díl v sérii: 11

Kategorie: sci-fi - akční

vydání: Triton (web), EF 2007

Sirius  | ***** 18.09.2007 16:13

Jirkovi Procházkovi ta pauza náramně prospěla. Podařilo se mu vytvořit zatím jeden z nejlepších světů, který hýří nápady. Je vidět, že v agentuře nastávají kruté časy. Obzvlášť ten konec mě dostal.

shpina  | ** 16.10.2007 09:54

Skvělé slovní hříčky poslepované dohromady nicmoc dějem, dal bych víc, ale přečetl jsem spousty knih stejně vtipných, které navíc měly i dobrý děj. Četl jsem to 4 večery – a takový rozsah já mám na večer.

Marc  | ***** 28.10.2007 15:55

Otec zakladatel se vrátil po dlouhé pauze a všechny oslinil jeho Houbovím světem! A tímto dílem začal takzvanou Temnou sérii (JWP + TN + MŽ). Skvělé hlašky, děj postavy. Prostě JWP jak ho máme rádi.

Majkl  | **1/2 22.03.2008 00:58

Neviem, kde je chyba. Na JFK11 som sa tešil – originálne prostredie, útok húb som ešte nikde nevidel (ani nečítal) a obálka sa mi navyše veľmi páčila. A kniha dostane zrazu z očakávaných štyroch hviezdičiek len dve. Kniha ma veľmi nudila, aj keď tu je už lepšie napísaná akčná stránka JFK. Autor mal síce výborne premyslený svet (objavil som tu dokonca isté náznaky cyberpunku) ale čo mu nevyšlo bola zápletka a celkový dej. Koniec knihy bol od takých 85% zase veľmi dobrý – konečne už neboli opisované hubové biotechnologie ale dej sa sústredil na vyvrcholenie. Za ten koniec má u mňa JWP plus. Bohužiaľ jedine finále nestačí na to aby som knihe dal 3*. Škoda, čakal som naozaj viac. Je zaujímavé, že najlepšie diely sú od menej známych autorov či od nezakladateľov, menujme napr. Tomáša Němca či Jána Hlávku s bezkonkurenčným Zatměním. A najmä diely od JWP sú veľmi slabé, pritom na vzniknutú situáciu – súd JFK – naviazal výborne T. Němec už na začiatku ďalšieho dielu.

knedle  | **** 12.06.2008 07:22

Bizarní. Tohle slovo jsem půl den hledal, abych jej sem mohl napsat. Smrtící útok hub ze začátku knihy (furt přemýšlím o správném slovu: houbardování?) již avizoval netradiční svět. A skutečnost tomu dala za pravdu – kniha byla našlápnutá originalitou a nápady. Tento díl byl jako celek nejvtipnější ze všech JFK (ac vtiposmršť začátku Jeruzaléma nedosáhl). A mám ještě další vítezství: toto dílo bylo napresováno odkazy a souvislostmi – dědeček Hříbeček Smotlacha budiž příkladem. Je ale také pravda, že to někdy skřípalo – rozmýšlel jsem se mezi 3* a 4* – nakonec zvítězilo vyšší hodnocení kvůli těm desítkám narážek a citací.

avatar2  | **** 23.04.2009 19:25

K téhle knize člověk musí přistupovat podobně jako k předchozímu Jeruzalémskému masakru, to znamená nebrat ji úplně vážně. Autor tam neustále cituje z profláklých scén profláklých filmů i knih a prostředí je jedním slovem ujeté. Navíc si pan Procházka vzal k ruce atlas hub a tak se o těch podivných věcičkách čtenář nechtěně dost dozví. Ale je to zas o něco menší úlet než už zmíněný Neffův díl.

SiriusChico  | **** 04.05.2009 11:34

Procházka je zase při síle. Předkládá nám užasný svět, JFK hláškuje jedna báseň a taky epizodní charakter Hulk docela vtipně komentuje děj. Je to určitě jeden z těch lepší dílu série. Jo a konec je naprosto skvělej ;)

Mr.Filch  | *1/2 06.04.2011 19:48

Podle mě to bylo jen o málo lepší než Jeruzalémský masakr. Zmatené, překombinované, hlášky jak z první třídy. Po vynikajících 9 dílech dvakrát studená sprcha :(