Kategorie: fantasy - horor - podle filmu/zfilmováno

originální název: Cujo ˙
originál vyšel: 08/09/1981

vydání: Gemini 1992; Gemini 1992; Beta (web) 2009; Beta (web) 2016; Beta (web) 2022; Ikar (SK) (web) 2024

odkazy: 4x [recenze], 2x [info]

Majkl  | ***1/2 25.07.2008 10:34

Táto kniha je plná nadávok (vulgárnych) a čudného prekladu (chýbajúce čiarky, presahy viet). Musím povedať, že ani dej knihy o besnom psovi mi nepripadal zvlášť zaujímavý, pokým som neprišiel k polovici knihy. So zajatím v aute prichádza vynikajúca psychológia postáv v neobvyklej situácií, a problémy s urobením triviálnych vecí. To sú veci, ktoré mám na Kingovi najradšej. Koniec som očakával v štýle, príšera umrie, radujme sa. Nič také, koniec mi tradične vyrazil dych, vďaka čomu sa hodnotenie knihy prevážilo na druhú stranu. Je to jedna zo slabších kníh Kinga, dej by stačil pre dlhšiu poviedku, ako aj u Geraldovej hry. Ale obe knihy nie sú zlé, len čitateľskú nirvánu zažijete pri iných. Mimochodom pobavilo ma, že si Cujo myslel: Ale vtedy se jako FUJPES cítil :) 3,75*

juno  | **** 25.06.2011 23:51

Cujo je brilantní knihou a sám žasnu, jak celkem jednoduchý děj a lineárnost mne naprosto položily na lopatky. Katecholaminy mi stříkaly ušima a nervi accelerantes mé srdce dohnali k přečerpání 100l krve za minutu namísto pěti :D. Podle mě silně nedoceněná kniha, kdy až po druhém přečtení jsem si uvědomil, jak skutečně dokonalá kniha jest. Jediné minus je (NÁSLEDUJE SPOILER), že si King měl více zjistit o rabies… neboli vzteklině. Jinak, kdo viděl film „Telefonní budka“ a před shlednutIm nevěřil, že film, který se odehrává vesměs jen v tel. budce může mít sílu, tak zajisté si pak říkal, že poctivá hra s psychikou naprosto vymazává nutnost ztvárnění prostředí či obsahu rozmanitostí lokací. Ano, toto je podobný případ, kdy děj se odehráva předevšim v autě… King umí, on je mistr rozebrání čtenářovi psyché. Tečka :) Čtěte!

MirabelkaP  | ****1/2 15.12.2013 15:44

Tak touto knihou se Panu spisovateli povedlo totálně mě rozebrat… Před dočtením jsem uvažovala, že knize dám maximálně 80% a to kvůli, z mého pohledu, zbytečnému zabředávání do Vicova zaměstnání, ale ten finiš…uf! Mám takový dojem že King mě rozbrečel poprvé ;)

KeB  | ****1/2 21.08.2014 21:17

Brilantní! Opět to ten parchant King dokázal, jak to dělá to nechápu, doprdele, chtěl bych umět psát aspoň z deseti procent tak dobře jako on! Jedním dechem jsem to přečetl.

Strhávám jednu astru za konec. Tím „epilogem“ mistr trochu zmírnil atmosféru konce a ona neměla tu razanci jakou mít mohla. Velmi dobře napsaný thrller, protože horor to není.