kniha » Podivuhodné setkání v džungli
má v knihovně 17
hodnotilo: 11
75%
Podivuhodné setkání v džungli Více vydání = více obálek.

Jules Verne

Podivuhodné setkání v džungli

Kniha vyšla i pod názvem:
Ves ve vzduchu
(viz informace u vydání - záložka 'další informace')

Kategorie: sci-fi

originální název: Le village aérien

vydání: Kočí B. 1913; Kočí B. 1913; Albatros (web) 1996; Návrat (web) 2005; Vybíral (web) 2011; Vybíral (web) 2013

odkazy: 1x [info]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 268 příspěvků celkem

 [69] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 31.01.2012 22:02  

musim rict, ze ten zmineny Troska by si nejake vypiplane vydani fakt zaslouzil… idealne to co sam pise ve sve posledni vuli: jako ze usporadal a upravil definitivni vydani svych spisu … pise o tom Neff v Neco je jinak … snad by se nejak tohle finalni vydani dalo od dedicu nebo z pamatniku narodniho pisemnictvi dostat…

Dosud bohuzel plati, ze se Troska sice vydava ale jen mirne upravene reprinty (jazykove a nekdy ani to ne: Touzimsky a Moravec…) starych vydani… a treba v pripade knizky Pistole miru (v prvnim vydani jako Paprsky zivota a smrti) se reprintuje a jako vychozi material pro nove vydani se zatim vzdy pouzilo to vydani cenzurovane od nemeckych cenzoru za okupace… a to je fakt dost silene… :O((
nemeckych cenzorskych zasahu zrovna v tehle knizce je docela hodne a to jen srovnavam predokupacni vydani Troskou pozdeji prepsane a prodlouzene: Paprsky zivota a smrti… to rukopisne Troskovo po valce prepsane, jsem samozrejme nikdy nemel v ruce… :O((
totez pak plati o novejch vydanich u Touzimskeho a Moravce z devadesatych let.. to je take jen reprint okupacnich vydani… :O(( a i kdyz v tehle pripadech tam nebylo zas tak moc zasahu od cenzoru tak reci jen nejake jsou.. nejvic snad u Vladce morskych hlubin… ty se vetsinou nastesti reprintuji z prvniho predvalecneho vydani… coz je ale zase kracene pro casopis… :(((

 [68] barbar (editor) 30.01.2012 23:41  

@Majkl[67]: Vím, že jsem tvrdil, že se bude tahle kniha zhodnocovat, ale tak nějak už jednu mám… :)

@Dilvermoon[66]: Wells je navíc o dost hůř čtivý, protože to jsou sociální utopie, které v dalším století docela hnuly žlučí celé Evropě…

 [67] Majkl 30.01.2012 22:11  

@KeB[63]: Ja by som tipoval práve barbara – vymení za jedných Mariňákov :))

 [66] Dilvermoon (editor) 30.01.2012 21:11  

@Theon[64]: No, podle mého už u nás byl Wells solidně vytěžen a v solidních nákladech, dá se lehce sehnat, takže by to asi nebyl tak zcela racionální čin… :)

 [65] barbar (editor) 30.01.2012 21:10  

@Theon[64]: Já jsem zaměřen nejvíc na objevování nových fautorů fantastiky, případně pak vydávání těch, co jsem objevil. Retro vydávání neumím, a tak je ponechám jiným, povolanějším. :) Osobně by se mi líbilo nějaké hezké vydání J.M.Trosky…

@KeB[63]: Fabian dopsal novelu „Ledová cesta“ někdy v první polovině října a celkem to vypadalo, že se Carpe diem stihne do Vánoc. Jenže pak to padlo na korekturách a ilustracích. David Spáčil snad už ty obrázky každým dnem dodělá a knihu půjde uzavřít pro tiskárnu.

 [64] Theon 30.01.2012 19:56  

/barbar/ Škoda,že horory nebudou. Ty klasické /Hoffman,LeFa­nu,Bierce,Poe,Sto­ker atd./ jsou něco jiného než moderní literatura hrůzy s potoky krve.

A co třeba klasická sci-fi? H.G.Wells?

 [63] KeB (editor) 30.01.2012 19:39  

@barbar[61]: Fabián konečně dopsal povídky? Protože esi jo, tak makej barbare, ať si to Carpe diem můžu konečně koupit :D

@Theon[62]: Jseš si jistý, že po této reklamě se ti někdo ozve? Jinak Mariňáci plus jsou jistě dobrá volba, povídkami neprohloupíš. Stačí se podívat na jejich místní hodnocení. A děkuji všem zúčastněným za přínosnou debatu :)

 [62] Theon 30.01.2012 18:02  

Román „ves ve vzduchu“ půjde pryč a koupím speciální vydání Mariňáka s podpisem autora. Ves ve vzduchu je cenově přemrštěná a v podstatě je vyjímečná jen třemi věcmi:

  1. zlatá ořízka
  2. kompletní ilustrace /bude mít i nová edice nakladatelství Návrat za 500 Kč/
  3. Cena

Žádný jiný luxus na ní nevidím. Nemá někdo zájem o tuto knihu?

 [61] barbar (editor) 30.01.2012 11:34  

@Theon[56]: Já horory sám v lásce nemám. Vždycky mě asi štvala bezmoc obětí. Proto se ani nezabývám jejich literární kultivací, když jim pořádně nerozumím…

@Theon[57]: Fabian postupně volně rozvinul celý svůj vesmír, i když Mariňáci jsou stále výjimeční. To nové vydání je zajímavé, jsou tam navíc povídky, celkem doporučuju. Ještě zbývá asi 16 podepsaných a číslovaných kusů ve vazbě, zbytek je brožovaný.

Tady je odkaz, co všechno zatím od Fabiana vyšlo: http://www.straky.cz/katalog.aspx?Action=Author&AuthID=10&AuthorName=Robert+Fabian Něco se chystá znovu k dotisku…

@Theon[59]: Dle mého názoru bych s prodejem té Vsi dva tři roky počkal; třeba půjde cenově nahoru! Pokud si ovšem myslíš, že ji nakladatel tiše „dobouchne“ a vydá další, tak nejspíš ne.

@KeB[58]: @Majkl[60]: Díky za chválu! Jdu dělat na Carpe diem+!

 [60] Majkl 29.01.2012 14:26  

@Theon[59]: Určite odporúčam aj zvyšok Fabianovej tvorby, povedal by som, že sa jedná o najlepšieho autora Strák (z tých, ktorých som čítal). Neoceňujem ani tak akciu a zábavnosť, ale hlavne prepojenosť príbehov v detailoch. Je to radosť čítať, verím, že pripravované Dies Irae niečo prepojí, prípadne odhalí a možno aj hubu mi od úžasu otvorí :) Pripravuje sa nové vydanie vypredaného Carpe Diem s bonusom, takže by som neváhal a kúpil potom aj to ;)

 [59] Theon 29.01.2012 13:23  

/KeB/ Děkuju. Prodám Ves ve vzduchu a koupím si rozšířené Mariňáky. Bohužel s obrázkem ti neporadím,protože originál mám také v malém rozlišení. Tipoval bych také perokresbu nebo podobný technika),která se hodně používala.

 [58] KeB (editor) 29.01.2012 13:07  

@Theon[57]: Já odpovím za barbara :) Pokud máš Marináky první vydání měl by sis pořídit to rozšířené. Povídky (to je to rozšíření) jsou skvělé. Pokračování by mělo být hodně volné, čili Carpe Diem a ostatní Fabiánova tvorba. Pokud to správně chápu motá se stále kolem jednoho. A ty obrázky, co jsi linkoval, jsou úchvatné…

Chtěl jsem se zeptat jestli nevíš, jak byl dělán obrázek http://2i.cz/131b94be6d na levé půlce (hořící hrad)? Takhle to vypadá na perokresbu, ale nejde to zvětšit a není to moc poznat.

 [57] Theon 29.01.2012 12:36  

Jinak opět ti chválím „Mariňáky“. Tuto knihu jsem četl jedním dechem, a i když to není „velká literatura sci-fi“,tak je to kniha,na kterou se nezapomíná. Díval jsem se na tvůj web /máš ho hezky udělaný/ a viděl jsem tam rozšířené vydání. Hned bych ho s tebou vyměnil za „luxusní“ :-) edici Ves ve vzduchu. Prostě „Mariňáci jsou úžasní. Moderní sci-fi moc nesleduji,ale mají "Mariňáci“ nějaké pokračování nebo napsal Fabian podobnou knihu?

 [56] Theon 29.01.2012 12:26  

Jinak vydáváš velmi hezké knihy. Je škoda,že se soustředíš pouze na sci-fi a fantasy. U nás je hodně zanedbávaným žánrem klasický horor a vím,že když vyjde nějaká klasická hrůzostrašná literatura,tak je ihned rozebrána.

Já jsem odborník v oblasti hrůzostrašné literatury. Už 15 let se zabývám tímto subžánrem a stále mne nepřestává bavit. Nepomýšlel jsi o nějaké ghost story?

 [55] barbar (editor) 29.01.2012 12:21  

@Theon[50]: PS: Mimochodem platí pořád, že „knihkupci,kteří brali knihy do komise,vraceli neprodané výtisky nakladatelům často ve stavu nezpůsobilém pro další prodej.“ Akorát dnes to jsou silné distribuční firmy, které si mohou diktovat podmínky, takže člověk musí mlčet…

 [54] Theon 29.01.2012 12:19  

/Barbar/ Máš jistě pravdu. Nějaké plány a zájemci už jsou,ale to si zatím nechám pro sebe. Uvidíme jak se to vše bude vyvíjet. Přebal obsahuje prvky,které nejdou komerčně prodávat,tak zatím je to ve stádiu konceptu. Uvidíme později.

 [53] barbar (editor) 29.01.2012 11:47  

@Theon[51]: Je to hezký přebal, ale podle mě mají věci hodnotu tím, že je člověk pustí mezi lidi; když si je nechá doma pod pokličkou, svět kolem moc neovlivní…

 [52] barbar (editor) 29.01.2012 11:39  

@Theon[50]: Jsem osel, poněvadž jsem zmotal dohromady přebal a vazbu! (ne že bych nevěděl, co je co.)

Samozřejmě – „Dvacet tisíc mil po mořem“ mám doma v takovém přebalu na cigaretovém papíře. Rozpadá se od pohledu, stejně ale ta kniha stála spoustu peněz a jsem hrdý, že ji mám. Počítám, že svého času s tím byly docela problémy (a Vilímek byl prý dost tvrdý obchodník), ale ty krásné obrázky od Buriana asi působily, že se je lidi snažili zachovat.

Myslel jsem vazbu z černené kůže, ta se mi líbí! Tady je na můj vkus vazba až příliš obyčejná. Co se týče přebalu, názor moc nemám. Chránit bude asi dobře. Jenže dneska už je taková zvláštní doba, kdy sběratelé přebalují svůj přebal, aby se mu nic nestalo. :)) Jak říkal jeden pán od pamětních mincí (to je taky můj koníček): „Zavřít do ocelového trezoru a vystřelit do vesmíru!“ :)

 [50] Theon 29.01.2012 11:14  

Autor Vadim Horák ve své knize „Jules Verne v nakladatelství Jos.R.Vilímek“ (vyšlo v nakladatelství Thyrsus 2005) píše o Vilímkových přebalech toto:

„Původní funkce přebalů byla jen ochranná a tomu také odpovídalo jejich provedení. Šlo o laciný papír potištěný jednoduchým grafickým designem. Jeho standardní součástí byl i nápis – bez tohoto obalu se nevezme kniha zpět. Tato výstraha byla asi určena více knihkupcům než jejich zákazníkům,protože knihkupci,kteří brali knihy do komise,vraceli neprodané výtisky nakladatelům často ve stavu nezpůsobilém pro další prodej.Proto také knihy byly navíc chráněny kartonovým pouzdrem.“

Levný bílý přebal s tištěným obrázkem,levné kartonové pouzdro......­...přesně takovou knihu mám teď doma. Bohužel stála 1300 kč.

 [49] barbar (editor) 29.01.2012 11:06  

@Theon[48]: Co se týče těch starých vazeb, skoro jsem si poslintal klávesnici… :) Mám dojem, že ta doba byla vrchol knihtisku. Teď jsou knihy zas dost plebánská záležitost, což má taky něco do sebe…

Jak se stavím k přebalu Vsi ve vzduchu? Tvrdý papírový obal mi přišel (jako se dneska hezky česky říká) „oldschool“ neboli starorůžový. Nápad je to docela hezký. Já sám jsem zatím jako nakladatel použil přebal jen 2 x a pokaždé takové ty levné laminované věcičky, které sice něco vydrží, ale skoro nic neváží. Přivedlo mne tohle na myšlenku, že by bylo hezké zkusit někdy udělat obal z pořádného papíru, ale nejspíš až mi tiskárna oznámí, kolik to bude stát, zas mi to rychle vyžene z hlavy! :) (Zažil jsem to, když jsem dělal knihu Otvírač cest, což je variace na starou malou edici Karavana, a když jsem zjistil, kolik by stály různé drobnosti, dost jsem se zhrozil – ale to při nákladu 1.800 ks a prodejní ceně kolem dvou stovek není divu.)

Jiná věc je samozřejmě prodejní cena Vsi ve vzduchu. Psal jsem už někde na počátku diskuse, že mi ta kniha přišla lehká, hned jak jsem ji potěžkal. Myslím, že za tu cenu jsem čekal nějakou vilímkovskou červenou kůži (z českých vydání verneovek se mi asi nejvíc líbí právě tohle) a hodně bombastický vzhled. Takhle jsem trochu pokrčil rameny, protože jsem si říkal, že mít patřičné finanční rezervy, tohle nejspíš zvládnu taky (teda: nikdy jsem nic nezlatil, ale tohle v podstatě zařídí tiskárna nalezením nějakého provozu, který to zmákne, je prostě otázka ceny). Neposadilo mne to zkrátka na zadek, jak se říká.

Ale je zajímavé, jak nakladatel s pomocí našich peněz experimentuje. :) Jsem na další vývoj vzhledu téhle řady zvědav…

 [48] Theon 29.01.2012 10:25  

Ukázky starých vazeb:

http://2i.cz/d339b69c4f http://2i.cz/a44ec1eb38 http://2i.cz/866ce3c91a http://2i.cz/977df2d80b http://2i.cz/6bb13e14c7 http://2i.cz/7aa02f05d6 http://2i.cz/58820d27f4 http://2i.cz/2ff57a5083 http://2i.cz/3ee46b4192 http://2i.cz/1cc64963b0

Tady není asi co dodávat. Nádherné vazby,za které by si člověk určitě rád připlatil. Něco podobného už ale na pultech obchodů nenajdeme. Aspoň oceňuji snahu nakladatlství Návrat,které má snahu trošku oživit Vilímkovskou tradici:

http://2i.cz/e339b69c4f

Je škoda,že přebal je barevný a opět s bílým podkladem. Osobně bych preferoval tradiční Vilímkovskou červenou s kombinací černé a zlaté.

Bílá barva přebalu je určitě levnější,ale u luxusní edice,za kterou se Ves ve vzduchu považuje je smutným dokladem toho,jak by to asi vypadat nemělo. Místo toho nám nakladatel píše že:

„Pro zachování co nejpůvodnější patiny, je kniha opatřena černobílým 170 g nelaminovaným, či jinak „napadeným“ přebalem“

Krásný výraz je „napadený přebal“. Ve skutečnosti to znamená,že si koupíte černobílou čvrtku,na tiskárně si vyjedete jednoduché orámování s výjevem románu,čtvrtku jemně ohnete kolem knihy,zalomíte okraje a máte „nenapadený“ přebal pro „luxusní“ edici verneovek.

Já si tedy přebal představuji opravdu jinak. I když hlavní funkcí přebalu má být ochrana knihy,tak se domnívám,že za tak vysokou cenu by měl zákazník dostat něco hezčího… třeba nějaký napadený přebal.

Upozorňuji,že zde vyjadřuji pouze svůj názor a nikoho o něm přesvědčovat nechci. Jestli se přebal někomu líbí,tak je to v pořádku a může býti spokojen.

Jak se bílý přebal na románu Ves ve vzduchu líbí Vám?

 [47] Theon 28.01.2012 22:58  

Ostré přechody jsou právě důsledkem toho,že je koncept dělán pro ražbu. U ražby neexistuje šedá – pouze 100% černá. Žádné přechody,stíno­vání apod.

Podívej se na ražbu románu Ves ve vzduchu. Jen 100% černá a zlatá.....žádné přechody. Vazby Vilímka a Hetzela jsou už něco jiného. Jejich technologii výroby do detailu přesně neznám,ale jsou stále nepřekonatelně krásné – jak návrhem,tak precizní výrobou.

Přebal,který teď navrhuji bude maximálně vycházet z grafické úpravy Hetzelových verneovek. Připravuji originální návrh,který kombinuji s Vilímkovskou architekturou vazby „zlatá stuha“. Přidávám i nějakou barvu,tak jak to najdeš u Hetzela. Ale jen velmi decentně. Grafická úprava starých vazeb je krásná a dnes se jim nic nevyrovná. Je škoda,že verneovky z nakladatelství Josef Vybíral jdou jiným směrem,než který naznačil Hetzel nebo nakladatelství Hartleben.

 [46] barbar (editor) 28.01.2012 22:11  

@Theon[43]: Ta Cynthie se mi líbí o dost víc!

Ale nevím, přijde mi, že jsou tam nějak až moc ostré přechody, které něco hrozně vypichují a něco zas zbytečně moc upozaďují. Nemohla by ta barva být míň agresívní?

Jsem ovšem grafik amatér a do ražeb jsem nikdy nedělal. Jen jsem starší knižky mimo jiné nějaký čas sbíral a mám asi docela „nakoukáno“…

 [45] Theon 28.01.2012 21:41  

Ještě dodám,že vazba uvedená níže „Trosečník z Cynthie“ by neměla v nakladatelství Josef Vybíral vyjít.

 [44] barbar (editor) 28.01.2012 20:40  

@Dilvermoon[42]: Máš samozřejmě pravdu. Jen to zmenšuje realističnost jakéhokoli projektu. Nemluvě o tom, že kvalitních knihvazačů – ne lidí, co Ti strčí diplomku do plastových desek – už je taky pomálu.

 [43] Theon 28.01.2012 20:39  

/Barbar/ „Ta Tvá ražba k Ostrovu pokladů má určitého ducha doby, ale něco mi na ní nesedí, nevím co…“

Máš pravdu. Je to prostě tím,že je to pouze koncept a ještě určený na ražbu. Dnes vám ještě ukáži jeden návrh,který je už dokončený,a který měl vyjít v nakladatelství Josef Vybíral. Jen znovu upozorňuji,že je to RAŽBA,kde nemohou býti detaily:

http://2i.cz/1ab13e14c7

Přebal na kterém teď pracuji je už úplně jiný. Snažím se,aby vypadal tak,jako níže prezentované vazby.

 [42] Dilvermoon (editor) 28.01.2012 20:13  

@barbar[41]: To bych polemizoval. I celý náklad si můžeš nechat svázat ručně, když (jak píšeš) si to zaplatíš. Všechno má svou cenu. Jestli astronomické výše, to už je věc jiná. :-)

 [41] barbar (editor) 28.01.2012 20:00  

@Theon[37]: Technicky máš určitě pravdu, v dnešní době jsou obrovské výrobní možnosti, pokud si je člověk zaplatí. (I když už nelze nechat celý náklad knihy svázat ručně.) Měl jsem na mysli, že dneska v tomhle obotu nejsou mistři tiskaři – neumí se tak míchat barvy. Nejsou malíři, co by byli takoví virtuozové, jako ti tvůrci, na které odkazuješ. A ostatně ani sazeči, kteří by měli celoživotní prací „nakoukáno“ a tolik uměli. Dneska sází každý (i já :) ), a podle toho to vypadá.

Navíc někteří z těch dávných měli asi opravdu talent, kterého prostě člověk snahou nedosáhne, ani kdyby vyskočil z kůže. Možná kdyby mu byla dána možnost pokazit prvních 50–100 knih, postupně by se vylepšil… :)

Ty odkazy ražených obálek, které dáváš, jsou neuvěřitelně nádherné! Ta Tvá ražba k Ostrovu pokladů má určitého ducha doby, ale něco mi na ní nesedí, nevím co…

Na obálku na toho Verna jsem samozřejmě zvědav!

 [40] Theon 28.01.2012 17:10  

/FerryH/ Děkuji ti za pochvalu. Tento koncept byl velmi předčasně ukončen,tak není hotov ani z poloviny. Je to v podstatě pouze náčrt,ze kterého jsem chtěl vycházet. Protože byl ale navržen pro ražbu,která neumí zobrazovat detaily,tak to prostě není přesně to,co od návrhu očekávám. Inspirace Hetzel-Vilímek-Souze je u mne velká jistota.

Jak jsem napsal níže,tak teď už pracuji na přebale pro J.Verna. Protože se jedná o návrh určený pro tisk,tak už zde mohu využít všechny techniky grafiky,které jsem pro ražbu musel zavrhnout /stíny,barvy,přecho­dy,reliéfy,tex­tury a mnoho dalších efektů/. Stále však zůstávám věrný původní předloze Hetzel – Vilímek – Souze,která je pro mne velkou inspirací. Přebal musí na první pohled budit dojem,že vznikl v nakladatelství Hetzel. Opravdu se snažím o věrné zachycení dobové „architektury“ návrhů,ve které právě vynikal Souze.

Ukaži ti nějaké návrhy,jak si představuji svůj přebal:

http://2i.cz/464ec1eb38 http://2i.cz/2028a78d5e http://2i.cz/020a85af7c http://2i.cz/131b94be6d

a samozřejmě vazby verneovek od Hetzela a německého nakladatelství Hartleben.

 [39] FerryH (editor v době uložení příspěvku) 28.01.2012 16:28  

@Theon[38]: hezke … tady bych zavzpominal opet na Vilimka a Stevensona on delal v takovem pekne svetle hnedem platne a razba byla pribarvene zelene a tmave-hneda .. tusim…
to mam take zafixovane jako vzor… tohle je hezke, ale tamto mi sedlo vic :)) ta svetlejsi az okrova barva platna… nestalo by to za uvahu? :)))

 [38] Theon 28.01.2012 12:56  

Zde je můj nedodělaný koncept určený pro ražbu k románu Poklad na ostrově. Upozorňuji,že se jedná o koncept RAŽBY,která postrádá detailnější prokreslení.

http://www.2i.cz/c028a78d5e

 [37] Theon 28.01.2012 09:58  

BARBAR: Úplně tak pravdu nemáš. I dnes jde udělat srovnatelnou grafiku,která se může podobat starým mistrům – aspoň na papír to jde rozhodně. Co se týče ražby na vazbu,tak tam ti dávám za pravdu. Současné pokusy /viz Ves ve vzduchu/ jsou spíše krokem vzad.

„Podle mě výtečnost výsledků posuzují spíše jiní než člověk sám…“

Souhlasím,proto také návrh konzultuji se sběrateli,kteří mne celkem dobře vedou. Sám mám při návrhu oči někdy zavřené.

 [36] barbar (editor) 28.01.2012 09:21  

@Theon[35]: Staří sazeči a grafici holt uměli. Dneska se všechno vyrábí jak housky, mistři řemeslníci už vymřeli, takže nedoufám, že by byla nějaká díla hezčí či srovnatelná.

Podle mě výtečnost výsledků posuzují spíše jiní než člověk sám… :)

 [35] Theon 28.01.2012 08:22  

Právě pracuji na novém přebalu pro svou sbírku knihy J.Verna. Už jsem unaven čekáním,až někdo konečně dokáže udělat motiv,který by aspoň trošku konkuroval (nebo se aspoň podobal) knihám,které měl Hetzel a Vilímek. Zatím nejlepší je přebal Podivuhodných cest nakladatelství Albatros a vazba Zlatá stuha od Vilímka.

Inspiraci hledám u obou vydavatelů a první výsledky jsou opravdu výtečné. Udělám asi 50 ks přebalů,které se NEBUDOU PRODÁVAT a půjdou jako dar do soukromých sbírek. Brzy zde nechám ukázku.

 [34] barbar (editor) 28.01.2012 08:01  

@Apoen[32]: Nojo, já su v podstatě kšefťácká bestie (s knihami obchoduju asi od patnácti let a přivedlo mě to k jejich vydávání), tak doufám, že se ta řada chytne, aby šel ten první svazek, co už mám koupený, cenově nahoru, ne dolů… :)

 [33] Jever 27.01.2012 19:53  

Vilímek ani Hetzel to není. Jediné,čím se kniha liší od běžně prodávaných je zlatá ořízka a kompletní ilustarce. Kompletní ilustrace však bude míti i nová řada verneovek z nakladatelství Návrat. První román bude stát 498 Kč.

Když porovám verneovku Ves ve vzduchu z nakladatelství Vybíral (1300Kč) a starší vydání z nakladatelství Návrat (255 Kč),tak kromě zlaté ořízky a kompletní sadě ilustrací žádný rapidní rozdíl nevidím. Grafická úprava je zhruba na stejné úrovni.

Hledal jsem o knížce nějaké info na internetu,ale ono se toho nikde moc nepíše. Ani velké weby o sci-fi se o ní nezajímají. No nevím jestli je to taková bomba jak se nám nakladatelství snaží prezentovat.

 [32] Apoen 27.01.2012 16:55  

Je to předražené

 [31] barbar (editor) 27.01.2012 08:46  

@Apoen[30]: Já su co do lidí většinou až moc optimista, takže můžeš mít pravdu. I když jsem to bral spíš tak, že vydává málo známé věci. Jako nakladatel k tomu řeknu, že při takhle náročném projektu tloušťka moc neprodraží – papír stojí ve srovnání se zbytkem různých výrobních operací pár korun…

 [30] Apoen 27.01.2012 06:27  

BARBAR: Já si to nemyslím. Uvidíme až vyjde nějaká větší kniha. Nakladatel celkem vychytrale zvolil pro prvních 5 knížek samé útlé svazky.

 [29] barbar (editor) 27.01.2012 01:29  

@Apoen[26]: Podle mě nakladatel hned nasadil konečnou cenu a teď ji bude držet. Čtenář bude mít později pocit, že vlastně „zlevňuje“. Pokud by šel s tlustšími svazky třeba na 1.700 kč, nemyslím si, že by je ještě dostal. Tohle je celkem chytře spočítané jako „tisíc a něco“ za raritu…

1poslední 268 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu