Serge Brussolo

Vertikální peklo

originální název: Enfer Vertical
originál vyšel: 1986

vydání: Baronet (web) 2004

shpina  | **** 27.03.2007 08:39

Příběh zatracenců ve vězeňském pekle. Děsivější a tísnivější vizi věznice jsem ještě nečetl ani neviděl. Za přežití vězni platí svou lidskostí a bolestí. Hlavní hrdina žije zčásti jen ve své vlastní hlavě a to mu dává šanci přežít. Jedna z mála knih, kde rozsah by mohl být až trojnásobný. Autor má spousty nápadů, které jen letmo nahodí a už na nás valí další a další způsoby, kterými pekelný stroj okrádá vězně jak o části těl, tak o jejich lidství. škoda, zkušenější autor by jistě dovedl některé nápady ještě dál. Kniha prostě nevyužívá svého úžasného potenciálu.

Madam Brbla  | **** 06.01.2009 10:17

Velmi zajímavá a čtivá jednohubka na téma, kam až je člověk schopen dojít, co všechno je ochoten obětovat pro přežití a svobodu, jakkoliv nepatrná je naděje k dosažení tohoto cíle. Knížka svým námětem připomíná film „Kostka“. V podstatě můžu jen souhlasit s předchozím komentářem Shpiny, něco „Vertikálnímu peklu“ chybí, působí nedotaženě a potenciál byl zkrátka větší. 75%

Lucc  | *** 21.03.2010 15:03

Není to zlé, ale ta nedotaženost a v podstatě i nepůvodnost tématu (A které je dnes původní???) mne nedovoluje udělit vyšší hodnocení. Autor má dost invence, ale méně spisovatelských schopností, aby to udržel v čtivé formě. Ještě že to bylo tak krátké, v podstatě v délce novely. Nebavilo mě to totiž číst.

Honzeecheck  | **** 05.08.2010 12:00

Chutná jednohubka, dal jsem to na dvě posezení. Opravdu nechápu kritiku, že autor neumí psát – naopak, čte se to skvěle, je to víc než SF. Vyvrcholení knihy je super, ocenil jsem, že se nevyžíval v popisování brutalit a nechutnejch detailů a vykresluje spíš pocity.

Phoenix  | **** 24.08.2011 11:35

Od samého začátku knihy vám bude jasné, že variaci na tohle téma už jste někde viděli nebo četli a ne jednou. Ale pokud si vyloženě nezakládáte na originalitě a rozhodnete se dát tomuhle kratičkému románu šanci, neprohloupíte. I když se děj odehrává podle předem jasného scénáře, přesto se sem tam objeví linka, která zas tak předvídatelná není, což dodává příběhu na zajímavosti. Konec působil trochu uspěchaně, protože stále jsem byla ve víru děje a najednou byl konec. Ne špatný, ne nezajímavý, prostě jen na můj vkus moc náhlý.