Kategorie: sci-fi - hard sci-fi

originální název: Spin ˙
originál vyšel: 04/2005

vydání: Polaris (web) 2006

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

quinnet  | ***** 29.09.2006 12:06

Zatiaľ asi najlepšia u nás uvedená kniha tohto autora. Skvelý a dobre napísaný príbeh s fungujúcim pocitom úžasu. Trojica hlavných hrdinov je charakterovo uveriteľná a ich konanie je logické. Keď pridám obálku, ktorá je k veci a tradične dobrý preklad vychádza mi to na 90%. P.S. Polaris je jedným z mála SF vydavateľstiev, ktoré nerobia zbytočne hrubé knihy zaberajúce na poličke priveľa miesta.

avatar2  | **** 10.12.2006 15:37

Velmi dobrá „vědecká“ SF. Co se stane, když se lidé dozvědí, že jejich vlastnímu světu začíná zvonit hrana, a že každý den může být poslední? Kniha navozuje spoustu otázek, ale na málo z nich odpovídá. Wilson nastínil děj na naší planetě tak zajímavě, že by z něj mohl napsat ještě několik dalších románů. Jednu hvězdičku srážím jen za to, že se do skvělých SF částí děje příliš pletou soukromé záležitosti hlavních hrdinů, i když samoúčelné to není.

idle  | ***** 17.09.2013 09:42

Rozmáchlý příběh pokrývající miliardy let anebo větší část jednoho lidského života, podle toho, jak se na to podíváte. Pomocí jedné události, která podstatně změnila lidstvo a jeho výhled na budoucnost, si autor udělal prostor pro další myšlenky a nápady a dokázal je smysluplně propojit. Skupinka hlavních postav je natolik sympatická, aby jim člověk držel palce i po lidské stránce. Vcelku nemám co vytknout.

Dilvermoon  | ***** 09.12.2013 18:17

Tak tuhle perlu jsem si nějak zapomněl přečíst a až jedna legionářka (kterou určitě neznáte), mi ji nedávno připomenula.
Kam na ty nápady pan Wilson chodí? Všechny tři jeho u nás vyšlé knihy byly právě na vynikajících nápadech založeny a dá se předpokládat, že ani ostatní jeho knihy jich nejsou ušetřeny. Čímž apeluji na vydavatele, aby hnuli kostrou a pokusili se o něco dalšího (i navzdory recyklaci Spinu v Levných knihách).
Sci-fi obecně a hard zvlášť rozhodně neoplývají vykreslenými a neplochými postavami. Což ovšem není příklad postav ze Spinu, zde jsou velmi 3D.
Odhalování příčin bizarní situace, která postihla Zemi, se ale rozhodně neodehrává ve strhujícím tempu. Střídají se kapitoly minulé a „současné“, už už to vypadá, že se dozvíme něco podstatného, ale následuje kapitola z minulosti, i když vždy k věci a velice související. Výsledkem u mě bylo další vystupňování zvědavosti a nedočkavosti, o co se tady vlastně přesně jedná.

Lucc  | **** 11.12.2014 20:55

Od Spinu jsem hodně čekal a hodně jsem dostal. Románu k dokonalosti scházelo jediné – méně dokonalosti. Příběh je až příliš úhledný, pečlivý, příliš profesorsky napsaný. Trocha zemitosti a špíny by ho mohla pozvednout. I ty postavy jsou příliš studené a skoro i ploché, snad až na Diane a Jasona. Na to, že nejde o starý román, predikce budoucnosti Wilsonovi také moc nevyšla. Hlavně manipulaci s daty a osobní dopravu si, při zachování víceméně bezproblémového ekonomického vývoje, představuji za pár desetiletí hodně jinak. Geopolitika by pak imho vypadala úplně jinak, ale budiž, to nebylo těžiště románu, proto mu odpouštím. Jinak jde ale o velmi dobrý počin a SF se nám dostane celá kopa, byť téměř neopustíme planetu Zemi.