Dokonalý obchod

série: Klopp Yggredd

Kategorie: fantasy - povídková sbírka - detektivní

vydání: Leonardo 2007

odkazy: 2x [recenze], 1x [info]

Gaudericus  | **** 27.03.2009 15:33

Výborná oddechovka. Vtipná v mnoha věcech připomínající dnešní dobu (magie zastupující techniku). Jen škoda že (nejen) hlavní hrdina, většinou na konci vyřeší problém stále stejným (zakázaným) způsobem. Možná by to chtělo více vynalézavosti. Ale jinak je to sympaťák a už se těším, až si o něm zase něco přečtu.

T'Ana  | **** 08.06.2010 10:16

Pro fanoušky Miroslava Žambocha je tahle série téměř povinná četba. Dočkáme se hrdiny, bojů, hlášek a promyšleného světa v překvapivě čtivém mixu. Ten obal té knihy mne od čtení spíše odrazoval, děj ale rychle odsýpá a ani zápletky nejsou úplně triviální. Čtivá oddechovka.

Madam Brbla  | **** 04.08.2011 15:57

Své první setkání s tvorbou Alexe Dreschera mohu upřímně a bez nadsázky nazvat velmi příjemným překvapením. Knížku jsem před lety několikrát držela v ruce, ale kombinace neznámého autora, banálního názvu a odpudivé obálky (co nemá nejmenší souvislost s dějem) nakonec vždy skončila tím, že jsem zvolila jiný titul. Škoda, „Dokonalý obchod“ si pozornost čtenářů fantasy rozhodně zaslouží.

Trojice povídek je psána převážně v první osobě, svižně, se správně ironickým humorem, svět je ozvláštněn tradičními nadpřirozenými bytostmi jako elfové, trpaslíci, upíři, vlkodlaci a podobně, hlavní hrdina Klopp Yggred je tzv. S'an, tedy příslušník rasy se spoustou zajímavých schopností. Jako královský prokurátor dohlíží na dodržování zákona v království – musí rozplétat intriky, čelit lidským protivníkům i všemožným monstrům, používat meč, kuši i své magické dovednosti. V prvním příběhu vyšetřuje, kam se ztrácejí karavany obchodníků. Druhá povídka popisuje mezirasový válečný konflikt, ve třetí Klopp pomáhá vesničanům, sužovaným vlkodlaky.

Stylem mi psaní Alexe Dreschera nejvíce připomíná M. Žambocha s příchutí A. Sapkowského, tedy spousta dobrodružství, akce a napětí, nechybí však ani chytré narážky na současnost a snaha o myšlenkový přesah. Prostor pro zlepšování by se jistě našel: úvod je stylisticky křečovitý, určitě by nezaškodilo vymazat opakující se informace a vtípky, když jsou povídky sdružené v jediné knize, a od věci není ani výtka, co už tady v komentářích zazněla – stejné řešení problémů, jakmile hrdinovi začne hodně téct do bot, + sem tam nějaká další hnida (občas nepovedený žert, něco nepříliš padnoucího v ději apod.). Na další díly jsem rozhodně velmi zvědavá a nebylo by fér číst je pouze v e-booku. 77,7%

"Dáte přednost sekyře nebo provazu? Můžete si zvolit způsob smrti.“ „Co takhle sešlost věkem?“ zeptal jsem se s nadějí v hlase.

greatsun  | ****1/2 29.08.2012 22:47

Velmi příjemná knížka, která mi velmi seděla. Čte se téměř sama a co se mi líbí velmi je humor, kterým je dílko prošpikováno. Mám rád pokud se autor nebere moc vážně a umí to do díla zařadit nenasilnou a vtipnou formou.

Souhlasím, že některé informace se opakují a prospělo by je upravit, když se bavíme o povídkách v rámci jedné knihy.

Co se týká stejného řešení finální situace, tak tady se to vzhledem k tomu čím hrdina je přímo nabízí…:o) Akorát si říkám, že by mu potom prospěly krásné sluneční brýle…

veere  | *** 09.02.2014 16:56

Ja s tim mam problem, jsou to dobre citelne novelky, ale takhle dohromady… vzdycky stejnej konec, neco se pos… a hrdina nacerpa silu „zakazanym“ zpusobem, zaroven zadny posun postavy, a v kazde vysvetleni co to je byt „vikingem“ (Sanem) a jak je nemaji jini lide radi…

trudoš  | ***1/2 28.08.2016 00:47

Prvotina Alexe Dreschera představuje trojici povídek propojených postavou královského prokurátora Kloppa Yqqredda nesoucí se v duchu drsné školy zasazené do kulis fantasy subžánru meče a magie.
Všechny případy mají společný základ – hrdina se dostavuje na místo činu a zahajuje vyšetřování, přičemž ze zdánlivě jednoduchého případu se vyklube… jednoduchý případ. Nejde o to, že by od začátku byl znám vrah, ale princip odhalování příčin a motivací končí zpravidla vždy u těch nejpravděpodob­nějších podezřelých. Což na jednu stranu jistě zklame zaryté detektivkáře, na druhou stranu se tím autor vyhýbá možnosti zamotat se do přepálených konspirací. Hlavním tahounem je tak především ústřední postava, která od prvních stránek sype z kapes cynickou ironii a proplouvá příběhem jako příslovečný nůž máslem. Dobrý dojem malinko kazí nalinkovaní záporáci, kteří občas působí jak vystřižení z katalogu Commedia dell'arte.
Ve výsledku ale příjemná detektivní dobrodružka s potenciálem na samostatný román.