Žoldnéři Více vydání = více obálek.

Tomáš Bartoš

Žoldnéři

Kategorie: sci-fi - akční - military

vydání: Klub Julese Vernea (web) 2006; Klub Julese Vernea (web) 2009; Triton (web) 2020

knedle  | **** 16.08.2007 00:13

Opozdene, ale prece pridavam svuj komentar k tomuto debutu neznameho cz autora (bartos je pseudonym). // Mam ke knize celkem ctyri vytky: 1/ chybelo nejake pojitko k vysvetleni, co bylo s roboty – ano, vysvetleni bylo nastreleno, nejak me to tam cele k sobe poradne nesedlo 2/ netusime co presne se stalo skupine plukovnika Reinharda – tato cast deje je nedotazena. 3/ kapitanka Fahreyova a jeji skupina tam byla uplne zbytecna – bud mela byt vyuzita jako doplnek uz zname nasi skupiny zoldaku o novou krev, coz by byl prijemny novy impuls, nebo bych ji uplne vynechal – Vorosilov by si v tomto pripade svuj romanek prozil s nekym z personalu a vubec by to deji nevadilo 4/ asi nejzasadnejsi chyba z meho pohledu: pokud ma skupina malo lidi, bylo by vhodne dat kazdemu mrtvemu z nich dustojnou/hrdinskou ale hlavne podrobnou smrt

Ale co, tohle jsou jen pripominky pro dalsi autorovu knihu – musim knihu doporucit – prijemne cteni na poli military sf (kde jeste ale nemam poradne nacteno)

Madam Brbla  | ***** 27.03.2008 09:16

Výborná military sci-fi, děj sice není kdovíjak originální a občas trkne drobná nedotaženost, ale postavy, technologie i prostředí jsou uvěřitelné, pozadí megakorporací a agentur budoucnosti dostatečně promyšlené, zvolna gradující příběh je čtivý od první do poslední stránky. V napětí udrží i fakt, že žádný z hrdinů nemá zaručenou nesmrtelnost. Velmi solidní kniha, lepší (poctivější) než Fabianovi Mariňáci, lepší než většina zahraničních titulů tohoto žánru, co u nás zatím vyšla. 95%

Majkl  | ****1/2 03.05.2008 20:19

Po nedočítaných Fabianových Mariňákoch je toto moja druhá military scifi. V komentároch už sú vypísané takmer všetky chybičky na inak celkom príjemnej knihe. Najviac mi tu chýbalo nejaké vysvetlenie čo sa týka sklivákov. Odkiaľ sú, aké ciele majú a pod. Naopak silne na mňa zapôsobil koniec knihy, kde sa viacerí hrdinovia knihy obetovali. Zapáčil sa mi aj epilóg, aj keď pri niektorých vetách mi to pripadolo, ako keby to autor nemyslel vážne (Kuzmina vyhlásili za svätého?! :) ). Celkovo je to zaujímavá scifi akcia, ktorej slabší začiatok vynahradzuje výborný koniec.

shpina  | *** 07.09.2008 10:00

Velice dobře zvládnutá military – rozhodně po stránce technologií. Děj také graduje dobře, závěr není přestřelený ani nedotažený… prostě dobré to je. Nicméně jsou tam veliké rezervy v popisu a psychologii mariňáků. Žádný charakter nebyl nějak zajímavý, s žádným se mi nepodařilo se sžít. A už vůbec se autorovi nepovedlo vzbudit ve mě takové to napětí, kdo přežije a kdo zemře, prostě mě to moc nezajímalo. A taky byl autor na můj vkus k mariňákům trochu moc měkkosrdcatý (hlavně co se počtu přeživších týče).

Lmslaver  | ***** 19.10.2008 14:43

Strhující symfonie napětí a akce, úchvatná kniha, která se čte jedním dechem.

Glumino  | ***** 28.03.2010 22:14

Jednoznačně vynikající military SF se zajímavou i když ne úplně originální (a to se mi právě líbí – jsem na klasiku) zápletkou. Postavy mají hlavu a patu, technologie jsou nepřemrštěné a děj má neuvěřitelný spád. Nemám této knize co vytknout, výborně jsem se bavil.

KeB  | ***** 07.12.2010 12:08

Dávám plný počet. Je to rychlé svižné a čtivé. Přečetl jsem to doslova jedním dechem. A co se týče technologií, nedělá tenhle Bartoš pro nějakej zbrojní koncern? Jinak si to neumím vysvětlit. A s Asijskou Aliancí měl taky pravdu. Neměl jsem pocit, že by postavy byly nedotažené nebo že by jich pomřelo málo. A nepopsání osudu Rheinhardovy soldatesky? Vždyť jejich osud je jasný, jsou mrtví. A kde kolega shpina přišel na ty mariňáky sem nepochopil vůbec. Tohle slovo se v knize snad ani neobjevilo…

Přidávám komentář kolegy z práce – Je to hustý a byl by to drsnej film. Teda pokud by do toho někdo nasypal aspoň sto mega, ale Žambochovo nadšení úplně nesdílím. A celkově to asi není úplně můj styl. Já radši věci spíše psychologičtější. A jedna věc mě strašně vadila, to věčný připomínání toho, že jsme na Plutu. Nejsu debil a vim ne… 85%

tartan  | ** 10.03.2015 21:25

Military sci-fi patrí k mojím obľúbeným subžánrom, ale k tejto – možno povedať už domácej klasike – som sa dlho nevedel dostať. Teraz som to konečne napravil, ale výsledok, ako vidieť podľa hodnotenia, ma veľmi nenadchol. Prečo? Základné ingrediencie nie sú síce práve originálne – špeciálna jednotka na odľahlej planéte, tajné laboratóriá, neznámy nepriateľ – ale to by problém nebol. Akciou je kniha nabitá, tak ako aj evidentnou erudovanosťou a rozhľadom autora vo vede, vojenskej technike i vojenskej hantýrke. Postavy sú tiež relatívne zaujímavé. Tak v čom je problém? V tom, že to dokopy, aspoň u mňa, nefunguje. K postavám som si nevedel vytvoriť vzťah, a za celú knihu som sa ich nedokázal ani poriadne zatriediť, a bolo mi v podstate jedno, kto prežije a kto nie. Akcia bola zmätočná a neprehľadná. Tajomný nepriateľ, jeho motivácia a predovšetkým jeho konanie absolútne nepochopiteľné (tak dlho sa tam schovávali, sem-tam niekoho uniesli, ale hlavný útok podnikli, až keď dorazili žoldnieri, WTF?). Keď to porovnám s Fabianom, ktorý píše podobné sci-fi, tak Žoldnéři výrazne zaostávajú, a to vo všetkom (aj v porovnaní s ostatnou Fabianovou knihou, Dies irae, ktorá je jeho najslabšou).

MartinJ  | **** 08.11.2023 22:50

Nebudu opakovat chválu ostatních, kniha je opravdu skvělá. I když u mě se čtení jedním dechem popravdě dostavilo až zhruba po jedné třetině. Je tam ale i pár nelogičností či nedotažeností, takže za plný počet to není (o ději před výsadkem žoldnéřů na Plutu jsme se vlastně nic nedozvěděli, žoldnéři často jednají jako taková v podstatě kombinace Supermana a Mirka Dušína, nepřátelé začali větší útok, právě v momentě, kdy dorazí žoldnéři). Ve skutečnosti to jsou ale relativní maličkosti, které nijak neruší svižnost a napínavost děje.