Ohnivý drak

série: DragonRealm

originální název: Firedrake
originál vyšel: 1989

vydání: Fantom Print (web) 2004; Fantom Print (web) 2009; Fantom Print (web) 2014

Speedemon  | ** 23.07.2006 17:43

Vítejte v dračích říších! Ve světě ovládaném krutými draky! Tak tahle vypadá počátek jedné ze slavných sérií. Bohužel jsou až moc poznat autorovy začátky s psaním. Vše je obrovské, živé, temné, a pokud náhodou nesplňuju tyto požadavky, má aspoň hrůzunahánějící název či jméno. Když to vezmu kolem a kolem, je to pěkné čtivo pro dlouhou chvíli, ale nic složitého.

KainIX  | **** 23.08.2007 09:05
Klady
úplně nový svět nepodobný žádnému jinému
originalita
velké množství nápadů, které by jinému autorovi vystačilo na několik knih
Zápory

– neuhlazený, téměř amatérský styl
- chabý popis prostředí
- velké množství nápadů (stále nové a nové věci mohou někdy působit až rušivě)

Tato kniha vyšla až po skvělé Legendě o Humovi a tak jsem od ní očekával alespoň stejnou kvalitu. Proto jsem byl překvapen velmi nevyrovnaným stylem vyprávění – někdy se zdá, jako by měl autor tolik nápadů, že než pořádně rozepíše jeden, už se vrhá na další a čtenář má pak pocit, jako by mu něco uniklo, nebo spíše, jako by v knize něco chybělo. Zamrzí i slabý popis prostředí, kde se děj odehrává, což zabraňuje tomu, aby se čtenáři scény zobrazovaly přimo před očima. Tyto „drobné“ nedostatky však mnoho čtenářů Knaakovi rádo odpustí za ten originální svět, který nám v knize představuje. Celkově ve mně kniha zanechala pocit, jako bych shlédl skvělý film, který byl ale z nějakého důvodů sestříhán z původních tři hodin na pouhou hodinu. Akce, akce, akce… a krátký závěr. Lepší styl vyprávění a lepší popis míst a mohlo to být 100%. Takhle je to „jen“ 85%.

Asmodis 666  | ***** 29.12.2007 09:40

Velmi skvělá kniha se skvělým dějem. Pan Knaak byl při psaní serie Dragonrealm ve velmi dobré spisivatelské kondici. První díl ze serie DragonRealm se povedl a doufám, i ostatní díli budou stejně dobré.

Boo  | *** 19.02.2008 22:55

naco je autorovi originalita a neviemaky uzasny svet, dej a napady, ked svoj svet zaplnil plejadou plochych postaviciek, ktore maju vsetko, len nie charakteristiku akokolvek podobnu cloveku…jednoducho kazdy je NAJ v tom co robi, Pani je NAJlepsia a NAJkrajsia, Grayf je NAJvsetko a tak…jednoducho tomu chyba cokolvek, s cim by sa dalo stotoznit…neho­voriac o veciach ako to, ze Cabe sa s svojou identitou zmieril po x rokoch zivota na poli jednej vety a podobne preslapy, ktore este pridavaju na stupidite motivacnych cinitelov postav a stavaju ich do pozicie „neviem, preco to robim, ale asi by som mal“…no a z tohoto celeho chaosu trci Shade, ktory je ako z ineho diela, inej knihy, prosto on si vysluzil hodnotenie, ktore som knihe dal, ako postava, ktora ma nielen hlbku, ale je ORIGINALNA a vseobecne je to sympatak:D no jo, a je to akcne…sic ploche, ale akcne:D:D

Duirin  | ****1/2 01.08.2008 23:57

Knihu jsem četl už před nějakým časem. Když jsem ji dočetl, musím přiznat, že mě vcelku uchvátila. Svět Dračích říší skýtal neotřelé nápady a novinky. Protože hlavní postava Cabe Bedlam byl vlastně vyjukaný mladík, který nic netušil, veškeré zákonistosti a taje světa jsem objevoval společně s ním, což se mi líbilo. Na druhou stranu musím uznat, že Cabeovo jednání bylo dosti manipulováno ostatními osobami, řekl bych, že to bylo až trochu pohádkové (kterak neschopný Cabe ke schopnostem přišel). Bohužel po přečtení dalších dílů DragonRealm svět Dračích říší v mých očích dosti pobledl, přesto tento díl hodnotím na pomezí 4 a 5* – zajímavé a originální myšlenky, vcelku bohatý děj se spádem.

Ruffy  | brak 06.09.2010 15:10

Richard Knaak neumí psát. Tato kniha je na úrovni malého dítěte. Je tak přeplácaná, až mě to bolí. S fantasy motivy a postavami plýtvá autor tak, že působí nudně a nezajímavě. Všechno to jsou v jeho podání jen prázdná slova, za kterými se nic neskrývá. Kniha je díky autorovi zbavena jakékoliv fantazie. Draci nemají žádné kouzlo, mágové jsou zbaveni veškerého tajemství, postavy jsou prázdné a tupé. Celý svět jako by si vymyslel desetiletý kluk, který právě objevil žánr fantasy. Nechci urážet ostatní čtenáře, ale hodnocení nad 2 hvězdičky nemůže být u téhle knihy prostě normální. Celkové hodnocení 84% nechává můj rozum stát. Za co všechny ty hvězdičky? Hluboké postavy? Originální svět? Nic takového zde přece vůbec není! Je to jen nápady přeplácaná slátanina, která je velice amatérsky napsaná.

Frozenstain  | ** 12.01.2011 12:37

Příliš mnoho děje a akce – určitě ANO (ale to jediné knihu zachraňuje, jinak by se to nedalo číst vůbec), Přeplácané – ANO, Originální svět – Spíše NE (různé potvory s osmi nohama a čtyřma chobotama nepokládám za originální svět), Originální nápady – Spíše NE, Emocionální zážitek – NE (děj plyne, hlavní postava se dostává z jednoho smrtelného nebezpečí do druhého, ale čtenář ví, že se nestane nic hrozného. Pro Cabe Bedlama je každé děsivé nebezpečí jako přecházení silnice), Zajímavé postavy – Spíše NE (až na Temného koně), Hlavní hrdina – neporazitelný a nudný (nejlépe ho charakterizují slova Williama Wallace „zničí nepřátelé blesky ze svých očí a hromy ze své zadnice!“)

Kdybych si to koupil, hodnotil bych ještě níž a litoval ztracených peněz. Z knihovny … proč ne, vysloveně jednoduché čtení na oddych, než se člověk pustí do něčeho pořádného. 50%