díl v sérii: 4

Kategorie: fantasy - draci

originální název: Battledragon
originál vyšel: 1995

vydání: Fantom Print (web) 2007

Vlask  | *** 07.11.2007 22:27

Příběhově průměrné a nemá to napínavost starších dílů. Navíc některé části připomínají vykrádání – např. souboj s mágem uvnitř sopky. Co mi ovšem nejvíc vadí jsou hodně neuvěřitelné a nereálné náhody, které hrdinovi vždy zachrání kejhák.

Ekyelka  | ** 08.08.2008 16:54

Oproti předchozím knihám je to slabé kafíčko – megalomanský projekt protáhnout celé dvě legie skrz neznámý kontinent: málo šťávy. Bitvy, když už k nim došlo: nijaké. Souboj s čarodějem: tolik nevyužitého potenciálu!!! Vlastně jsem neustále bojovala s nutkáním začít příběh přepisovat a využít toho, co Rowley nechal ležet ladem – především pak Relkinova uvěznění. Když se 4/5 knihy zdánlivě nic neděje a pak se zmrší konec… Jediné pozitivum vidím v odtržení Relkina a Bazila od legie. Buď je tím naznačen závěr příběhu o dragonýrovi a drakovi z legií, aby mohl začít příběh Relkina a Bazila, tuláků, anebo je to konec definitivní. Každopádně kniha zůstává ve sbírce jen pro úplnost, moc nadšená z ní nejsem.

Safirentwiluea  | ****1/2 09.04.2010 21:50

Tenhle díl je vážně nejslabší z celé série, ale za to ho není nutné hned odsuzovat, protože tak je v porovnání jen s ostatními díly od Rowleyho. Vzhledem k jiným literárním dílům žánru fantasy, a na podobný námět, je to téměř až božské (teda z toho, co už jsem četla, a toho zrovna málo není:-)). Ale i přes svoji dosavadní nejnižší popularitu v Rowleyho dílech, je stále na co se těšit – a to na následující díl. Ten, jež je jedním z nejlepších, ale bez pořádné předehry by to nebylo ono. A je jen na autorovi, jak si to zařídí, a ten se očividně rozhodl dát „předkrm“ do celého jednoho dílu. Ale nemůžeme mu to vyčítat, bylo toho hodně a navíc tím dosáhl napětí, které by se mu v jednom přemrštěně zahuštěném díle zcela určitě nepodařilo. A tak si nemyslím, že je dobrý nápad ho za to odsuzovat, spíš naopak – chválit. Doufám, že v budoucnu bude více spisovatelů, jako je on, ale ne zas moc, aby všechno nebylo na jedno téma – koneckonců v originalosti a jednoduchosti je krása :-).