série: Jason Wander

Kategorie: sci-fi - akční - military

originální název: Orphanage
originál vyšel: 2004

vydání: Fantom Print (web) 2007

shpina  | *** 29.11.2007 19:33

Hodně solidní akční military sf. Děj sviští, napětí je dost. Fakt dobrý. Jen škoda, že autor plně nevyužil potenciálu vojáků – sirotků. Veškerá psychologie postav je tudíž nulová. Takhle to chvíli vypadalo, že to má náběha na hvězdnou pěchotu, nicméně se jí to moc nepřiblížilo. Buď se měl autor držet jen akce, nebo motiv vojáků – sirotků více rozvést.

Marc  | ****1/2 11.12.2007 19:01

Velice dobrá kniha ze šupliku military scifi. Kniha popisuje utok na zemi. Země je ostřelovaná projektilami z JUpiterova měsíce Ganimedu. Lidé nevědí kdo nebo co na ně utočí ale vedí že musí zasáhnout a něco udělat. Proto vzniká poslední Naděje a to doslova. Vzniká lod Naděje sestavená ze starého „šrotu“ a osazená posadkou Sirotků. Mužů a žen kteří nemají rodinu a nikdo je nebude postrádat. Kniha je velice kvalitně napsaná, doplněná o dodtaky podčarou od překladatele který tomu opravdu dobře rozumí. Libilo se mi to! 9/10

Majkl  | ***1/2 22.05.2009 10:14

Dobrá military scifi, no Fabian či Bartoš sú mi bližší. Asi preto, že z tohoto subžánru scifi som čítal ako prvé diela práve Žoldnierov a Carpe Diem. Táto kniha je menej technologická, určite si tu neužijete okolo 50 skratiek ako z Carpe diem, nenájdete tu pasáže ako z knihy špeciálne venovanej tej či onej zbrani (Carpe diem), no kniha sa číta veľmi dobre. Vďaka menšej technologickej zložke tu do popredia vystupujú viac vedľajšie postavy (Minimyš, Ari) a samozrejme hlavný hrdina (kniha je napísaná v ja-rozprávaní). Jeho ironické hlášky ma riadne zabávali v prvej polovici knihy, druhá polovica už zaujala (konečne) akciou, no Fabian s Bartošom ju majú lepšie zvládnutú. Možno za to môže aj tá technologická výbava, nie sme v žiadnej vzdialenejšej budúcnosti, iba v období druhej polovice 21.storočia. Koniec však naznačil, že druhý diel by mal už obsahovať techniku na vyššej úrovni.

T'Ana  | *** 27.07.2009 17:19

Zklamání, aneb jak se dá zkazit zajímavý námět. Military stránka je OK, problém je hlavní hrdina který mi celou dobu přišel jako nesympatický trotl, který existuje jen proto, že mu ostatní nesobecny pomáhají – autor zřejmně nechtěl psát superhrinu, ale bohužel to přehnal na druhou stranu čáry. Velkým mínusem také je, že děj se posunuje dopředu náhodami. Jedna náhoda je v pořádku, u desáté je to už únavné. Autor umí psát čtivě a to je také důvodem, proč jsem knihu neodhodila v půlce, ale pokud chcete oddechovou militari sci-fi, berte raději Žoldnéře od Bartoše.

minduton  | *** 08.05.2011 16:25

Kniha je napsána celkem poutavě a i námět je atraktivní, ale je vidět, že Buettner neumí stylizovat své myšlenky tak trefně jako jiní, lepší autoři. Jeho styl je takový křečovitý, neumělý, dětinský.

GeRony  | ***1/2 17.05.2011 20:26

Kedze mam velmi rad zaner military sci-fi, rozhodol som sa aj ja skusit prvy diel tejto serie. A pri nom aj ostalo. Niezeby sa kniha nedala citat, ale v porovnani s ostatnymi dielami tohto zanru, nehovoriac o domacich autoroch (Fabian, Bartos) je tato kniha iba priemernou…