série: Abarat

Kategorie: fantasy - pro děti a mládež

originální název: Days of Magic, Nights of War
originál vyšel: 2004

vydání: BB art (web) 2005

BoredSeal  | **** 15.06.2009 22:39

První díl Abaratu byla sice patřičně Barkerovsky barvitá nespoutaná fantasy (kam na ty vize ten člověk chodí?), ale protože byla určená pro mladší čtenáře, nedočkali jsme se jatek, mordů nebo snad pikantního sexu, i když Clive určitě nepotřebuje krvavý masakr, aby vás nějaká postava znervóznila. Druhý díl už je zajímavější a temnější, ke konci už to autor nevydržel a dochází už k malým masakrům a překvapivým zvratům. Jsem opravdu zvědavý, kam to povede dál, ale nevěřím, že Barker někdy sérii dopíše.

LordSnape  | *** 31.10.2009 19:33

O stupeň slabší jak díl první. Barkerovu temně pokřivenou fantazii miluji, ale tady se mistr trochu utnul. Děj je zbytečně natahován nelogickými zvraty, takže jediné co zůstává, je atmosféra a krásně vykreslený svět Abaratu. Ke konci už jen knize láme vazbu výrazně násilně utnutý děj, který se objeví jako blesk z čistého nebe, jež uhodí do rozjetého vlaku.

trudoš  | **** 09.02.2018 23:40

Možná je to osmiletou prodlevou, nebo už prostě nejsem tak přístupný bezhlavým nápadům jako dříve, protože Magické dny, krvavé noci mi přinesly drobné zklamání. Ilustrační stránka je opět skvělá, o tom žádná, ale se zápletkou už jsem tak spokojený nebyl. U prvního dílu jsem obdivoval rychlý a nepředvídatelný děj, tady nějakou dobu trvá, než se události rozhoupou, a když už k tomu konečně dojde, paradoxně (v rámci toho, že jde o druhý díl) ničím nepřekvapí. Clive Barker má navíc tendenci zaměřovat se na všechny možné bizarnosti, které Abarat nabízí, a tak se z hlavních postav stávají zpočátku spíše turisté, než aktivní hráči. Naštěstí změna časem přijde, jenže prostoru na dějové eskalace už zas tolik není, takže zvraty přicházejí zbytečně nakvap. A přestože autorova zvrácená fantazie stále funguje, čekal jsem především posunutí se někam dál a ne jen obdobu úvodního dobrodružství. Je to příjemné čtení, ale přesah, který z Abaratu dělal něco víc než jen knihu pro mládež, mi nějak vymizel.