Jiří Kulhánek

Stroncium

Kategorie: sci-fi - akční - audiobook

vydání: Klub Julese Vernea (web) 2006

odkazy: 6x [recenze]

biker11  | * 11.12.2006 09:10

je to ako s VanDammom – prvé filmy boli dobré -Leon, Krvavý šport, ale potom to bola B až C-trieda. Stroncium je pre mňa podobné – prvé knihy dobré – Vládci strachu, Cesta krve, ale to to je dosť slabé. Hlavný hrdina je superman, ktorého každý dostane do zajatia, ale zázračne sa z toho dostáva. Neprezradím konec, tam sa to troška vyjasní, ale … Neviem pripadá mi to taká zlátanina, už viem prečo sme tak dlho čakali – asi sa to prepracovávalo, aby to bolo čitateľné – čítať sa to dá, ale len to. Je to kniha ozaj tak pre Kulhánek fanklub. Dúfam , že ďalšia kniha nebude mať klesajúcu tendenciu, bola by to škoda- tie prvé boli fakt dobré.

Vlask  | **** 12.12.2006 19:44

Klasický Kulhánek = hrdina superman, střelné zbraně a akce všude, správné hlášky a perfektní čtivost. Má to jednu malou chybičku (někteří ji nezkousnou) – je to pořád stejné. Kdo čeká něco jiného než je dosavadní tvorba, bude zklamán. U mně to má plus za obměnu prostředí – postkatastrofická budoucnost tu sice už byla, ale poněkud hodně vylidněná – tato varianta alá cyberpunk se mi zamlouvá mnohem víc.

avatar2  | ** 20.12.2006 19:41

Pro mě zklamání. Kulhánek oproti předchozím knihám silně obměnil prostředí, ale je to na škodu. Tvrdá brutalita a vyžívání se v nechutnostech, které zpestřovalo Vládce strachu nebo Noční klub je tu dovedeno do takové míry, že prostě začne nudit. Navíc hrdinovy fantastickéí výlety na Titan či Měsíc tu působí neuvěřitelně naivně, až mi to připomíná šedesát let staré Troskovy fantazie. I postavy se srovnání s předchozí tvorbou neobstojí – upíři jsou prostě lepší parťáci než živí mrtví. Kdepak, s tímhle Kulhánek nezabodoval.

Speedemon  | *** 31.12.2006 14:48

Biker Kulhánkovu tvorbu docela trefně vystihl. Jen s tím rozdílem, že nový Van Damme je podstatně horší než nový Kulhánek. Pokud od této knihy čekáte něco jiného než řež, krev a akci tak nemá cenu se s ní zatěžovat. Je to typicky Kulhánkovské, smršť kam se podíváte. Bohužel je to už trochu ohrané a na Noční klub to zdaleka nemá. Hlášky jsou vtipné, ale žádného výbuchu smíchu jsem nedosáhl. Prostě průměr. Když si to přečtete, tak nic nezkazíte, ale předchozí Kulhánkovy knihy jsou lepší.

shpina  | **** 04.01.2007 13:26

Kulhánek se ze všech sil snažil neopakovat se a přitom si udržet to dobré. Bohužel, totálním propadem je postava hlavního hrdiny – neuvěřitelný, nezáživný – prostě nijaký. Taky vesmírný výlet na titan a na měsíc jsou poměrně neuvěřitelné a málo ohláškované. Ani vedlejší postavy nejsou nijak zajímavé. Navíc je někdy je toho násilí až příliš (hlavně díky absenci dostatečného množství zlehčujících hlášek). Co je vymakané, to je Majesty a pláně Svobodných. Mě osobně i vyhovuje, že už opustil poněkud (pro mě) stojaté vody vampyrismu. Pořád je to akční, čtivý Kulhánek. Pořád je to nadprůměrné čtivo, ale DaZ, VS atd. přeci jen zaostává.

gaff  | **** 12.02.2007 13:13

Kulhánek se evidentně pokusil napsat něco jiného – a povedlo se. Do knihy vtěsnal hromadu svých strašáků („lásku“ k reklamám, k telenovelám, k autoritám, apod.) a navíc se tématicky silně přiblížil k tak závažným knihám jako třeba 1984. Takže ač opět samá krev, tak tentokrát hlubokomyslná krev (manipulace lidmi – loutkami monstrozních rozměrů), která je více než aktuální. V tomhle všem autorovi dávám za pravdu. Bohužel je vše na úkor vykreslenosti charakterů hlavních postav. Longin je takový nijaký a až na samém konci knihy začíná mít trochu jiskru. Corgen silně připomíná pana Vriese z nočního klubu… Paradoxně mi přišly nejživější mrtvoly. První polovina knihy je zmatečná a děj se jakoby utápí v chaosu. A to až do té doby než se Longin začne věnovat mezihvězdným letům. Odtud kniha začíná být už standardně čtivá.. Závěr celé knize dává fazónu a objasňuje i ty nejnejasnější nejasnosti. A motiv matrixu v matrixu je vpravdě HODNĚ cynický:).

Sirius  | brak 07.08.2007 19:19

TOTÁLNÍ ZKLAMÁNÍ. V MÉM ŽEBŘÍČKU ZKLAMÁNÍ TO MÁ NUMBER ONE

Majkl  | ****1/2 18.11.2007 20:47

Pár krát som už túto knihu prečítal, a tak som si ujasnil čím táto kniha je – radím ju po boku Nočného klubu a Cesty krve. Stroncium má nové prostredie, nepriateľov, hrdinu opäť síce takmer nezničiteľného (ale až do finále, sa vždy nájde niekto, kto dokáže hrdinovi poriadne zavariť, nie ako v knihách Moudrého) a postavy sympatické – slušný a zároveň elegantne brutálny „Elvis“ :) a večne naštvatá Monika. Túto knihu mám naozaj rád.

Mrowka  | **** 29.10.2008 11:11

Je to vážně dobré. Kulhánek má smůlu, že od něj čtenáři očekávají top kvalitu a jeho knihy hodnotí mnohem přísněji než knihy ostatních autorů.

Karas  | *** 03.11.2008 09:21

Pravda je, že si Kulhánek nastavil předchozími knihami extrémně vysokou laťku, ale tahle knížka je vůči ostatním docela slabá. Kapku nezáživné v určitých pasážích, ale pořád je to dobrá kniha, kterou stojí za to si přecíst i vícekrát. Doufám, že Kulhánek nezanevře na toto „nové“ prostředí a další knížka bude perla.. Držím palce!!

elanius  | ***** 13.07.2009 11:52

Aký môže mať človek dôvod prečítať si Kulhánka?

• Prepracovaný príbeh či charaktery postáv? Nie, to (ani) v Stronciu nenájdete.
  • Hektolitre krvi a plné vagóny odletujúcich končatín? Autorov s podobnou tématikou je ako húb po daždi.
  • Čítate Kulhánka pretože je poulárny? Tak vás môj názor na Stroncium zaujímať nebude.

Ak (ako ja) čítate Kulhánka pre jeho skvelý humor, akým píše to čo píše, nebudete sklamaní. Stroncium má všetko, čo má mať. Príbeh nás zavedie do rôznych neobvyklých prostredí, akcia strieda akciu, hlavný hrdina je sympaťák a u ostatných účinkujúcich si nemôžete byť istí, na čiu stranu sa napokon pridajú. Humor je obsiahnutý v opise deja, prostredia aj v dialógoch. Jediné, čo Stronciu chýba (lepšie povedané, čo chýba mne) je pokračovanie.

Svarec  | ***** 05.08.2009 13:13

Přidávám se k táboru, kterému se to líbilo. Správně akční, cynické, ujeté, přečteno jedním dechem. Ale je pravda, že nemohu srovnávat s předchozími autorovými knihami.

papuja  | *** 06.08.2009 13:40

Výborné, výborné, výborné – to mohlo být. Ale není! Zdravá a dobrá kostra příběhu. Prostředí výborné. Pointa, která má opravdu co říct. Styl autorova vypravování. Skvělé postavy. To všechno dobré je pro mě zabaleno v dětské naivitě nesmrtelnosti hlavního hrdiny a v určitých pasážích šílenému stupni neuvěřitelnosti příběhu, hodící se spíše do nějakého komiksu! Hlavní nesmrtelný hrdina co pije kyseliny a létá si vesmírem (i po částech) jako kdyby se nechumelilo, je vždy dopaden a svým způsobem zlikvidován každým kdo po něm pase. Ale je fakt, že se mi přeci jen docela dostal pod kůži. Svým způsobem výborná kniha, která pro mě kvůli zbytečné přehnanosti a neuvěřitelnosti končí na 60%. Škoda.

BlackDawn  | **** 24.08.2009 06:48

Byl jsem hodně zvědavý jaké to bude,hlavně po těch hodnoceních tady,ale nějak teď po dočtení nechápu,jak může dát někdo brak. Konečně kniha kde neběhají tuny upírů a přitom to je (byť v menší míře) klasický Kulhánek.Asi to bude tím, jak píše někdo výše, že se od mistra čekají nadpozemské výkony nicméně komu se líbí Divocí a zlí tak se může těšit i na Stroncium.Pos­tapokalyptický svět je popsaný hezky,uvěřitelně a to, že Longin je trochu nesmrtelný, vždyť to byl již Patejl v DaZ a nikomu to nevadilo.Je sice vidět menší sázka mistra na jistotu,možná šlo v některých místech text víc rozvinout,nicméně pro mne nadprůměr mezi našimi autory.

jantty  | *** 02.03.2010 19:30

No, tak toto byla moje první kniha od Kulhánka… Zrovna v knihovně neměli Noční klub, tak se sáhl po tomto, když se všude pěje jaký je Kulhánek borec. Hned od začátku to byla dobře čtivá a zábavná kniha, i když sem si říkal což to je zabijárnu? Docela rychle jsem to přečet a mé pocity z toho byly hodně různorodé. Na jednu stranu docela naivní a neuvěřitelné a na druhou fajn oddechová (no, i když) kniha. Jak už jsem psal, docela nevím co si o tom myslet, tak doufám, že 60% tomu bude odpovídat.

Dext1  | ****1/2 22.09.2010 20:35

Když si odmyslím tu šílenou část, ve které si hlavní hrdina jen tak létá vesmírem (ale i ta se dala přežít), tak to bylo luxusní počtení, a o nějakém zklamání podle mě nemůže být řeč. Četlo se to úplně samo, mraky skvělých hlášek a hodně zajímavý závěr.

Mat21  | *** 30.10.2010 22:45

Stroncium, nově objevený zdroj energie, který umožní zbytku lidstva přežít na posledním zbytku obyvatelné Země obklopen ledem a smrtící zimou. Co však zachrání Kulhánkův nový a velmi kontroverzně hodnocený román? Začněme z té horší stránky, hlavní hrdina Longin Kandinsky dal nesmrtelnosti kulhánkových hrdinů nový rozměr. Je mu hlava ustřelena od zbytku těla brokovnicí a vypuštěna na oběžnou dráhu Titanu? Nevadí. Vyčká na svůj dopad na zem, regeneraci zbytku těla pomocí buněk schopných vstřebat energii z čehokoliv a adaptovat se na cokoliv, zcizí raketu a odlétá na Měsíc. Zkrátka, kulhánkův sci-fi hardcore román překročil pomyslný práh volné fantasie a utopil se v absurditě. Nyní pohled z lepší stránky, dáte-li během čtení své logice dovolenou, budete obdarováni standardně výtečným kulhánkovým vypravěčským uměním, které ve Stronciu bylo okořeněno více než-li kdy jindy skvělým humorem. Především Monica von Grrraff se stala nejvydařenějším počinem / hrdinkou celé knihy. Škoda jen příliš překombinovaného konce, který obrací na ruby všechny Longinovy i čtenářovi jistoty.

Faen  | ****1/2 01.03.2011 17:27

Následovala krátká hypnoreklama pro sebevrahy…:D Od většiny knih něco očekáváme již před začátkem čtení. Nevím, co ostatní očekávali od tohoto Kulhánka, ale nic jiného než zoufalý boj osamělého hrdiny, spoustu zbraní i prolité krve a skvělé hlášky jsem já nečekal. A ono to bylo přesně tak! Ano, beru argument, že je to pořád stejné, ale no a co? A pojmy jako veřejnoprospěšná poprava, technozombie, mediokracie či již zmíněná hypnoreklama si budu ještě dlouho pamatovat. Původně jsem chtěl dát 4*, ale když vidím to nízké hodnocení, ještě půl přihodím.

juno  | ** 11.07.2011 22:20

Toto dilo pro me nemelo sebemensi umeleckou hodnotu (ikdyz si na to hraje), nic nevypovidalo obrovskemu pojmu „kult Kulhanek“ a nebylo to ani zabavne, spise absolutne naivni a pripadalo mi, ze p. Kulhanek uz z nas si snad dela prdel. Rigor mortis pro me by bylo mensi utrapeni nez cist toto… Kulhanka mam rad, nemyslete si, ze jsem nejakym zpusobem proti nemu (ceske autory obecne kupuji a podporuji, ikdyz je to treba brak), ale co je moc to je moc. Nacpu si dymku ganjou, na to hodim litr vina a zapalim par cigaret, abych podporil acetylcholinove kanaly, nasledne se probehnu po okresu a pak bych mozna tomu dal i 50%. Chapu velke skalni fandy, protoze faktor „mit autora rad“ dela hodne, ale toto je opravdu slabe dilo, ktere bylo pro me ztratou casu… Dlouho jsem se rozhodoval, ale radsi bych mel cholera toxin a od rana do vecera pak sedel na hajzlu, ale Kulhankovi uz sanci nedam a myslim si, ze ten obrovsky hype kolem Kulhanka je jen kvuli tomu, ze knihy jsou pokladem a kupuji se radove od 500 do 6000. Kulhanek svym zpusobem Vladcama nebo Cestou krve prinesl do ceske literatury zcela novy pohled (pro me brutalitou k japonskym hardcore manga) a vazim si ho za tohle, ale varit tu samou kasi a cim dal tim hur a cim dal tim naivneji a cim dal brutalneji hranici s normalni psychikou cloveka. Ne, toto neni hardcore cteni pro narocne v teto kategorii, toto je proste spatne, aspon pro me. Toto je presne literatura, ktery by se mela objevovat v Levnych knihach, takova knizecka na zachod. Klidne me ukrizujte, ale davat tomu vysoke hodnoceni jen protoze Kulhanka mam rad proste nebudu.

tvarohovej  | ***** 01.11.2011 20:56

Ono to má svoje mouchy, jako všechny Kulhiho knihy, ale taky to má všechno ostatní, co člověka chytí za klopy a nepustí dokud to nepřelouská. Neřek bych, že tohle dílo je slabší kousek. Naopak, naprosto šílená jízda s perfektní zápletkou a nepřekonatelnou atmosférou. Tradičně mě pojal smutek, že podobný zážitek, vytržení z reality, byl tak krátký.

Durgas  | ****1/2 06.11.2011 20:36

No teda ak sú ostatné Kulhánkove veci tak výrazne lepšie než tento kus, ako tu niektorí tvrdíte, to sa asi mám na čo tešiť. Pre mňa to bola (konečne) prvá Kulhánkova kniha, ktorú som prečítal a spokojný som s ňou, až na pár maličkostí, vrchovate.

Hellhor  | ***** 20.02.2012 14:25

Plné hodnocení a zapsání do TOPu se silně rozchází s názory jiných uživatelů a kulhánkofilů. Chápu, že změna prostředí opravdu nesedne každému, ale mně to nepřišlo jako taková hrůza. Naopak mám z prostředí pocit jakési originality, kde se zároveň naráží na mnoho věcí dnešních (říká „oddaný fanoušek“ reklam). Příběh je jednoduchý jako vždy a závěr se tolik neprotahuje jako u Nočního klubu 2. Hlášek padne víc než dost a krve poteče ještě víc. Já jsem s dílem víc než jen spokojený.

Doran05  | ***** 18.04.2014 13:39

Ževraj je toto Kulhánkova najhoršia kniha. Ja sa musím priznať, že sa mi páčila viac ako Noční klub. Hlavný hrdina je (zase) skoro-superman, ale príde mi najoriginálnejší zo všetkých jeho postáv. Dokonca ani nikde inde som o podobných schopnostiach nečítal (nevidel, nepočul). Prostredie a zápletka tiež vynikajúce, no a humor netreba ani komentovať :) U mňa jednoznačne top.

BorgDog  | **** 27.04.2017 10:36

A opět jdu s Kulhánkem proti legionářskému proudu: Právě Stroncium se mi z toho, co jsem zatím přečetl (zbývá mi už jen Noční klub), líbilo nejvíc. Ano, pořád to má všechny chyby jeho dřívějších knih, počínaje (zde už naprosto absurdní) nezničitelností hlavního hrdiny, přes chaotický děj a kvanta logických chyb, ale toto je první kniha, kde jsem měl dojem, že autor s těmito věcmi pracuje na poněkud lepší úrovni. Kulhánek tentokrát dokázal udržet děj sevřený i pochopitelný, a hlavně udělat z nedostatků „vlastnost“, která přispívá k atmosféře, cynismu a všudypřítomné paranoii, kdy si hlavní hrdina pozvolna uvědomuje, že de facto po celý svůj život byl pouhá loutka, jenom loutkáři se střídají, a dělat s tím nemůže absolutně nic. K tomu navíc svět, který není tak docela generický, barvité střídání prostředí a sem tam poměrně originální nápad. Dokonce i ty kulhánkovské vtípky mi nějak celkově sedly více – Camille s louskáčkem na ořechy bezpochyby vede – třebaže rádoby humorné slovní přestřelky se časem staly úmornými.

Tentokrát čtyři hvězdy bez zaváhání.