kniha » Černá planeta / Nemesis z hvězd
v Top10 5 | chce si přečíst 4 | chce mít v knihovně 1 | má v knihovně 62
hodnotilo: 42
85%
Černá planeta / Nemesis z hvězd Více vydání = více obálek.

Hanns Kneifel

Černá planeta / Nemesis z hvězd

Kategorie: sci-fi

originální název: Der Schwarze Planet / Nemesis von den Sternen
originál vyšel: 1965

vydání: Orbis 1970; Triton (web) 2005

odkazy: 3x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [22] louza 20.09.2017 10:45  

@Madam Brbla[20]: Věnuje se realistické tvorbě, tak kreslí podle fotek. To je snad pochopitelné. Renato Cassaro si na tom postavil živnost a jak je slavnej… Ale ne nutně vše co kreslí je fotokopie. No nic. Vkus se nedá naučit. Někoho holt osloví, někoho ne.

 [21] barbar (editor) 15.09.2017 22:55  

@Madam Brbla[20]: Milan je prostě portrétista. Akorát holt není doba na továrníky v životní velikosti hrdě stojící u psacího stolu. :)

Ale až budu dělat Taranitový tryptych od Leonarda Medka, zjednám si ho docela rád, steampunk (verneffovky) mu jde od štětce.

 [20] Madam Brbla 15.09.2017 21:28  

@dalixt[17]: Ano, to je přesně to, co mě (mimo jiné) irituje na Fibigerově tvorbě – ten chlap je řemeslně zdatná kopírka. Tuhle čumí z obálky Sean Connery, tamhle Jean-Claude van Damme a dalo by se pokračovat.

 [19] quinnet (editor) 15.09.2017 20:05  

Knihu som čítal pred cca dvoma rokmi a tá novšia obálka moc nekorešponduje s druhou novelou Nemesis… Hlavní hrdinovia mali dosť ďaleko od marinákov, sedí len tá džungľa naokolo.

 [18] Gaarq (editor) 15.09.2017 19:25  

@dalixt[17]: olol

 [17] dalixt 15.09.2017 18:33  

https://www.martinus.sk/?uItem=46720

 [16] Gaarq (editor) 15.09.2017 15:52  

@louza[15]: je to sice definice kruhem, ale současný styl obálek, např. zmiňovaného tritonu, je užíván proto, že je populární. a protože je populární, zůstává se u něj, což je možné vidět na širším používání tohoto stylu i ostatními. nicméně vím, že můj vkus je menšinový a rozhodně se nepovažuju za arbitra elegantiarum, nicméně sem tam ze mě ta frustrace z neshody mého a obecného vkusu prostě vybublá. teď jsem si zrovna poztěžoval na nyxu, jak se mi líbil vizuál legendy o meči, ale jak strašný mi přišel film sám ;)

 [15] louza 15.09.2017 13:45  

@Gaarq[14]: Jasně, chápu. Ne tak implicitně líbivé věci s tahem na branku, ale výrazně vlastnějším ksichtem, byť třeba ne nutně tak propracovaným. Stejně bych se ale odvážil tvrdit, že s řemeslníkama má Triton větší šanci oslovit širší nahodilé publikum na pultech, než pár HC fanoušků, kteří mají podobný styl obálkování už nakoukaný ze stovek jiných titulů.

 [14] Gaarq (editor) 15.09.2017 12:22  

@louza[13]: takhle z voleje mě napadá cigan, zvlášť outsider, mycelia a pár dalších věcí od arga (vandermeer, třeba). nic proti realistické kresbě/malbě, nemusím mít nutně něco abstraktního, ale třeba právě ten fibiger je pro mě prost jakéhokoliv „umění“, je to čiré (a perfektní) řemeslo. jo, a líbí se mi některé věci ze strak, je to živé a ne úplně tradiční technicky (třeba povrženec, knížka se mi nelíbila, ale obálka je supr, nebo písně větru). jsem zkrátka již notně unaven z těch pózujících nabušených drsnobijců nebo vytrčených koz (třeba u těch mloků je imho nesmyslně presexováno, erotika bych tomu už neříkal). a vyrostl jsem na knížkách v sedmdesátkách a osmdesátkách, takže třeba ilustrace v edici 13 jsou pro mě nezapomenutelné.

 [13] louza 15.09.2017 10:17  

@Gaarq[12]: Mloci jsou příšerní? Viděls někdy obálky od Fantom Printu, nebo jak se to jmenuje? :-) A mohl bys tedy uvést příklad obálky, která tě v poslední době opravdu hodně kladně oslovila?

 [12] Gaarq (editor) 15.09.2017 07:18  

@barbar[11]: ah, díky, to jsem nevěděl. deviantart je výborná galerie. což ovšem nemění nic na mém dojmu, že ty obálky mloků jsou příšerné :)

 [11] barbar (editor) 14.09.2017 12:23  

@Gaarq[7]: Jen pro upřesnění. Obálky na Mloky vybírá tiskař a vydavatel Mirek Dvořák na DeviantArtu zdarma (samozřejmě po dohodě s tvůrci). Tenhle v podstatě nekomerční projekt by platbu za obálku už nejspíš finančně neunesl.

 [10] FerryH 13.09.2017 17:07  

@Gaarq[7]: …na obálce je jen jméno jedné novely a pokud si to dobře pamatuju, ty novely krom autora spolu nesouvisí. a to, že to tak udělali i před tím, není vysvětlení.

jj… a jeste vic matouci je, ze tritonska obalka je k te DRUHE novele, ktere na obalce uvedena neni… ;o)

 [9] louza 13.09.2017 16:56  

@Gaarq[7]: Jako nečtenář knihy nemůžu úplně fundovaně zhodnotit jak ta obálka sedí. Pročtu a uvidím. Nicméně porovnávat umění je objektivně obtížné. Mně se ta novodobá obálka líbí a už jen sama o sobě by mě motivovala knihu koupit. Tobě ne. Tak co s tím? Vydavatel holt musí doufat, že nás takových jako já bude víc, než vás :-) Fibigerovy ilustrace mám každopádně hodně rád a je podle mého soudu jeden z mála, který snese po technické stránce srovnání se zahraničními výtvarníky. Což je zrovna na obálkách tritonu docela dost dobře vidět.

 [8] Madam Brbla 13.09.2017 11:21  

@Gaarq[7]: Plně souhlasím ve všech bodech, akorát si dovolím Tě zkorigovat: Jana Šouflová ;-)

 [7] Gaarq (editor) 13.09.2017 07:25  

@louza[2]: tak dnes už snad krom totálních lúzrů jako classic (nebo jak se to teď jmenuje) nebo vydavatel mloků nedělá takové kikotiny, jako kupovat irelevantní obrázek od (ne)známého autora, to byly devadesátky. dneska už skoro všichni používají domácí tvorbu. a jsou tací, co to dělají lépe, a tací, kteří hůře. já mám ale výhrady obecně k té primitivní figurální ilustraci, která je často řemeslně skvělá, ale jinak takřka bez nápadu. imho, fibiger v tom vyniká. naopak kučerovský, ivan nebo šouflová mají krom řemesla často i nápady. ale to je můj vkus, že ;) u tritonského vydání kneifla to trošku kazí fakt, že na obálce je jen jméno jedné novely a pokud si to dobře pamatuju, ty novely krom autora spolu nesouvisí. a to, že to tak udělali i před tím, není vysvětlení ;)

edit: dží, merci mme!

 [6] gokudo 13.09.2017 00:00  

@FerryH[5]: Ta obalka je opravdu becko, jinak klasika!

 [5] FerryH 12.09.2017 20:22  

Je to retro SF – klasicka space opera, jak ze Zlateho veku – a la van Vogt… a ty nemecke obalky by se k tomu hodily vic nez ty pseudo-military, co udelal Triton… ale chapu ze nakladatel nekdy nema na vyber a nez to lovit po svete, tak je jednodussi zadat to nejakemu ceskemu ilustratorovi… v tomto pripade, ale je ta obalka dost HODNE mimo … ke knize se nehodi ani trochu, to ten ilustrator proste prepiskl…

 [4] louza 12.09.2017 17:39  

@FerryH[3]: Myslíš asi vydání a ne vidání…jasně, mají své kouzlo, ale z hlediska nakladatele, který to chce prodat i v novém miléniu už podle mého maličko nefunkční. Nevím, knihu jsem nečetl. Ale pokud je to retro, bylo by to asi fér. Jenže to se neprodá.

 [2] louza 12.09.2017 10:24  

@Gaarq[1]: Já v té moderní vidím řemeslně technicky dokonale provedenou obálku od českého (!) autora, kteří jak známo již přes sto let patří k celosvětovým leaderům dobrodružné a fantastické ilustrace. Triton je jeden z mála vydavatelů, který investuje do domácího uměleckého fondu viz. Fibiger, Kupčík, Modlidba…a jiní a dělá obálky „na míru“, místo aby si koupil licenci na zahraniční tahák o Roya, který už vyšel na dvaceti různých knihách, nebo tam v horším plácnul fotomonážokolážní prefabrikát. Samotná obálka má kromě technických kvalit moc pěkně a nápaditě vyřešenou dvojakost knihy obsahující dvě novely. Čili, bavit tě to nemusí, ale fakt tam není vůbec nic špatně. Kdybych měl volit vydání dle obálky, tak volba je jasná.

 [1] Gaarq (editor) 11.09.2016 09:41  

skvělá demonstrace vývoje estetiky v obálkách obou vydání! a nemůžu si pomoci, i přes jistou nechtěnou komičnost té z roku 1970, ta z roku 2005 mi přijde děsivě nudná a tuctová.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu