Kategorie: fantasy - akční - hrdinská fantasy

originální název: Bodyguard of Lightning
originál vyšel: 1999

vydání: Fantom Print (web) 2005

odkazy: 3x [recenze], 1x [ukázka]

magio  | **** 05.04.2007 16:18

Výborná četba, děj plyne obrovskou rychlostí a přitom neztrácí na čtivosti. Zajímavé je zejména neobvyklé pojetí bojových scén, autor je střídavě popisuje hned z několika úhlů pohledu. Velice kvalitní hrdinská fantasy.

metal warrior  | **** 10.12.2007 12:36

Abych knížku popsal od začátku: nelíbil se mi – brutality a nechutnosti čtete od prvních kapitol. Abych pravdu řekl, takhle nějak jsem si Orky jako postavy nepředstavoval. Prvních 50 stránek mě dost nebavilo, ale když jsem se dostal dál přišlo mi to vlastně jako pohádka. Stejně jako napsal magio, děj je velmi rychlý a hned v půlce se dozvíte co a jak. Boje píše autor precizně a nikdy se mi nestalo, že bych se v nich ztratil. Děj je vlastně o budoucnosti Orků, kteří se chtějí změnit k dobrému, což není normální. Ale čtení dobré. Myslím že autor pozvedl děj knížky a trochu zauzlil konec, přičemž se těšíte víc a víc na další díl. Skvělé.

Majkl  | *** 15.06.2008 19:03

Dobrá kniha, ktorá sa na nič iné ako oddychovú akčnejšiu fantasy s prvkami military nehraje. Dej je jednoduchší, dostatočne akčný a po pár stránkach sa s Rosomákmi zžijete – ako je tu u military, aj u tejto knihy nenájdete jedinú výraznú hlavnú postavu ale viac, resp. celá jednotka je postavou. A to Nichollsovi vyšlo bezchybne. Koniec je useknutý, aspoň sa hneď pustím do druhého dielu.

shpina  | *** 04.06.2009 21:21

Klasická heroická fantasy ozvláštněna típ, že hrdiny jsou členové oddílu orků. Orkové představují víceméně spodinu armády a proto s nimi lze symatizovat. Zajímavě jsou i popsané bojové scény. Ne že by autor byl zkušeny bojový choreograf, ale během boje se ‚přepíná‘ do různých postav. Jinak děj rychle odsýpá, prostředí se mění… kniha končí uprostřed napínavé scény jak telenovela (s tím rozdíle, že zde se něco děje celou dobu, ne jen na konci :).

Právě netypičtí hrdinové a dobře pojaté bojové scény táhnou tuto sérii do lehkého nadprůměru.

trudoš  | *** 09.07.2017 00:29

Nenáročná akční fantasy, která by ráda spadla do stejného ranku, jako Černá legie nebo alespoň WarCraft, s výsledkem však nepřímo úměrným vstupní kvalitě. V prvním případě se to míjí účinkem zcela, i když kolektivním hrdinou je zde jednotka opovrhovaných „padouchů“. V tom druhém už autor boduje lépe, ovšem na úspěšnost slavné herní série to dle počtu prodaných kusů dotáhnout nedokázal. Orkové, které nám tradiční klišé žánru zafixovalo jako odporná, zlá stvoření, zde dostali prostor jako ostřílení hoši, všemi nenávidění a zavrženíhodní, zrozeni pro nikdy nekončící boj. Přesto – anebo právě proto – mající své vlastní cíle, vize a sny o svobodě.
Stan Nicholls sice nenapsal hlubokomyslný příběh s poselstvím pro generace příští, ale to snad od tohoto oddechového čtiva nikdo ani nečekal. Jinak je tu ale vše, co má správná řežba mít – partu sympatických křiváků, nějakou tu vanu krve a férový poměr dialogů vůči popisům. Taky nečekaně solidní zápletku, končící bohužel uprostřed slova. Verdammt.