série: Agent JFK
díl v sérii: 9

Kategorie: sci-fi - akční

vydání: Triton (web), EF 2007

odkazy: 6x [recenze]

shpina  | **** 11.04.2007 11:41

Současně s Chladnou hrou hodnotím nejvýše z doposud zveřejněných misí JFK. Škoda jen krátkého rozsahu. Autor do kratšího rozsahu vtěsnal spíš románový příběh se spoustou zajímavých postav. Dobře propracovaný svět a přijatelné propojení s hlavní linií jfk. Co příběhu ubírá na kráse je jistá schématičnost (každý hrdina má své trauma apod.) a občas neobratně sestavené, či nelogické, věty.

Marc  | ***** 10.06.2007 19:56

Zatmění je jedna z nejlepších možná nejlepší kniha ze série JFK. Jak každá postava tak i celí komplexní svět jest propracován. Kniha působý trošku temným dojmem a odpovídá svému jménu i temně sladěné obalce. Předpovídám Janu Hlávkovi dobrou budoucnost.

Novy  | ***** 14.09.2007 20:36

Tenhle díl se od těch ostatních trochu liší, vše je do detailů propracováno, hlavně psychika a minulost postav. Myslím že je to možná nejlepší díl z celé serie. Doufám že se Hlávka rozhodne napsat takových děl více, pro českou sci-fi je to skvělej přírustek!

Majkl  | ***** 21.02.2008 20:28

Musím súhlasiť 5* si kniha zaslúži právom. Konečne tu nemáme štandardnú schému: úvod – minibriefing – hlavný dej – koniec misie, ale JFK sa ocitne v blázinci, kde ho zachraňujú neznámi ľudia, sám nevie, kde je, nepamätá si na nič z EF, na prste má záhadný prsteň. Neskôr vysvitne, že jeho záchrancovia sú upírmi, a JFK sa stáva len obchodnou položkou nastávajúceho obchodu za 600 litrov (a peniaze to nie sú). Avšak záujemcovia o kúpu nie sú z EF, a milý JFK bude ťažko zranený. Jediná záchrana spočíva v premene na upíra. A to nie je všetko. Autor v tomto diele vytvoril prepracovaný príbeh s psychológiou množstva postáv, akciou nabitý diel, okorenený stratou pamäti (v hociakom akčnom seriáli sa táto situácia raz objaví) a postupným zisťovaním čo a ako. Mimochodom, za stratu pamäti tisickrát ďakujem. Tu to vyšlo bezchybne. Dej je plný zvratov, nových faktov, v súvislosti s množstvom postáv je tu aj istá neprehľadnosť, no tento diel je ozaj klenotom a rád si ho prečítam znovu. Ak by takto vyzeral každý diel JFK, neváhal by som s pravidelným kupovaním série. Týmto dielom si ma séria JFK ozaj získala.

Sirius  | ***** 18.04.2008 21:43

Hlávka jede!!!

knedle  | ***** 16.05.2008 08:42

Kdo je sakra Jan Hlavka? Kulhankuv pseudonym? Ale to asi ne, to by tam bylo asi vic hlasek a kratkych „doplnkovych“ vet typu: „Vyrazil mu zuby. Vsechny.“ ;) Ale zpet k Zatmeni: Inspirace Kulhankovym svetem je neprehlednutelna, mrkani na fandy SG zjevne, zaclo mi to pripominat taky Akta X… Zaporaka nam pekne vykreslil, spolubojovnici taky dostali svuj prostor. Jedine co chyby je ultimatni zbran – ale to by uz fakt byl JK. Zatim nejlepsi dil JFK co jsem cet.

Gwin  | ***** 26.08.2008 09:08

Pro mě zatím nejlepší kniha ze série.

avatar2  | ****1/2 02.11.2008 20:58

Zatím jednoznačně nejlepší díl série JFK co jsem četl. Upírská tematika mně baví, dramatický, ale přehledný děj, zajímavé postavy včetně charismatických záporáků. Tak to má u akčního děje být. Jen tak dál.

Renča  | **** 07.09.2010 08:13

Pro mě daleko lepší než Kulhánkovi Vládci strachu či Noční klub. Skvělá zápletka a postavy ze stránek jakoby dýchají (ač upíři), nejsou to jen jména bez duše.

Martyrius  | ****1/2 23.08.2011 12:58

Série JFK je vyjímečná tím, že dává rodokapsu sílu myšlenky a tvůrčí prostor mnoha autorům. Každý má svůj vlastní styl psaní, výběr slov. No a na JFK je vyjímečná „temnost“ mnoha dílů (mutanti Ledové hry, bakterie Hořících oblak). Zde však vyvrcholila (později bude překonaná Odplatou 1–2 (shodou okolností také od Hlávky) a Apokalypsou, ale i tak je dost dobrá.

Těžko říct, jestli nejlepší, to se tvrdit neodvážím. Ale páč jsem Plzeňák, jsem za Zatmění rád. Ach, trochu nešťastně zvolený název, ale moudří pochopí. John si zde sáhne až na dno svých sil. Ne fyzických, ale těch duševních. Má co dělat, aby se nezbláznil, ovšem zešílet může i nepozorný čtenář – strachem o Kováře.

Psychické mučení je skoro hmatatelné a autor umí velice dobře pracovat s popisy – skoro jakoby se v tom vyžíval. Třeba to dělá, na škodu věci to určitě není, spíš naopak.

Julianne  | **** 09.10.2011 14:14

První kniha, kde mi upíři připadali něčím zajímaví a celkem „realisticky“ (= rozhodně mají slabiny, a to ne takové, že by se třpytili na slunci) zpracovaní. Pěkně vykreslené postavy, zajímavý příběh i svět, prakticky není co vytknout. Nejlepší díl JFK.

Schramm  | **** 10.06.2012 14:01

Chytáte už taky z těch všech upírů kolem kopřivku? Pak zkuste tuhle misi agenta (s povolením zabíjet) JFK. Zatmění skutečně nelze házet do jednoho pytle se vším tím upírským brakem co je ho teď všude kolem plno – což ovšem ti, jimž je jméno autora známo, stejně už vědí. Pro mě se jedná o jeden z nejlepších dílů první desítky série, srovnatelný snad hlavně s Chladnou hrou Tomáše Němce. Dávám 9/10, bod dolů je jen za poněkud uspěchaný závěr, nějak mi totiž uniklo, jak JFK přežil návrat do bazální reality. Chyba ovšem může být i na mé straně přijímače, rozhodně se nejedná o nic rušivého. Příběh, postavy a vypravěčský styl ze Zatmění rozhodně dělají interesantní titul pro čtenáře akční, nikoliv však primitivní fantastiky.

Clarice  | **** 21.06.2014 13:25

Sefora byla úžasná. Všechna ta starodávnost a dovednosti, které během věků věkoucích získá takový nemrtvý, to jsem si užívala. Je to takové temné a tajemné s příchutí krve a kovového zápachu. Zákoutí blázince a vysvobozovací začátek mě vtáhly do děje, ale… autor za to nemůže, já ty krvesajné bastardy prostě nemám ráda. Existuje pár vyjímek, i tahle k nim patří.