vydání: Triton (web), Argo (web) 2006

Rytier Smrti  | ***** 07.05.2006 22:42

dej sa mi fakt páčil iba škoda že to napísal na 300 strán a teda to aj zhustil. keby to napísal aspon na 500, bolo by to uplne super. za dej by som dal 100%, za formu 90%

Chaotik  | ***** 08.05.2006 10:53

Ja by som ešte podotkol, že to písal s Lukjanenkom naraz. Takže postavy ktoré v Šeré hlídce umreli, sa tu voľne potulujú. (teda aspoň ja som to tak pochopil, že umreli…)

Duirin  | **** 24.05.2006 22:36

Já tedy v porovnání s předchozími třemi díly vidím trochu pokles v úrovni knihy (přesto si myslím, že to za to stojí a nerad bych knihu zatracoval). Trochu mi přišlo zvláštní, proč vše řešila ukrajinská Denní hlídka a ne moskevská (že by byl Vasiljev z Ukrajiny?), ale to je detail. Více mi vadilo, že nejzajímavější scény, tj. konflikty mezi Jinými, byly docela rychle řešeny na několika řádcích/pár stránkách. Jinak dějově jsem se určitě nenudil, orientace v nových postavách dala chvilku zabrat, ale nakonec se to rychle vžilo. Pouze mám ještě drobnou výtku, že kniha má prakticky dva dějové vrcholy – první za půlkou a druhý na konci – a z toho prvního se autor docela dlouho \\\„hrabe\\\“, kdy se toho moc neděje. Na druhou stranu čtenář může řešit, co se to stane či zvrtne.

makakuk  | ** 20.08.2006 19:33

Na rozdíl od Rytiera Smrti si nemyslím, že je 300 stran málo, ale naopak až moc. Děje je v knize totiž tak na delší povídku. Příběh se má odehrávat v Petrohradu, kam se ale podíváme až zhruba na sté straně, do té doby sledujeme pitky a debaty kyjevských Temných :-). Zápletka je spíš nahozena a na konci poněkud násilně ukončena (jako by si autor nevěděl dále rady). Celkové hodnocení – jednoznačně nejslabší hlídka, které mohou dát vysoké hodnocení jen skalní „hlídkaři“.

shpina  | *** 05.01.2007 14:40

Tento díl se značně liší. Líbí se mi pohled do života Temných. Na druhou stranu jejich pohodové popíjení apod. trvalo příliš dlouho, děj je místy velice rozbředlý a příběh nemá takové napětí. Prostě sem tam nuda

firen  | ***** 30.11.2007 20:23

Další díl je na světě. Chronologický zapadá ještě před šerou hlídku. Děj se točí kolem temných z Petrohradu. Pěkně propracované události, děj a charaktery hlavních postav. Tento díl se sice od těch předchozích liší ale neni nač si stěžovat.

anaj  | **1/2 17.02.2012 09:50

Není to špatná knížka, ale ty co psal Lukjaněnko se mi líbily víc.

epco55  | ***1/2 26.07.2012 11:46

Nové prostredie a oslobodenie sa od vnútorných sabaspytujúcich monológov vnáša do tematiky hliadok pomerne svieži vietor. Príbeh je viac akčný a menej prešpekulovaný oslobodený od vrstvy intríg a plánov na pozadí. Tomu zodpovedá aj jeho dĺžka, ktoré podľa mňa úplne korešponduje s tým čo má a chce autor povedať.

Speedemon  | *** 19.12.2016 07:37

Taky nejsem zklamaný, ale na Lukjaněnka to nemá. Bylo fajn podívat se i jinam než do Moskvy. Pro úplné neznalce Ruska (jako já) to dalo někdy zabrat. Než jsem vůbec pochopil že se děj odehrává v Petrohradu tak byla pomalu třetina knihy za mnou :) Postav je na tak krátkou knížku docela dost, ale brzy se vyprofiluje pár nejdůležitějších a za chvilku už je konec. Závěrečná pointa s POZOR SPOILER „iniciací měst“ mi ale přišla dost přitažená za vlasy. Celkem tedy lepší průměr.

Methat  | *** 10.11.2017 21:57

Nebolo to zlé, ale… nebol to pán Lukjaněnko. Aj keď som sa rád vrátil do šera a medzi Dennú a Nočnú hliadku, Zavulona a Gesera, z knihy aj slov bolo cítiť, že to nenapísal Sergej. Kniha mala silné momenty alebo časti, v ktorých autor napísal zaujímavý nápad, pri ktorom čitateľ spozornel a začal filozofovať s autorom, no boli tu aj slabšie a nudnejšie pasáže, ktoré by som najradšej preskočil alebo preškrtal a v knihe vôbec nemuseli byť. Bez zbytočných častí túto „knihu“ skôr považujem za dlhšiu poviedku, ktorá by vyšla kľudne aj na tých 150 strán a nikomu by to nevadilo.

Túto knihu nepovažujem za pokračovanie zo série Hlídka, skôr ako taký ukrajinský spin-off. Pri hodnotení 60% som privrel obe oči a po krátkej pauze sa teším opäť na Lukjaněnka.