kniha patří do světa: Svět Honor Harringtonové

Kategorie: sci-fi - military

originální název: War of Honor
originál vyšel: 10/2002

vydání: Polaris (web) 2006

Speedemon  | **** 28.12.2010 19:20

Tohle už je úctyhodný špalek!. Na téměř 900 stranách rozjíždí pan Weber další kolo zápasu mezi Hvězdným královstvím Mantichora a republikou Haven. Strany se obracejí a nyní v několika případech budete fandit Havenu. Kniha se z velké části věnuje diplomatickému řešení sporu obou stran. Nicméně v knize se najde spousta místa i na nové vědecké objevy, hrozbu války s dalším sousedem a mezilidské vztahy týkající se nejenom Honor. Dočkáme se i souboje flotil. I když jsem se na boje těšil, nebyl to vrchol knihy. Vše tak nějak pěkně plyne, problémy se kumulují a najednou je konec knihy a člověk, aby šel zase o díl dál…

Gwin  | *** 03.03.2011 12:03

Knihu z 90% tvoří politika (možná víc), její rozbory, analýzy, komentáře, dedudkce, spekulace, odhady, dohady,… Zbylých 10%, kde se odehrává nějaká akce, je až na samotném konci knihy. Od začátku je jasné, k čemu celou dobu dějové linie směřují, jen je nutné se k tomu prokousat. Při čtení jsem si nemohl nevzpomenout na jeden díl Simpsonů, kde v kině promítali poslední díl Cosmic Wars – The Gathering Shadow. Znechucený odchod od knihy se v tomto případě nekoná, ale čekal jsem něco jiného.

Hadati1  | **** 14.11.2012 16:41

V této knize je prakticky jen politika. Od začátku budete skřípat zuby nad absolutní neschopností High Ridgeovi vlády, která pokazí, co může. Postupně sledujete, jak další a další skandály se nabalují a jak High Ridge postupně ztrácí stabilitu. Než do ruky vezmete tuto knihu, doporučuji nejprve přečíst knihu z jiné Weberovi série Koruna otroků, která vám osvětlí mnoho věcí ohledně situace okolo Antona Zilwického, otrokářského skandálu a pohledu Erewhornu na zradu ze strany mantichorské vlády.

Nelson  | ****1/2 29.11.2014 22:42

Mezi Mantichorou a Havenem panuje příměří. Po událostech z minulého dílu se v obou státech změnilo politické vedení. Zatímco u Mantichory to byla změna k horšímu, u Havenu tomu je naopak. Haven se topí ve vnitřních problémech a jeho nové vedení si přeje mír. I když ne tak úplně všichni. Nové vedení Mantichory uvažuje jak v době míru, ořezává náklady na námořnictvo jak může s tím, že případně Haven rozdrtí jen svojí technickou převahou. Ale objevují se problémy s třetí stranou, s Andermanským císařstvím. Drobné provokace eskalují a před Mantichorou se objevuje nový problém, možnost války na dvou frontách. Honor je vybrána jako velitel stanice Sidemore a vyslána do Slezka s dost beznadějným úkolem. S naprosto nedostatečnými silami má odradit či případně zastavit Andermanské císařství od dalších provokací nebo dokonce války. Válka se ale blíží a Mantichora je na ni naprosto nepřipravená. Jako ostatní díly je to výborné počtení, jen je vidět, jak se autorovi jeho svět rozrůstá. Mimo výše uvedeného je zde poměrně hodně věcí o osobním životě Honor, který také nabírá zajímavý směr a v Mantichorské křižovatce červích děr se objeví nové vyústění, což bude mít dost podstatný dopad v dalších dílech. A k tomu do děje začínají stále více zasahovat osoby a události z jiných souvisejících sérií, i když v této knize ještě v menší míře. Vyvrcholení knihy bylo skvělé, jak dojde k akci je Weber excelentní.

LuciusWlk  | ***** 12.04.2017 12:50

Po deváté knize série jsem si dal chvilkový oddech, ale musím přiznat, že jsem nějakým způsobem na pokračování Honor myslel. Nakonec mi to nedalo a musel jsem se ponořit do dalšího dílu. Pravděpodobně se již budu opakovat, ale i desátá kniha je vynikající. Vesmírných bitev není příliš, v podstatě až v závěru. Honor nicméně již není také pouhý kapitán, takže se spousty bitev odehrávají na politickém poli. A musím přiznat, že mě to baví více, něž pouhé ničení vesmírných lodí. Desátá kniha nezklamala. Navíc došlo opět k zajímavým zvratům a už teď vím, že i když ihned nesáhnu po dalším dílu, podvědomě na něj budu stejně myslet, dokud tomu nakonec nepodlehnu. Prostě Honor. Kdo čte, chápe :)