Kategorie: sci-fi - akční - postkatastrofická

vydání: Triton (web), EF 2006

odkazy: 7x [recenze], 1x [info]

avatar2  | **** 19.01.2008 13:55

Jeden z lepších dílů série JFK. Postnukleární Praha, doba ledová, mamuti a mezi tím mutanti, kteří využívají lidí ke svým cílům. Je tu tentokrát víc akce než v minulých dílech a ději to prospívá.

Majkl  | ****1/2 27.01.2008 18:36

Ozaj musím súhlasiť, svitá na lepšie časy. Dej bol už od začiatku zaujímavý, minikniha ma vtiahla do deja veľmi rýchlo. Pekne opísané prostredie, postavy, nechýba pár menších zvratov. Príbeh je trošku zložitejší čo oceňujem, no stále je čo zlepšovať. Tentoraz mi najviac vadil fakt, že už keď sa čitateľ zžije s prostredím, kniha končí a hneď si musíme zvykať nanovo v ďalšom dieli. Ale to sa asi bude ťahať aj do budúcnosti, riešenie vidím v možnosti rozdelenia deju do dvoch až troch dielov samozrejme všetky od jedného autora. Tak by sme sa mohli dočkať ozajstnej revolúcie. Jedno veľké plus za akciu vo finále, ukončenie príbehu bez toho aby sa JFK prebral niekde v nemocnici a pod. Veľa takýchto (a hlavne ešte lepších) dielov želám sérii.

Sirius  | ***** 11.02.2008 17:04

Nejlepší Kovář. Tom Němec je talent a já se těším na jeho další knihy.

knedle  | **** 14.04.2008 13:58

Pro me zatim nejlepsi dil. Andrea vynechana, takze plus bod. Autor (i predchozi autori) prilis tlaci pri odkazech na jine dila – daleko vice bych si jich uzil, kdyby byly jen naznaceny a ctenar si je domyslel a tim sam sebe pochvalil jakej je chlapak. Pouzite osloveni/oznaceni „sileny max“ je pro me kontraproduktivni. /// Vice konfliktu v knize jsem kvitoval, ale jednou jsem se spletl, kdyz jsem si spojil mixskupinku za inkvizitory a oni to byli mutanti. Malicka vada na krase toho gulase. (mam mismase rad)

shpina  | **** 14.09.2008 10:24

Tomáš Němec nechal oba autory-zakladatele daleko za sebou. Není ani překombinované, ani pouhý sled poslepených hlášek. Mise JFK, jak má být.

Madam Brbla  | ***1/2 30.09.2010 15:40

Páté dobrodružství agenta JFK je bezesporu kvalitativním krokem směrem vzhůru. Při čtení na mě dýchla atmosféra „Falloutu“, přestože byl Kovář vyslán do reality, kdy je planeta po jaderném konfliktu pokrytá ledem, nikoliv vyprahlou pouští. Spletitý příběh je v rozumné míře prošpikován dobře popsanou akcí, která nepůsobí tak přemrštěným dojmem jako v předchozí misi – tedy žádné čínské létání s časem na „vtipnou“ konverzaci v průběhu masakrování neschopných nepřátel (a žádné citoslovce, hurá!). I tady je JFK samozřejmě veleschopný pašák, nepůsobí však tolik neporazitelným dojmem. Také jeho hláškování je střídmější, chybí vtipné příměry za každou cenu, takže dílko nevyhlíží jako parodie sebe sama. Dle mého názoru by „Chladné hře“ slušel větší rozsah, v určitých pasážích přispívá vynucená zkratkovitost k lehkému zmatení čtenáře, některé události by si zasloužily rozebrat, postavy přiblížit, prostředí lépe vykreslit. Našlo by se několik dalších vad na kráse: třeba závěr mě docela neuspokojil (nebudu spoilerovat, no čekala jsem padouchy odolnější) a – úplná hnida – na padesáté stránce se JFK „cejtí jak golfovej míček po celodenní šichtě“, což na víceméně primitivní zamrzlé Zemi mělo spoludebatující Darju přinejmenším zarazit;-). Relaxační jízda na vysoké úrovni, z prvních pěti dílů „JFK“ ten nejlepší – na záda mu v mírném odstupu funí akorát „Meče a tomahavky“. Snad bude časem překonán, prostor pro zlepšování stále zůstává ;-). 72%

honajz  | ** 19.06.2011 20:19

Jestli je tohle nejlepší kniha série JFK, nemá smysl číst nic dalšího. Osobně mi to přišlo nudné, trochu pubertální, podobně i snahy o humor. Tohle není můj šálek kávy.

Julianne  | *** 09.10.2011 14:02

Svět byl podařený, děj se pěkně rozjížděl a zpočátku se nedalo mnoho vytknout, ale trapný, klišovitý konec to poněkud zabil.

Schramm  | **** 11.05.2012 19:13

Jeden z nejlepších dílů JFK, které jsem zatím četl, v rámci série jednoznačný nadprůměr. Postapokalyptická témata mám od setkání s Šíleným Maxem na straně jedné a Oggerdovým komandem na straně druhé velmi rád a příběh Tomáše Němce v tomhle ohledu nezklamal. Až lituju, že autor neměl k dispozici rozsah aktuálních dílů. Příběh sám omezeným rozsahem ale netrpí, je vystavěn zcela odekvátně. Oddechovka, ovšem ryze kvalitní a chytlavá!

Dext1  | ****1/2 25.07.2013 15:36

Po pro mě naprosto neuvěřitelném čtvrtém dílu jsem měl pocit, že už se k JFK nevrátím. Nakonec jsem si ale řekl, že díly, které jsem četl před čtverkou (1,2,3,6,7), byly fajn, tak to ještě zkusím, a udělal jsem rozhodně dobře. Pro mě zatím jednoznačně nejlepší díl. Děj má spád, je tam dostatečný počet proměnných, parádní záporák a oceňuji i to, že se autor nesnažil za každou cenu nacpat do každého druhého řádku „vtipnou“ hlášku.