série: Shannara
kniha patří do světa: Shannara

originální název: The Sword of Shannara
originál vyšel: 1977

vydání: Classic 1997; Dobrovský (web) 2016; Omega (web) 2017

BorgDog  | brak

To, čemu někteří říkají „remake,“ říkám já plagiát a podle toho i hodnotím. Že je samotným autorem přiznaný na věci nic nemění – i soudný začátečník by se (aspoň doufám) styděl, nabídnout nakladateli něco podobného. Pokud by Brooks ponechal původní jména a svět předlohy, dalo by se mluvit aspoň o fanfiction, Shannarův meč i celá Shannarovská sága (alespoň co jsem slyšel – nenašel jsem sílu otevřít další díly) však není ani to. Je prostě snahou o parazitování na Tolkienovi, který je už příliš dlouho mrtev, aby Brooksovu hlavu nabodl na kopí u brány Mordoru nebo ho alespoň zažaloval. A smutnou pravdou je, že tento příklad je zřejmě nejvíce křiklavý, ale zdaleka ne jediný.

Madam Brbla  | nehodnoceno

Ve slabé chvilce (prostě mladá a nezkušená) jsem tuto bichli koupila v očekávání zajímavé epické fantasy. Následující týdny jsem se s obtížemi prokousávala až někam ke sté straně… a pak knížka zmizela. Nepátrala jsem po ní. Až po mnoha měsících mě předvánoční úklid přiměl odsunout peřiňák ode zdi kvůli vysávání a tak „Shannarův meč“ znovu spatřil světlo světa. Laxně jsem z knihy ofoukala chuchvalce prachu a strčila ji na nejspodnější místo v knihovničce. Pouhým nedopatřením se později při stěhování stalo, že unikla mé pozornosti a neskončila mezi desítkami (možná stovkami) titulů, které jsem darovala chudé obecní knihovně v mé nové domovině. Loni jsem „Shannarův meč“ našla v krabici na půdě a docela mě to rozladilo. Váhám, zda znovu jít obdarovat knihovnu, nebo tuhle nudnou, roztahanou srajdu „zapomenout“ třeba ve vlaku. Možná existuje masochista, co by si její četbu užil. Vzhledem k přečtenému rozsahu a nemožnosti vybavit si, o čem to vůbec bylo, zdržím se laskavě hodnocení.