Kategorie: fantasy - meč a magie

originální název: Jhereg.
originál vyšel: 1983

vydání: Fantom Print (web) 2002

odkazy: 2x [recenze], 1x [ukázka]

Durgas  | **** 31.07.2011 18:35

Knižka líči príbeh sympatického assassina Vlada Taltosa, človeka „z Východu“, ktorý žije v ríši silnejšej, mocnejšej a podstatne dlhovekejšej rasy (Dragaerania), no napriek tomu sa mu medzi nimi celkom darí. Rozhodne odporúčam, pokiaľ máte chuť na niečo, čo nenudí, rýchlo odsýpa a nenúti vás k premýšľaniu nad zložitým dejom či ťažkou filozofiou, ukrytou medzi riadkami. Predostre sa pred vami celkom zaujímavý svet, v ktorom je mágia na môj vkus až príliš mocná (oživenia, teleportácia…), ale na druhej strane je do fungovania sveta dobre zapracvaná (je síce pekné, že vás po smrti môže kde kto oživiť. Je vám to však prd platné, ak vám život ukončí Morgantiho zbraň, ktorá vám zároveň aj zničí dušu). Skratka dobré oddychové čítanie. Už sa teším na druhý diel

skepsi  | *1/2 08.12.2012 17:46

Být to jedna z prvních žánrových knih, kterou jsem přečetl, dám hodnocení o 50% větší… takto mi ale nezbývá než uronit slzu a doufat, že Yendi autorovi napraví reputaci.

trudoš  | ***1/2 09.01.2016 21:19

Živit se jako nájemný vrah nijak zvlášť neladí s morálkou, ale když žijete ve světě ovládaném tyranskými Dragaerany, není to zas tak špatná práce. Obzvláště když většina vašich cílů jsou právě Dragaerané. Nečekané zakázky ovšem vždycky znamenají nějaké problémy – a tentokrát problémy hrozí přerůst v pořádný masakr, kdy pojem „spokojený“ znamená mrtvý. V tom lepším případě.
Americký spisovatel s kapkou maďarské krve stvořil sympatického hrdinu, který si se svým věrným kamarádem dráčkem (a teď v tom nehledejte žádnou metaforu) skoro každých pět stránek vyměňuje ironické poznámky. Přičtěte nenáročnou zápletku s rychlým dějovým spádem, nulové zabředávání do komplikovaných popisů či psychologických rozborů a povedený společenský systém. Vyjde vám sice průměrná, ale jinak příjemná fantasy na jeden dva večery. Pro někoho možná málo, ale jako chvilkové odběhnutí od velkolepých majstrštyků přesně tak akorát.