Stezky krve Více vydání = více obálek.

Ivana Kuglerová

Stezky krve

vydání: Straky na vrbě (web) 2001; Straky na vrbě (web) 2014

odkazy: 7x [recenze]

Methat  | ****1/2 30.09.2010 18:04

Veľmi dobrá kniha. Pôsobí ako horšia fantasy, no je veľmi dobre napísaná. Bolo mi jedno, že to je klišovitá fantasy zo stredoveku, ktorá je plná krvi a násilia. Pritom démoni a kúzla sa tu objavia naozaj len okrajovo. Všetko sa točí okolo povstalcov a ríše. Je tak jednoducho a predsa krásne napísaná, že som si ju obľúbil a zhltol jej stránky skoro na počkanie. Aj keď mená hlavných aktérov po čase zabudnem (generál Yeša, zlodej Valik, kovár Terek, Nuzka alias Varha,…), kniha mi prišla správne stredoveká, správne temná a tu jej nezabudnuteľnú atmosféru a boj v horách si budem pamätať. Na konci sa dozviete jedno veľké rozuzlenie a odhalenie.

Moje pocity sú presne také ako napísal Leonard Medek v anotácií – „…smekám klobouk a uctivě se skláním, protože je to zatraceně dobře napsaná fantasy.“

BlackDawn  | *** 02.01.2015 19:46

Má to potenciál, jen je obrovská škoda, že to není delší a trošku víc košaté. Příběh je jedno velké klišé za druhým, přesto i v něm lze najít stopu originality.Postavy naprosto ploché, žádná si mne nezískala a to ani ty, které stojí na správné straně. V některých náznacích se snaží příběh šokovat, byť to vůbec nevychází (znásilnění dítěte v lese) a oproti tomu v hodně místech působí až naivně a primitivně. Popravdě ale přes všechno stojí za přečtení – pokud se podíváte mezi české autorky Fantastiky je tohle stále nadprůměr a možná i díky té krátkosti udrží pozornost. Zvláštní je, že v hodně světech bych chtěl žít, ale v tomhle určitě nikoliv. Jako čtení na cestu vlakem stojí za uvážení.

breughel  | **** 08.04.2015 20:59

Poměrně dobrá věcička od autorky, která se odmlčela a věnuje se něčemu smysluplnějšímu. Spousta postav, děj pádí jak šílený… Ano, klišé tam jsou a přesto nevadí. Smysl pro detail, věrohodné postavy, stručné dialogy, tak nějak si představuji žánrovku.

Svarec  | brak 08.11.2015 22:18

Tak jsem asi četl jinou knihu než ostatní. Neoriginální klasická fantasy, zoufale nenápaditá, s nudným příběhem, nezajímavými postavami, světem bez atmosféry, atd. takhle by šlo pokračovat dál. Přečetl jsem to na jeden zátah při cestě vlakem, ale strašlivě jsem se u toho nudil a dočetl jsem to jen ze zvědavosti, jestli je to tak strašné až do konce. Naštěstí je to celkem krátké, ale i tak mi subjektivně přišlo, že to má snad tisíc stran, jak jsem u toho trpěl. Ten styl se spoustou popisů a sáhodlouhých odstavců klidně přes půl stránky mě doslova ubíjel a ke konci už jsem přeskakoval celé věty. Kdybych na tu knihu narazil tak o sedm let dřív v době, kdy jsem začínal číst fantasy, možná by se mi to líbilo víc, ale teď už ani náhodou, fakt sorry.

Strýček Biolit  | ***1/2 08.02.2020 21:53

Naprosto pohodová fantasy klasického střihu. Děj je jednoduchý, hrdinové správně hrdinští a rozházení skrz celé spektrum typických postav – od křehkých dívek, přes dětské zloděje, až po neohrožené válečníky a moudré starce. Od podobně mířené produkce z anglosaských luhů a hájů se kniha liší větší porcí naturalismu a schopností autorky postavám naložit. V závěru mě dosti pobavilo „vyřešení“ osudu jedné z hlavních postav, které bylo tak nějak ze života, zcela netypické pro jinak vážnou fantasy. Celkově je kniha napsaná dobře, jen mi přišlo, že některé věci dostávají méně prostoru, než by si zasloužily. Celkově ovšem spokojenost, ideální oddechové čtení.