Hvězda - 02

Robert Fabian

Hvězda - 02

Tato kniha je částí i jiných knih: Hvězda

vydání: Straky na vrbě (web) 2007

shpina  | **** 29.06.2007 09:38

Dvojkou příběh přibral na otáčkách, stává se zajímavějším a atmosférou se přiblížil k Mariňákům. Po „jen“ lehce nadprůměrné jedničce se můžeme těšit na skvělou akci a pořádný (nikoli však předimenzovaný) ko­nec.

Vlask  | **** 18.09.2007 19:00

Po detektivní jedničce následuje čistě akční druhý díl, kde se jde z jedné přestřelky přímo do druhé. Nečte se to špatně, ale je to trochu moc přímočaré a ten jeden odskok na menší prácičku mimo to nevytrhne.

Madam Brbla  | **** 12.04.2008 13:37

Obě „Hvězdy“ tvoří velmi kvalitní, akční sci-fi s nádechem space opery. Pozvolnější, detektivní jednička plynule přechází ve zběsile akční pokračování, které čtenáře skoro nenechá vydechnout. Kladně hodnotím výrazný úbytek laciného sexu – v úvodní části byly takřka všechny vystupující ženské postavy až pubertálně chtivé hlavního hrdiny:-). Spousta věcí zůstala nevysvětlena, takže lze očekávat další knihu z Dormerova světa. První díl bych hodnotila tak 75%, druhý 85% a osobně považuji „Hvězdu“ za Fabianovo zatím nejvyzrálejší dílo (jakkoliv mi poněkud kostrbatí, z Vetřelců obšvihnutí Mariňáci byli bližší).

Rooz  | *** 03.06.2009 12:53

Akce, akce, akce. Tak lze charkterizovat tuto knihu. Po detektivní jedničce je to rozhodně změna, otázkou je, zda k lepšímu. Autor už zde tolik nevykresluje svět, jako v jedničce, což jsem považoval za její hlavní klad, takže marně přemýšlím, co se mi na dvojce vlastně líbilo. Hlavnímu hrdinovi jde navíc vše jako po másle, je to prostě klikař. Čte se to, jak jsme u Fabiana zvyklí, velmi dobře, ale na fantastickou Planetu mezi dvěma slunci tohle dílko prostě nemá ani náhodou.

SiriusChico  | *** 30.06.2009 18:37

Hodně dobré zakončení příběhu bývalého vojáka „Dormera“. Celou knihu na vás autor útočí samou akci a hrdinové stále utíkají před Stopařem. Ale tato kniha má své chyby. Hlavní je, že chybí nějaký přesah nebo atmosféra. Detektivní jednička atmosféru měla, ale tu už vyplývá ze žánru detektivek u takových sci-fi vyvražďovaček musí autor atmosféru budovat a to se Fabianovi moc nepovedlo. I když má své světlé chvilky (Stopař a jeho setkání s vesmírem, krásně popsaná smrt jedné vedlejší postavy) knize jako celku atmosféra chybí. To ale nic nemění na tom, že se jedná o skvělou odpočinkovou četbu.

Majkl  | **** 09.11.2009 21:26

Dvojdielna Hvězda bola posledným nevybaveným účtom s mojim obľúbeným spisovateľom Robertom Fabianom. Dosť dlho som prečítanie odkladal, až som sa do nej pustil po skompletovaní Fabianovej tvorby. A aká bola? Dosť iná. A subjektívne aj slabšia než ostatné knihy (aj keď sa to vo výsledku veľmi neodrazilo :)). Asi mi viac sadnú Fabianove military diely, ale aj tak by sa mi Hvězda (a hlavne 01) čítala lepšie, ak by bola chudšia o niektoré pasáže, ktoré príbeh veľmi neposúvali vpred, napr. časté prepady v bočných uličkách. Aj tak som za túto dvojknihu vďačný, pretože som sa dočkal prepojenia s prvotinou RF (a tu som pocítil smútok a sklamanie (nie však z knihy, ale osudu postáv z prepojenej knihy)) a ďalšieho mimozemského tajomstva a aj miernej nádeje, že príbeh Johna Dormera bude pokračovať. Zaujímalo by ma, ako to dopadlo s Dormerovou osudovou ženou.

Na záver musím pochváliť celkovo tvorbu Roberta Fabiana – perfektne vycvičení mariňáci, drsný svet špinavej budúcnosti, parádna napínavá akcia, mimozemské zlo a hra s tajomstvom podporená prepojeniami, ktoré spájajú celú tvorbu RF do jedného nádherného celku… nádhera :) Teším sa na Dies irae.

tartan  | ***** 27.01.2011 13:56

V porovnaní so Semper fi (moje prvé stretnutie s Fabianom), či s Planetou… nemal tento dvojromán na mňa až takú prieraznosť protipancierového granátu (v zmysle čitateľského účinku), stále je to však špičkové čítanie – dokonalá zmes akčnej detektívky v štýle americkej drsnej školy a sci-fi space opery s tušením rozsiahleho autorského military sci-fi sveta v pozadí.

Streamline  | **** 04.12.2011 10:59

Pokračovanie detektívno-akčnej série v hlavnej úlohe s Johnom Dormerom, ktorý sa konečne rozpamätá na svoju minulosť a splní zadanú misiu, ako inak než podľa seba. Druhý diel prináša o poznanie viac akcie, prostredie už nie je tak opisované a detektívna časť odchádza úplne do úzadia. To však nemení nič na tom, že kniha sa opäť veľmi dobre číta a zaraďuje sa k tým lepším sci-fi knihám od českých autorov. Stretávame sa so starými známymi postavami ako sú John Dormer, umelá inteligencia Sarah, polohumanoid Stopar ale aj miliardár Heller a jeho dcéra Stella. Samozrejme k nim pribudli aj iné postavy, z ktorých sa mi najviac páčila nekompromisná pirátka Miranda. Fabian napísal dobrú sci-fi plnú akcie a rôznych zvratov. 80%!

trudoš  | **** 07.11.2016 00:02

„Řešitel problémů“ John Dormer je najat, aby vyhledal, zachránil a přivedl nazpět miliardářovu dceru. A suma, kterou má za tento vcelku jednoduchý úkol obdržet, se velmi těsně blíží k nabídce, jež se neodmítá – ale všichni víme, jak to v takových případech bývá. To, co člověk vyhraje, obvykle nebývají pětikačky.
Tentokrát Robert Fabian nepřináší klasickou military SF, ale spíše akční román ve stylu drsné školy v galaktických kulisách. Přesto nijak výrazně nepřesahuje rámec svých předchozích knih. Vojenská služba v jeho podání nadále zní jako něco, co vylepšuje charakter, a ačkoli to zní pateticky, člověk by si málem podal i přihlášku.
Přestože vše šlape oblíbenými stezkami, má Hvězda svou achillovku v zápletce. Ta má sílu a švih na dvě stě stran, ovšem na šesti stech už ztrácí dech. Chvílemi se zadrhává, občas si udělá zajížďku a častokrát schválně v zastávkách zdržuje o půl hodiny déle, než by měla. Vata zůstává vatou, i když jí zamaskujete do přestřelek a honiček. Jinak ale paráda.