originální název: His Majesty's Dragon
jiný (obecně známý) název: Temeraire
originál vyšel: 04/2006

vydání: Triton (web), Argo (web) 2007

odkazy: 7x [recenze]

tartan  | ***** 27.01.2011 14:54

Pre mňa príjemné prekvapenie. Fungujúca zmes fantasy (predstavovanej drakmi, v Európe slúžiacimi ako vojnové letectvo) a histórie (ocitáme sa v období napoleonských vojen). Hlavnou osou knihy (ako i nasledujúcich) je však vzťah Temeraire (titulná postava – drak, pomenovaný inak po slávnej vojnovej britskej lodi/zúčastnila sa o.i. bitky pri Trafalgare) a jeho kapitán Laurence. Každý drak sa totiž nechá „ovládnuť“ (nie je celkom vystihujúce slovo, skôr ide o akýsi vzájomný veľmi hlboký, takmer bratský či sesterský vzťah) iba jedným človekom, a to až do konca jeho/svojho života (draci sú však dlhovekejší, a tak si ľudí niekedy dedia z otca na syna). Práve tu je hlavná sila príbehu a preto funguje aj všetko ostatné. Draci sú viac ako rovnocennými partnermi ľuďom (v Číne aj viac) a pohnuté obdobie napoleonských vojen príbeh nielen zatraktívňuje. Nie je to možno high fantasy v štýle LOTR, ani tam nie je nadupaná akcia v štýle Červenáka, je to však veľmi príjemná historická fantasy, ktorá sa veľmi dobre číta a kde si hlavných hrdinov (myslím tým drakov :)) nemôžte nezamilovať.

trudoš  | ****1/2 18.03.2018 22:52

Dalo by se říci že Naomi Noviková navázala na tradici slavných románů Anne McCaffreyové. Její draci i jezdci se příliš neliší od těch z Pernu, snad jen, že komunikace neprobíhá telepaticky, ale ústně. Noviková ovšem nekopíruje, namísto toho si vytváří vlastní svět s osobitým kouzlem v duchu klasických dobrodružných příběhů Patricka O'Briana či C. S. Forestera. Lodě jsou pouze vyměněné za draky, přičemž hierarchie osádek zůstává stejná.
Silnou stránkou autorky je schopnost vtáhnout čtenáře do děje. Často se neubráníte smíchu při sledovaní ztřeštěných dračích kousků, takřka ucítíte hvízdaní kulek při leteckých bitvách nad modrými oceány a spolu s jezdci prožijete radost z létání a úžas ze závratných výšin blankytného nebe – vše je živé, zábavné, skutečné. Díky jednoduchosti a svěžesti si vás spisovatelka získá daleko snadněji, než by se jí kdy povedlo zdlouhavými podrobnostmi. Podle mě jedna z nejpovedenějších dračích sérií posledního desetiletí a jen doufám, že další díly to nepokazí.