Královští kacíři

série: Království boží

originální název: The Heretic Kings
originál vyšel: 1996

vydání: Laser-books (web) 2001

gaff  | *** 01.10.2007 09:39

Bohužel mě nebavila ta dějová linie týkající se Hawkwooda a západního kontinentu.. i ve světle dalších dílů mi přišla vcelku zbytečně nákladná vzhledem k ostatnímu ději. Ostatní linie byly ovšem velice čtivé.

thorir  | ***** 30.01.2010 15:17

Na Normannská království udeřila zima. A nikoli pouze ve smyslu ročního období. Král Abeleyn se vrací do Hebrionu, aby své království získal zpět z rukou Zakladatelů a zrádných šlechtických rodů. Dění V Charibonu sledujeme prostředníctvím počínání mnichů Albreka a Avily, pátrajících po starých, zapomenutých tajemstvích církve – tajemstvích, která nebyla zapomenuta náhodou. Na východě, v království Torunna, dostává Corfe Cear-Inaf nevděčný úkol na jihu země, daleko od Merduků a Ormannovy hráze. Ke značné nelibosti krále ho přitom podporuje královna-vdova Odelie, králova matka. No a daleko na západě, na druhé straně západního oceánu začíná strastiplné objevování nového světadílu. Tolik asi k ději. Kniha se skutečně čte o něco lépe než první díl (ale hodnocení prvního již měnit nebudu). Děj se zamotává a do hry vstupují nové mocnosti. Část věnující se budování kolonie a prozkoumávání nového světadílu za západním oceánem není zdaleka tak nudná jak jsem se bál. Atmosférou velmi připomíná dobývání ráje 1492, což byl jistojistě autorův záměr. Kniha je opět velmi popisná, místy až analytická, kdo má rád historii nebude litovat. Na ty, tak trochu, „odosobněné“ hlavní postavy jsem si zřejmě již zvykl, neboť zde mě to nepřišlo tak rušivé jako v případě prvního dílu – pokládám to za daň právě tomu historicky popisnému stylu, který je použit pro vyprávění. Popis bojů je přesný a v rámci historickýh reálií opět zcela uvěřitelný. Magie, ač do dějě zasahuje, nijak neruší. Hlavní práci odvádějí vojáci, případně námořníci. Další klady – viz můj komentář u prvního dílu. Tento je navíc zkrátka čtivější.