Pašerák

série: Agent JFK

Kategorie: sci-fi - fantasy - akční

vydání: Triton (web), EF 2005; Triton (web) 2012

odkazy: 6x [recenze]

avatar2  | *** 11.09.2007 19:48

První díl série jsem si koupil na zkoušku a nejsem ani zklamaný ani nadšený. Taková průměrná sci-fi akčňárna s klasicky neprůstřelným hrdinou. Trochu zajímavější dělají knihu české reálie zajímavě modifikované alternativními realitami. Doufám, že kvalita série bude stoupat.

Majkl  | ***1/2 28.12.2007 23:47

Je to pravý prvý diel série, zoznamujeme sa na začiatku s hlavným hrdinom, o príbehu toho veľa nevieme, postupne sa objavujú dôležité postavy a pod. Ibaže dej na začiatku (prenasledovanie, útek do iného sveta) je zmätený a strašne zhustený (rovnako ako aj celá minikniha), autor sa nemusel báť počtu napísaných strán a mohol tam pridať trošku vysvetlenia a trošku tej „omáčky“. Následné vypočúvanie, útek atď. má rovnaké znaky. Akcia je na môj vkus popísaná ohromne nedetailne. Nečakal som Kulhánka, no už keď takto bez podrobnejšie popísanej akcie, mohol venovať viacej strán popísaniu sveta (svetov) do ktorého vstupujeme. Mágia je tu tiež popísaná nedostatočne, ak by som nevedel, že cieľom autorov je vytvoriť niečo podobné Markovi Stoneovi ale kvalitnejšie a pod. asi by hodnotenie bolo ešte nižšie. Čakám však v ďalších dieloch s pribúdajúcími informáciami väčšie prepracovanie všetkých vecí, ku ktorým nám chýbajú informácie, prepracovanie osobnosti JFK (aby nebol taký nijaký),rovnako väčšiu čitateľnosť a celkovo vyššiu kvalitu. Aby som len nekritizoval, alternatívna realita sa mi páčila, narážky na pivo Radegast, autá, kde vedú Škodovky a Tatry, česká mena je najsilnejšia, sú veľmi zaujímavé a aj zábevné. Koniec ma dostal, fakt v štýle nech sa vlk nažerie a aj koza ostane celá. Ohromne lákavo mi pripadajú skvelé situácie, ktoré treba len napísať: činnosť, história, spôsob fungovania agentúry EF, prijatie a vzťahy s ďalšími pracovníkmi (konkurencia, nepriatelia pre smrť ich kolegu) atď. Je toho veľa a preto vkladám nádej do ďaľších dielov, aj preto, že hodnotenie dielov poskakuje od 60% po 90% (a preto sa tam zákonite perfektný diel musí objaviť), súčasne sa bojím možného konfliktu vývoja deju série pre množstvo autorov. Tak či tak rozhodne to vyzerá zaujímavo.

Marc  | ***** 08.01.2008 21:04

Výbroná startovací kniha, kniha která to vše začala. Československo, magie, pivo… vše co má být a nad tím vším JFK. Nultá mise ahenta JFK.

knedle  | **** 27.01.2008 21:26

Ale jo – bylo to fajn seznámení. Kniha, potažmo série mi připomněla dvě jiné: nekonečného Marka Stona hlavní postavou, a tipuju i různými světy a dobami, kde se děj bude v dalších dílech odehrávat a pak můj oblíbený Svět zlodějů, který vyskočil v hlavě po informaci, že v JFK se střídají autoři. Takže „něco“ (svět, hl. postava, okolni postavy) je danné, ale vyznění jednotlivých dílů bude od každého autora jiné. -//- Lze říct, že se i těsím na další díly, a budu doufat, že se zachová kvalita…

Sirius  | *** 11.02.2008 16:50

Nejslabší z celé série. Žamboch se tu moc nepředvedl. Chyby, hnusná obálka. Kvůli těmhle věcem jsem k sérii přistupoval s nelibostí.

shpina  | ** 14.09.2008 10:15

Na rozjezd nic moc, odfláknutá redakční práce, škaredá obálka… Děj je trochu nepřehledný, Žamboch překombinoval seznámení se s agentem jfk a jeho světem dohromdy s plnohodnotným příběhem. Seznamovačka by měla trošku víc popsat svět – pravidla a děj by měl (samozřejmě jen v prvním díle být jen taková omáčka). Místo toho to je jako jiný díl série + nějaké seznamování se s množstvím charaktrů a principů. Na těch 120 stran prostě přehňácané.

Madam Brbla  | *** 24.07.2009 12:54

„JFK“ jsem prozatím registrovala jen okrajově, ale množící se komentáře, naznačující občasnou přítomnost kvalitních perel v této sérii, mě přesvědčily věnovat četbě „českého Marka Stonea“ něco ze svého času. Mám tedy za sebou první část a v podstatě mohu jen zopakovat výhrady i přednosti, jak je popsali předešlí čtenáři. M. Žamboch a JWP měli v hlavě nějaký nápad, jehož schéma hrubě nahodili v tomto úvodním dílu. Jedná se samozřejmě o čistě odpočinkové, akční čtivo, děj i zápletka jsou zkratkovité, někdy až chaotické, atraktivní prostředí alternativního Československa by sneslo více rozvést, psychologie hlavního hrdiny je mělká, u vedlejších postav nulová… Nejít o rozjezd dnes již oblíbené (pro někoho kultovní) série, jako samostatný románek by „Pašerák“ neobstál a ohodnotila bych ho stěží průměrem. Připouštím, zvědavost na další díly, na přístup a nápady ostatních autorů, byla probuzena, M.Ž. a JWP tedy splnili „misi“ uspokojivě. Za obrovskou odvahu (spíše drzost:-)) považuji ochotu vydavatele pustit „Pašeráka“ na veřejnost v tak odpudivém grafickém kabátku a troufám si tvrdit, že nebýt profláknutých jmen otců zakladatelů, skončila by knížečka na smetišti dějin, bez šance na pokračování. Což by byla pravděpodobně škoda:-). 55,5%

Julianne  | **1/2 09.10.2011 14:19

Well, je to samotný začátek série, takže autoři se museli poprat s mnoha problémy s tím spojenými. A poprali se slušně, čtenář se jen diví, kam prakticky na celou dobu zmizely postavy ze začátku (Frank, Monika), s jakou samozřejmostí se John seznamuje s prostředím jiných světů apod. Váhání mezi 50 a 60 % – prostě dobrý průměr, start pro sérii, která se s prokreslováním prostředí a osudy hlavních postav s menším kolísáním zlepšuje.

Schramm  | *** 11.05.2012 19:52

Mne osobně Pašerák, od něhož jsem nic nečekal a k němuž mě přilákalo jen šířící se haló a jméno Miroslava Žambocha v ničem nezklamal. S ohledem na žánr a rozsah solidní věc, u které jsem se bavil a přečetl ji s chutí a naráz. Což už nemůžu říct třeba o příběhu následujícím.

LuciusWlk  | *** 14.06.2012 06:20

Mé první seznámení s agentem JFK, nebylo tak ohromující. Důvodem je především nepropracovanost a je cítit rychlokvaškou. Příběh je zajímavý, ale nevyvážený. JFK prostě vklouzne do jiného světa, přizvedne obočí a rázem se stane téměř vůdčí osobou místních gangsters men. Chtělo to víc promyslet. Ale dám šanci dalším dílům a autorům a uvidím, jestli ně nakonec osloví.

Clarice  | *** 07.06.2015 22:58

Přečteno za pár hodin, kterých sice nelituji, ale dva metry vysoko z toho taky neskáču. Oproti jiným (i jeho JFK) mi to přijde takové pořádně nepropracované. Kovář mě štval vlastně od začátku (krom té pasáže, když svého šéfa poslal do prdele). Až moc sebevědomí v situaci a na místě, kde mu to zákonitě tak dobře jít nemělo, jsem prostě nepobírala. No ale protože jsem kdysi sérii začala číst trochu divně – jako na přeskáčku – podle autorů, anotace a chuti, a první díl série tedy nebyl mým prvním Kovářem, odpouštím jak hlavnímu hrdinovi, tak autorovi. Páč ty další díly byly o dost lepší. Takže tady pade, ale jinak taková mrcha (u delších prací) nejsem.