kniha patří do světa: Star Trek

originální název: Star Trek - Doctor's Orders
originál vyšel: 1990

vydání: Netopejr 2002

Neferit  | ***** 31.07.2011 18:15

Tuto knihu mám přečtenou v originále i v překladu – a pokaždé jsem se zatraceně dobře bavila.

Leonard Kostra McCoy tak dlouho rýpe do Kirka, až se mu to jednoho dne vymstí. Kirk mu naschvál přenechá velení – a to by nebyl osud, aby hned vzápětí beze stopy zmizel a Kostra nezůstal na Enterprise jako její velitel. A aby toho nebylo málo, ještě si přiletí Klingoni.

Star Treků jsem přečetla víc, ale tato kniha je moje nejoblíbenější. Kostra a jeho zvolání „sakrapes“ a „šmarjávánoce“… ze samého čtení jsem je začala používat taky. Scény, kdy se Kostra dohaduje s klingonským velitelem jsou jedny z těch, nad kterými se směju obvykle v nejméně vhodnou dobu (třeba u písemné zkoušky) a samozřejmě, všechno dobře dopadne. Co víc si přát? Snad jen to, aby se ve všech recenzích neobjevoval název planety „Muší hovínko“, ale „Mušinec“, který se nakonec v knize objevuje. Já vím, je to to samé – ale Mušinec mi prostě zní o dost líp :)

Phoenix  | **** 11.02.2017 16:54

Začátek knihy byl poměrně těžko zkousnutelný, ale podařilo se a výsledek nakonec nebyl tak strašný, jak to zpočátku vypadalo. Neuvěřitelným způsobem mě iritoval překlad (originál jsem nezkoumala), kdy jsem měla pocit, že dialogy Kirk-McCoy-Spock vedou děti na úrovni mateřské školky (fakt to byla samá zdrobnělinka – a to v AJ zas tak dobře nejde). A druhý důvod mé neschopnosti ponořit se hlouběji do děje byly až příliš mimozemští mimozemšťané (poskakující kuličky čehosi, co vlastně nic nebylo). Teprve až přílet Klingonů z toho udělal ST, jak má být, a Kostra se svým stylem humoru v roli kapitána rozhodně nezklamal. Takže výsledek je navzdory slabšímu začátku pořád velmi slušný a kniha patří k těm lepším, co svět ST nabízí.