Kategorie: fantasy - detektivní

originální název: Blue Moon Rising
originál vyšel: 1991

vydání: Polaris (web) 2000

odkazy: 5x [recenze]

tomts  | ***** 31.07.2008 22:40

Tak tuhle knihu miluju. Napsat dobrou fantasy, která je zároveň vtipná, sebeironická a přitom pořád není parodií? Mistře Greene, smekám a klaním se až k zemi. Už uvodní popis cesty za drakem mi rozhýbal bránici…a smál jsem se až do konce:)

Safirentwiluea  | ***** 27.06.2010 20:10

Hlavním hrdinou je princ Rupert, který je druhorozeným královským synem a ostatní mu to dávají silně najevo a dělají mu ze života peklo. Ale tím Ruperta nezlomí, ale naopak mu dodají odvahu tomu čelit a oprpti jeho staršímu bratrovi Haraldovi, Korunnímu princi, se díky tomu nestal rozmazleným a má předpoklady na správného hrdinu. Král kvůli bezpečnosti nástupce trůnu Haralda a zabránění vzniku občanské válkyy posílá Ruperta na sebevražednou akci zabít draka s jediným úmyslem – chce se ho zbavit. Rupert i přesto neodmítne a vydá se na nebezpečnou cestu s jediným přítelem – mluvícím jednorožcem vánkem, hledaje čest a slávu. Po projetí Neprostupného a Temného lesa a setkání s čarodějnicí vraždící mladé dívky pro jejich krásu, která mu dá mapu k Dračí sluji, konečně dorazí na místo, kde pobývá strašlivý drak chrlicí oheň, drak z bájí a legend opěvovaný minstrely, ten drak, kterého má zabít a… je zklamán. Na cestu vyrazil jen ze dvou důvodů. najít draka, zabít ho a zachránit princeznu a přitom uspokojit královský dvůr. Ale ani jedno z toho se nestalo. Když vstoupil do jeskyně, přivítal ho drak culící se od ucha k uchu a zeptal se ho (on mluví! zděsil se Rupert): „To máme ale dneska krásné počasí?“ To Rupert ani v nejmenším nečekal a bylo to pro něj jako rána palicí. Když pak ještě ke všemu zjistil, že nezachraňuje princeznu před drakem, ale spíš draka před princeznou, to už se mu z toho motala hlava. Princezna Julie, jak Rupert brzy zjistí, s nenechá jen tak něco líbit, a když se na ni někdo jen křivě podívá mrštně ho flákne…:-) Drak se rozhodne, že mu taky neuškodí malá dovolená, a tak se vydávají všichni čtyři (počítaje i jednorožce) na cestu zpět. Shodou okolností tou dobou vychází Modrý měsíc – zdroj Divoké magie a všeho zlého. Dokáží naši hrdinové zachránit Lesní království?

Souhlásím s tomtsem, když říká, že už v první části se popadal za břicho. Kniha je vtipná a originální každým coulem a proto ji doporučuji každému, kdo má jen špetku toho smyslu pro humor. Jsou zde použity tak originální hlášky, že kniha zaručuje smích každému, kdo se do ní jen podívá. Knihu mám přečtenou už asi 18h a pořád dostávám záchvaty smá´íchu, když si vzpomenu na nějaké pasáže. Přeji pěkné počteníčko…:-D

100%