny týče. Po dlouhé době první série, která mě doopravdy nadchla.

Gaarq  | ***** 26.05.2014 19:08

tak tomuhle já říkám zábavná dobrodružná SF! spejsopera jak vyšitá. dobře napsaná, plná nápadů a decentního humoru. asher umí vymyslet zajímavé světy, sice vykrádá, co se dá (námořní piráty, fašizmus, atp.), ale dělá to invenčně a hlavně to má hlavu a patu. sice ten svět je natolik nový, že jsem se textem ze začátku docela prokousával, ale pak už to šlo samo. určitě bychom po důkladném hledání našli pár děr v logice příběhu, ale jsou docela maskované spádem a hlavně velmi dobrým řemeslem (díky komukoliv, že to překládal surveyor). docela se těším na další.

Majkl  | ****1/2 15.07.2015 21:30

Veľmi dobré akčnejšie sf so zaujímavou faunou a flórou. Neal Asher má mnoho nápadov, ktoré aj vhodne zapracováva do hlavného príbehu, nie sú iba nálepkou, ale fungujúcim prvkom celku. Aj keď niekedy už svet vyznieval mierne absurdne, na počudovanie mi to nevadilo. Trochu horšie je to s postavami, na Sabla Keecha sa mi dlhšie zvykalo, Erlin mi pripadala len do počtu. Veľkú pozornosť si zaslúži starý vojenský robot Snajpr, ktorého suché hlášky a švihnuté nápady (raketovou rýchlosťou plávajúca ryba, či čo to bolo :)) si rýchlo obľúbite. Nečakajte hlboké myšlienky, ale prúd originality a akcie – a budete veľmi spokojní.

furunkl  | ***** 25.08.2015 12:49

Jedna z nejlepších moderních sci-fi knih. Vskutku šílená ekologie světa kde se příběh odehrává a originální přizpůsobení lidí tomuto prostředí. Bojoví roboti roztomilejší než R2D2. Umělé inteligence vládnoucí celému lidstvu a do toho akční příběh zatížený tajemstvím z minulosti. Kniha má dvě celkem povedená pokračování, ostatně všechna autorova díla odehrávající se v tomto vesmíru stojí za přečtení. I když žádné už nedosahuje vyjímečnosti Stahovače.