originál vyšel: 1992

vydání: Perseus 2001; Laser-books (web) 2011; Fobos (web) 2022

odkazy: 8x [recenze]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1

[39] eviljack 09.03.2012 14:24

Asi budu za neznaboha, ale začíná mi to lézt krkem – včera jsem si koupil Děti noci od Laser-books, a hned na straně sedmnáct je v letadle, které je úplně bez osvětlení, přítmí, ve kterém si Fortuna čte, zatímco za chvilku je tam taková tma, že není vidět Berrymu do tváře z několika centimetrů. Asi Simmonse na půl roku zahodím do police, pak si třeba takových věcí nebudu všímat :D

[38] Lucc 09.01.2012 13:07

@Dilvermoon[36]: Zapomněl jsi na Shakespearea :)

S tím čtením Simmonse jsem na tom podobně jako Jana, vlastně spíš hůř. Mám doma kompletní „novo“simmonsovskou edici z Persea a četl jsem jen povídkové sbírky (díky čemuž jsem si možná dosud uchoval zdravou mysl). Jinak jen Dost světů, Ílion a Olymp (výborné!). A teď to nejhorší. Už léta mám v poličce Hyperion a hádejte co? Jedna výmluva nakonec. Se čtením takových knih není nutné pospíchat, protože méně zastarávají.

[37] Madam Brbla 08.01.2012 13:57

@Dilvermoon[34]: Momentálně nejsem v pozici, kdy jsem koupila knížku a hned se do ní pustila, protože doma obvykle žádné písmenkové zásoby nebyly. Můžu si vybírat a oblíbené autory si prostě šetřím, abych si je mohla skutečně vychutnávat;-). Takže jo, kromě kompletních zpotvořenin Persea mám z novějších přečteno akorát „Dost světů a čas“ + „Terror“, zbytek trpělivě čeká v poličce nebo v seznamu k zakoupení… a zcela necharakterně se za to nestydím:-P.

[36] Dilvermoon (editor) 08.01.2012 12:32

@louza[35]: Přesně tak, různorodost. To je obrovský Simmonsovo plus. Navíc ta vhodnost čtenářovy přípravy. Řecká mytologie, Dickens, Franklinova výprava, Havaj, stavba Mount Rushmore (pro mě zcela fascinující záležitost včetně stavby Brooklynského mostu nebo Světová výstava) atd.

Jinak Ílionu a Olympu se neboj. Pravda, je to dost divoká směs všeho možného od space opery přes řecká božstva, Tróju, až třeba k osudu Židů, minulost, budoucnost, všechno v jednom, ale o tlachání a vyučování nemůže být řeči. Má to spád a já to hltal jako obvykle.

[35] louza 08.01.2012 12:09

@Majkl[31]: Já bych právě zase řekl, že Simmons píše tak různorodé knihy, že je můžeš číst klidně za sebou a ani ti nepřijde, že jde o stejného autora. Vidíš Powers, to je dobrý nápad. Na toho mám už taky dlouho spadeno, musím na něj mrknout.

@Dilvermoon[32]: Určitě to přečtu, jen mám v tohmle případě trošku hendikep. Nevyznávám tak úplně sci-fi a tím méně space operu a nemám moc vztah k řecké mytologii. Navíc je to fakt tlusý a já se bojim, že tam autor bude tlachat z cesty a přehnaně vyučovat. Uvidíme. Okomentuju to až to přečtu.

@Jana677[33]: Kurtze mám přečteného. Je to fajn, ale žádný zázrak. Příjemné zpestření, když zrovna není po ruce nová kniha a člověk se nechce pouštět do velkejch akcí (Iliada) :-) Být tebou, tak Black Hills nechám raději až na konec. To byla slabší kniha. Ohně určitě ano. Flashback je taky OK. Pro mě je ale vrchol Simmonsovy tvorby fabulace v podání Terror/Drood a první část Hyperionu. Hodně si slibuji i od toho co teď Simmons chystá. Fabulace o výpravě na Everest ve 30. letech bude určitě vynikající. Doufám že to Plejáda vydá stejně rychle jako Flashback a zadá to tomu překladateli Ohňů ráje.

[34] Dilvermoon (editor) 08.01.2012 10:43

@Jana677[33]: Když vyřadím, co si šetříš – tak potom máš od Simmonse přečten max. jen Hyperion & spol., Terror, a jinak produkci z Persea. To jsem tě měl za větší karakter :-(

[33] Madam Brbla 08.01.2012 10:07

@louza[30]: Jestli na Tebe negativně působí Simmonsovy špalky, tak jdi z tlustých do tenkých;-) a přečti si jeho detektivní sérii „Joe Kurtz“. Já mám za sebou teda jen první knihu, ale u té jsem se zdráhala uvěřit, že to vážně napsal on, jak je to stručné: žádné kudrlinky, hlubokomyslné úvahy ani detailní popisy. Oholené až na kost:-).

Jinak – já si pár Simmonsů taky šetřím na výjimečné chvíle, konkrétně „Íllion“ i „Olymp“, „Drooda“, „Flashback“, druhé čtení „Kantosu Hyperionu“ a „Hladové hry“ (což by v novém vydání mohlo být jako číst to poprvé). Zvažuju i koupi „Black Hills“ a „Ohňů z ráje“. „Děti noci“ mě před lety příliš neohromily, takže do nového vydání nejdu (maximálně časem v e-booku).

[32] Dilvermoon (editor) 08.01.2012 06:17

@louza[30]: S hodnocením Simmonsovy tvorby vřele souhlasím. Ale…Děti noci jsou nové, takže já omluvu k nepřečtení mám (jinak vstřebáno vše), ovšem co ten Ílion a Olymp?? Simmons se čekat nenechává, tak co je toto za šlendrián? :-) Obě jsou úplně v pohodě, byl jsem nadšen a co se týče té délky… věř mi, že klamou tělem. Co se týče písmenek, není to žádný extrém. Prostě jsou v módě špalky a tomu se vše přizpůsobuje. Sazba, papír… Takže jdi do toho a pak se ozvi s připomínkou. Tou dobou už budou Děti noci ve mně. :-)

[31] Majkl 08.01.2012 01:47

@louza[30]: Nuž, ten nie je tak narvaný, skôr nemám čas čítať (Ja a jedna prečítaná kniha za mesiac?! Žiaľ, je to tak.), nedokážem sa sústrediť na náročnejšie knihy a chuťovky, tie si nechávam na pokojnejšie leto, a tak sa knihy hromadia. Simmonsa nechávam zatiaľ ležať, nečítam ho v kuse, jednak sa to nedá, ale pripadá mi to aj ako mrhanie :) S jeho kvalitou súhlasím, ale mám rád rôznorodosť, a tak doma čaká na prečítanie aj niekoľko kusov JFK, Bakker, Martin, Procházkov Druhý krok nikam, niekoľko kníh od Strák (Vítr v piniích, Kočičí noci, Modrá luna…), dve knihy z Moderných diel Fantasy, 2× McDonald, 2× Báthory od Červenáka, Simak, Powers… Ináč, ak by ťa časom ten Olymp sklamal, bral by som ho. Dúfam, že to volovina nebude, každopádne chcem mať aj túto knihu doma ;)

[30] louza 08.01.2012 01:09

@Majkl[29]: A můžu se zeptat čím máš tak narvaný čtecí plán, že necháváš Simmonse ležet ladem? Jeho knihy mi připadají jako to nejlepší co tu z fantastiky vychází (Děti noci a Ohně z ráje byly skvělý), tak by mě zajímalo co by mohlo být ještě prioritnější.

Přiznám se, že i já jsem dočetl sbírku Dost světů až teprve nedávno a bylo to takový normální. Věděl jsem proč na to nechvátám. Ilion s Olympem ještě suším na polici, protože tuším, že to bude děsná volovina a navíc je to příšerně dlouhý…

[29] Majkl 06.01.2012 23:41

@louza[28]: trochu podporím Dilva :) U mňa doma na poličke trónia neprečítané Děti noci, Black Hills, Ílion, Flashback a Ohně z ráje… a vzhľadom k súčasnému obdobiu si počkajú minimálne do leta :(

[28] louza 06.01.2012 20:08

@Dilvermoon[27]: : Jak čekají? Prostě to popadnu a čtu, ne? Za to, že necháváš čekat literárního řiditele zeměkoule mám chuť ti prozradit poslední zbytek pointy! Poučení pro příště : Simmons se čekat nenechává.

[27] Dilvermoon (editor) 06.01.2012 18:49

@tomts[23]: Navíc jde o Simmonse, takže to beru osobně a vrcholem je, že Děti noci leží přede mnou na stole a čekají… :-)

[26] KeB (editor) 06.01.2012 18:23

@idle[25]: A zapomnělas dodat, že smrdím :D A ted uřčitě víš co přijde … :-P PRRRRD! A musím si utřít monitor :D

[25] idle (editor) 06.01.2012 18:02

@KeB[24]: Bléé, fanda spoilerů, to je fůůůůůůůj, ukažme si na něj!

(Ano, jsme duchem stále mladší a mladší. :))

[24] KeB (editor) 06.01.2012 17:49

Kostelníku nedej se! A udělej na ně :-P (PRRRRRRD ale pozor at si nepoprskáš monitor :)

[23] tomts (editor v době uložení příspěvku) 06.01.2012 16:59

@Dilvermoon[22]: Jojo, jen jim dej, ono to stejně není nic platné, ale člověku se na chvíli uleví:-) @idle[17]: …a co když nepomůže ani zastřelení, některá havěť je děsně houževnatá:-D

[22] Dilvermoon (editor) 06.01.2012 14:18

@Kostelník[20]: Nejsi zdaleka jedinej, kdo to dělá, takže to má obecnou platnost. A řvaní vypadá jinak. Tohle bylo jen spravedlivé rozhořčení. Jestli se tě to ovšem dotklo, tak se podobně spravedlivě omlouvám. Na obsahu se tím však nic nemění.

[21] idle (editor) 06.01.2012 13:53

@Kostelník[20]: Klid, holt to není první případ a tisíckrát nic, jistě znáš.

[19] BorgDog 06.01.2012 12:17

@Dilvermoon[18]: Správně to říkáš – vida, učí se! :-)

[18] Dilvermoon (editor) 06.01.2012 11:51

@idle[17]: Raději klouzavou postel. Nebo jak se to jmenuje.

[17] idle (editor) 06.01.2012 11:48

@Dilvermoon[16]: Normálně, za jeden spoiler veřejné pranýřování, při dalším prohřešku zastřelení za úsvitu. To by bylo, aby to nezabralo.

[16] Dilvermoon (editor) 06.01.2012 11:43

Proboha, proč někteří pořád cpou do komentářů úmyslné SPOILERY?? I když to tam napíšou. Člověku chtě nechtě na tom může ulpět zrak, nestihne uhnout očima, někdy stačí jen nějaké jméno a je cosi prozrazeno. Proč do komentářů? Od toho je snad DISKUSE a žlutej trojúhelník. V komentáři stačí zmínka, že spoiler bude v diskusi a hotovo. Tohle by se mělo vymýtit.

[15] Majkl 27.12.2011 18:55

@GeRony[14]: potvrdzujem, aj mne to tak ukazuje.

[14] GeRony (editor) 19.12.2011 11:26

Vo vydaniach je Laser-books 2011, ked si chcem knihu pridat do knihovny, tak mi vyhadzuje Plejada 2011. Bug?

[13] Pepa 62 07.12.2010 16:23

Když už se tady řešila prodejnost Simmonse, docela by mě zajímalo, jak by vypadalo pořadí, řekněme deseti nejprodávanějších titulů nakladatelství Laser v roce 2010.Když procházím tituly vydané v tomto roce, tak si říkám, co byla ta „pecka“ z pohledu Laseru a co naopak byl propadák?A nebo to jsou informace, které se z obav před konkurencí nesdělují?

[12] Honzeecheck 07.12.2010 08:40

Mě to po pravdě nepřijde jako až taková bomba… možná vubec to nejhorší co sem do Simmonse četl.

[11] Hyperion (editor) 07.12.2010 00:09

Na to je opravdu příliš brzy, každopádně po Novém roce bychom se rádi rozhodli, jak u Simmonse pokračovat. Bude to samozřejmě záviset rovněž na agentech a ceně práv, které se vyšplhali k téměř nesmyslné výši, alespoň pro nás. Každopádně dnes se nám po jednání s agenturou podařilo získat povolení k přípravě wallpaperů k románu Kantos Hyperionu. Jsou už hotové a snad zítra najdu čas nahodit je na web, kde budou volně ke stažení. Dříve jsem si osobně hodně přát mít takové wallpapery, snad udělají radost nejen mně :-)

[10] pull 06.12.2010 21:19

@Hyperion[7]: Jestli jsou/nejsou Hladové hry nejvhodnější k testování trhu nevím. Čistě sobecky jsem rád, že jste v Laseru k reprintu vybrali právě je a nedali přednost třeba Dětem noci. Tím že jste Hladové hry vydali, svitla fandům naděje, že by mohlo dojít k dalším znovu-vydáním. Vím, už jsi vysvětloval, že případné další reprinty závisí na úspěchu Her a Hyperionu. Lze již teď něco odhadnout?

[9] Hyperion (editor) 06.12.2010 20:18

Pokud z nějakého mně neznámého důvodu předpokládáte, že já či snad Laser protěžujeme Miévilla na úkor jiných autorů, pak patrně jen proto, že se o Miévillovi více mluví a je prodejně úspěšnější. Osobně dávám přednost Simmonsovi, ačkoli Miévilla za „okresní přebor“ nepovažuji ani náhodou (a nejsem sám, stačí se podívat na letošní příval ocenění). Prostě pracujete spíše s dojmy než s fakty a v takových případech je diskuze většinou jen ztrátou času. Přesto se snažím se všemi komunikovat, ale tady mi nezbývá než konstatovat, že se naše názory neshodují a v budoucnu nemáme důvod postupovat jinak, než jak jsem níže uvedl.

[8] louza 06.12.2010 20:03

@Hyperion[7]: Jak už plyne z mého předchozího příspěvku, měl jsem na mysli spíš Simmonsovu tvorbu obecně. A konkrétně Miévilla a vlastně i celý New Weird jste trefil naprosto přesně. Nic proti němu (Miévillemu), mám ho celkem rád, ale proti Simmonsovým knihám je to podle mého názoru jen okresní přebor. Absolutně nechápu, jak je možné, že je prodávanější než Simmons. Jste si jistý, že neděláte v Simmonsově propagaci někde chybu? :-)

Nechtěl bych, aby moje komentáře vyzněly jako všeználkovy rady. Vyjadřují můj subjektivní názor a je dost možné, že pravda není ani tam venku, ale někde úplně jinde. Je fajn, že se snažíte komunikovat s publikem. Jako zkušený vydavatel už určitě víte co si z hlasu lidu vybrat a i když toho nebude asi mnoho, určitě se vyplatí mu trochu naslouchat. Nemyslím si, že by to vydavatelé neměli promyšlené…konec konců jde o jejich šrajtofli a každý se snažíme živit jak nejlépe umíme.

[7] Hyperion (editor) 06.12.2010 18:47

Bavíme se tu o reprintech, pokud vím. Chtěli bychom vydat i u nás dosud nevydané tituly a o těch tu nepadlo ani slovo. A myslím, že nikoho nijak zvláště neprotěžuji, rozhodně ne ve srovnání se Simmonsem (stačí se podívat na můj nick). Prodejní výsledky hovoří jasně a věřte, máme vcelku přehled nejen o těch našich. Simmons se prodává dobře, ovšem o bestseller nejde, takový Miéville se prodává o dost lépe například.

Můžeme tu samozřejmě vést i diskusi o tom, zda jsou či nejsou Hladové hry vhodným objektem k podobnému testu, ovšem můj názor je, že jde o mnohem vhodnější titul než Děti noci. Oproti Hladovým hrám byly Děti mnohem vlažněji přijaty a zase tak levné v reprintu také nebudou (kniha o cca 650 stranách se bude cenou nevyhnutelně blížít ke čtyřem stovkám).

Někdy se mi, s prominutím, zdá, že si čtenáři o nakladatelích myslí, že si věci vůbec neumějí promyslet, z mnoha stran se nám dostává celá řada rad, jak to dělat mnohem lépe, ale věřte většina z nich příliš nefunguje. Prostě jsme se nějak rozhodli, máme k tomu své důvody a dokonce je i neváháme čtenářům sdělit, ačkoli to vede k věčným diskuzím.

[6] louza 06.12.2010 18:37

@Hyperion[5]: Jestli vysvětlení dobře rozumím, pak situace spěje k paradoxu, kdy práva nebude mít ani jeden z vydavatelů a nos utřou úplně všichni. Čtenáři počínaje, samotným Simmonsem konče.

A nešla by prodejnost zkoumat na nějaké jiné knize? Nejsem si úplně jist, jestli jsou Hladové hry tím správným testovacím objektem. Provedení je fajn…ale…no snad by se prodejnost lépe poznala na nějaké normálnější knize. Můžeme si tu desetkrát vysvětlovat jak je to všechno vlastně levný, ale běžná civilní kupní síla to stejně v kauflandu vytáhne z regálu, mrkne na cenu v absolutní hodnotě a řekne si „fujů tak na to se můžu…“.

A hlavně, Martine. Simmons má z devadesátých let ještě pár knih, které už Perseus naštěstí nestihl a tam Vaše argumenty padají. O tom, že by Simmons nebyl bestseller a někteří jiní protěžovaní (i Vámi) autoři ano, raději ani neuvažuji. To bych se z toho musel hned zbláznit :-)

[5] Hyperion (editor) 05.12.2010 17:55

To je úplně jednoduché. Simmons se prodává, ale není to žádný bestseller, ovšem cena práv se díky zájmu několika nakladatelství zčtyřnásobila. Tohle je kniha, kterou čtenáři mají a mnoha z nich je jedno, zda to je či není kvalitní překlad, to je smutná realita. Takže na Hladových hrách poznáme, zda se vůbec vyplatí investovat nemalé prostředky a snažit se napravit chybu někoho jiného… Pokud tu je dostatečný zájem ze strany lidí, co romány nečetli či ze strany těch, co si neváhají koupit nový překlad, pak to bude možné vydat…

[4] louza 03.12.2010 15:37

Není mi jasné, proč to nevydat. To že Simmonsovy knihy perseus domrvil je jedna věc. Druhá, mnohem zásadnější je, že žádná z těch knih už není dlouhou dobu volně na trhu. A když připočtu stále se zvyšující Simmonsův kredit mezi tuzemskými čtenáři, přijdou mi ta vydání jako jasná sázka na jistotu. Osobně bych si raději koupil tohle, než dokola reprintovaný hyperion.

[3] pull 03.12.2010 10:55

@Lucc[2]: Jj, toho naznačení možnosti znovuvydání v souvislosti s prodejem Hladových her jsem si všimnul. Teď jsem se pokusil vyprovokovat nějakou konkrétnější reakci…. Asi je ještě brzo, vzhledem k tomu, že Hyperion zatím není na trhu.

Jo, bylo by krásné, pokud by se Laser ujal nových vydání věcí, které vydal Perseus. Nezbývá než držet palce HH a H :o)

[2] Lucc 03.12.2010 09:11

@pull[1]: Před nedávnem to tu v debatách proběhlo. Hyperion naznačovat, že pokud se budou dobře prodávat Hladové hry a Hyperion (ne on, ta kniha), tak toto by byl, dle jeho názoru, další adept na nové vydání s novým překladem. Já psal, že chci radši Láskosmrt, ale reakcí bylo jen mlčení. Fňuk.

[1] pull 02.12.2010 17:44

Nezvažuje někdo nové vydání? Třeba Laser? :o)

1