série: Vznešení mrtví

Kategorie: fantasy - upíři

originální název: Dhampir.
originál vyšel: 2003

vydání: Fantom Print (web) 2004

cvok  | **** 15.05.2006 17:42

Zvláštní kniha o válce mezi lovkyni a upíry pokud máte rádi film Blade tak je to hodně podobné, ale ze středověku. Magiera se se svým elfím společníkem živí předstíráním že loví upíry a obírá jednu pověrčivou vesnici za druhou, z výdělku si našetří a koupí hostinec v Miisce po poslední akci omylem zabije pravého upíra jež má bratra, který touží po pomstě. Ten vlastní skladiště v Miisce přístavním městě kam Magiera míří takže první střed na sebe nenechá dlouho čekat, kniha má spát je proložena vzpomínkami hlavních aktéru kdo vyhraje je vcelku jasné jen škoda že závěrečná bitva je jen asi s bídou třístránková a ani útok vlků není víc rozepsán, snad jen k nedostatku v jednom souboji sekne Magiera upírku a podle všeho ji přesekne páteř, ale o pět stránek už o tom není ani zmínka tak nevím asi to byla jen nějaká vsuvka na téma upír na vozíku nikdy nebude, ale i tak kniha nabízí 380 stránek napětí jež stojí za to přečíst můžu vřele doporučit.

willis  | ** 02.04.2007 14:04

V nějakém doslovu nazval M.Žamboch některé knížky zbytnělými povídkami. Tohle je myslím klasická ukázka takové knížky, kdy místo aby se děj nějak zajímavě rozvíjel ke konci spíš ztrácí dech tím, že stále přibývají už nic nového nepřinášející další a další stránky. Je to stále dokola, souboj x uzdravování, souboj x uzdravování tohle proběhne se stejnými protivníky asi 5×.

Boo  | **** 27.01.2008 18:52

keby ste sa ma spytali, cim to je, ze sa mi cela tato seria pacila, neviem vam odpovedat…jed­noducho mageira, ten svet, leesil, ono je to cele take…akoby magicke, dobre sa to cita a este to aj pobavi…necakal som nic svetoborne, kedze ide o 100 krat omielanu dejovu premisu, ale tato je zabavnejsia nez vacsina ostatnych, kedze sa nehra na nic ine nez nato, cim aj je – cirocirou zabavou…

firen  | ***** 02.09.2009 11:23

Docela solidne kniha, je6 v8s uchv8t9, tedz aspon mne uchvatila. POZNAVATE PROSTREDI lovkzne upiru. Dle meho nayoru velice povedena kniha.

Speedemon  | **** 04.09.2009 12:05

Svižná kniha o upírech. V dnešní době a zvlášť ve fantasy je toto téma už tak vyždímané, že asi není možné, přinést do jejich světa něco nového. Nejkrásnější na této dvojici autorů je to, že se o to ani nepokoušejí. Máme tu upíry s několika klasickými schonostmi i slabinami. Nejsou to však žádné nemyslící bestie, mají city, paměť i vlastní minulost. To je činí něčím víc než jen masem na porážku. Bohužel na konci to není dotažené. Teesha (jedna z upírek) se ve svých vzpomínkách stále zaobírá vraždou svého milovaného a nespravedlností. I když se jí časem začne nemrtvý život líbit, to čeho je schopná ke konci knihy k ní moc nesedí. Ale i tak moc čtivé a jsem zvědavý na další díl.

KarolinaK  | ***** 14.11.2010 11:11

Sama taky nedokážu určit co se mi na té knize tak líbí. Příjde mi to stále o tom samém- boj-uzdravování, boj-uzdravování… A to přeci jenom člověka unudí, ale stejně se mi ta knížka líbí a nejspíš neodolám a koupím si další díl. Má totiž takový zvláštní nádech, který člověka drží a baví ho.