Většina povídek v knize mi přišla spíše průměrná. Ale poslední povídka Písečníci toho hodně vynahrazuje, ta je prostě výborná.

firen  | ***** 27.11.2007 20:12

pravda pravda písečníci jsou prostě super.

Honzeecheck  | nehodnoceno 16.06.2010 07:39

Jaktože existujou dvě knihy pod stejnym názvem s uplně jinejma povídkama?

KainIX  | **** 11.11.2010 22:22

Když beru hodnocení knihy jako průměr hodnocení jednotlivých povídek, vychází mi 78%. Když ale vezmu v potaz, že se jedná o Martinovy rané povídky, což je na některých mimochodem dost vidět, je jasné, že byť i těch 78% říká o Martinových kvalitách hodně. Kdybych měl hodnotit tyto povídky slovně a „vynikající“ by bylo nejvyšší hodnocení, musel bych jim toto hodnocení dát. Ne snad proto, že by vynikaly kvalitou, k tomu jim přeci jen něco chybí (snad až na Písečníky), ale hlavně tématem a zpracováním. V tom jsou veškeré Martinový krátké práce, které jsem zatím četl opravdu vynikající.

Methat  | **** 01.12.2010 20:35

7 poviedok ucelených do jednej knihy. S týmto autorom som sa stretol prvý krát a môžem povedať, že vydanie knihy si zaslúžil. Prvá poviedka „Ve znamení kříže a draka“ je celkom krátka, no po prečítaní sa možno budete musieť nad ňou zamyslieť. „Krutinky“ sa mi páčili najmenej, „Sídlo červa“ je atmosférické dielo, v ktorom sa ocitnete tak trochu v inom svete, „Rychlodružka“ je o vesmíre a jeho cestovaní, „Kamenné město“ ma trochu nudilo, sem tam malo dobré pasáže. „Nebešťanka“ je o drsnom svete plnom násilia a sexu a o tom, kto s kým, kedy a kde. Posledná moja najobľúbenejšia (aj preto je v top 10) – „Písečníci“. Fascinovane ma pritlačila do kresla/stolič­ky/pohovky a nedala mi vydýchnuť až do konca. Knihu odporúčam kúpiť hlavne pre poslednú poviedku.

Strýček Biolit  | **** 26.01.2014 02:29

Po slabším Zpěvu hvězd a stínů je tu GRRM opět v plné kondici. Silnější kusy převládají nad těmi slabšími, přičemž všemu pevnou rukou…no, spíše ostrým klepítkem…vládnou titulní Písečníci. Velice se mi na sci-fi povídkách GRRM líbí, že nejsou zas tak moc sci-fi (rozuměj – technické hračky jsou upozaděny) – nejinak tomu je i v této sbírce. Nelze než doporučit.

Gaarq  | ***** 26.01.2014 09:41

písečníky jsem četl poprvé v roce 2002 za dosti těžké osobní situace a z toho léta si kromě záplav, oné neblahé události pamatuju, jak jsem seděl na židli, díval se z okna na převalující se mraky a četl písečníky (a hned po nich píseň pro lyu). oproti písni je tu více nadprůměrných povídek a jen jedna průměrná (kamenné město). martin tu míchá svůj obvyklý lektvar atmosféry, podivna, fantaskna a děsiva. tyto dvě sbírky jeho povídek definitivně rozhodly, že martin jako povídkář má mou neutuchající pozornost.