originální název: The Fetch
originál vyšel: 1991

vydání: Polaris (web) 1996

fialka  | **** 26.06.2008 11:50

Dobre napisany fantasy horor. Pre tych, co maju radi Holdstocka uplne nutne precitat.

louza  | ****1/2 22.07.2019 15:43

Tak, jak je pochopitelné, že se Dávné ozvěny moc neujaly. Tak je nepochopitelné, že tato Holdstockova kniha v povědomí fanoušků zapadla. Nejde sice o lesní příběh, ale jinak jsou tu veškeré atributy i skvěle zpracované tajemno, které tvořilo nezaměnitelnou atmosféru Lesa Mytág. Kniha je navíc hodně čtivě napsaná, takže se příběh malého adoptovaného chlapce s velmi nevšedními schopnostmi čte doslova jedním dechem. Autor nepolevuje ani na chvíli, během textu několikrát změní těžiště románu, aby příběh vygradoval až do výbušného finálního zvratu. Knihu lze doporučit i holdstock začátečníkům, protože na rozdíl od lesního cyklu tady zůstanou po celou dobu v obraze a v závěru dostanou i tolik potřebná vysvětlení. Skvělý román skvělého autora, který prošel téměř bez povšimnutí. Přitom má potenciál jeho nejlepších knih.

Lucc  | ****1/2 27.06.2020 13:30

Původně jsem chtěl napsat něco ve smyslu že Fantom je takový neholdstockovský Holdstock, ale pak jsem viděl na poslední straně jeho rozsáhlou česky nevydanou bibliografii a uvědomil si, že ho vlastně neznám. Tak to řeknu jinak. Je to odlesněný Holdstock. U křídového lomu blízko pobřeží Kentu je dům a v něm pár, který chce mít děti, ale… Tak adoptuje Michaela. Tento hoch je ovšem zřídlem parapsychologických sil a navíc dost citové a emočně nevyrovnaný. Holdstock na tuto základní kostru přece jen narouboval dost mytologie i historie, aby to jeho slavnější knihy připomínalo, ale Fantom je svébytný, uzavřený a poměrně přehledný thriller, který se opět, jako Dávné ozvěny, dost podoba některým Barkerovým dílům. Což není vůbec špatné. Možná, že Fantom je kniha, kterou by měli zájemci o čtení český vydaného Holdstockova díla začít. Když je toto nechytne, nemá smysl se pouštět dál. Když ale chytne a nepustí, pak se mohou těšit na ještě mnohem vydatnější raw krmě.