Pod kočičími hlavami

Antologie městské fantasy

Kategorie: fantasy - antologie

vydání: Triton (web) 2007

odkazy: 6x [recenze]

Gaarq  | **** 27.11.2007 12:48

dost dobré ;) skvělá sbírka fantastických povídek s motivem města, ať už jako důležité kulisy nebo přímo postavy. díky několika povídkám, které trpí špatným zpracováním, se nevyhoupla na 5*. škoda škoda. jinak je to skvělý počin se vším všudy, dobré povídky, ilustrace i kniha jako taková.

shpina  | *** 19.12.2007 12:49

Některé povídky výborné… například špaček a jeho vosák… Něco lehce nadprůměrné. Myslím, že hlavní problém byl, že se psalo na zakázku. Někdy byla vidět násilná personifikace města, nebo zbytečné – nefunkční – usazení příběhu do městských kulis – jen aby to byla městská fantasy… např. jinak skvělá povídka od jwp. Jediná povídka, kde mi motiv města přišel naprosto přirozený a přitom originální a zajímavý byla povídka od f.vrbenské.

Vlask  | ** 02.03.2008 09:57

Nevhodná kniha pro akčnější typy – hned začátek to načne 2 manga styly povídkami, kde se nic moc neděje a dorazí to povídka od F. Vrbenské, která je z hlediska akce naprosto o ničem. Celou sbírku trochu zachraňuje Žamboch, který klasicky představuje opět nového hrdinu, ale samotný příběh není nic nového. Slušná je i povídka o p. Procházky, ale jednoznačně nejlepší je Bitva o Anděl od Michala Špačka, které nechybí správný humorný nadhled a cimmrmanovský styl. Celkový horší dojem jen umocňuje záverečná povídka, která je silně básnická (čili autor vám připadá jak na tripu). Tahle sbírka je opravdu moc široce zaměřená, chtělo to spíš sbírky dvě – jednu čistě akčnější a druhou básnickou, takto nebude úplně spokojen s obsahem asi nikdo…

epco55  | *** 10.09.2014 10:02

Mesto ako ihrisko pre fantasy spisovateľov. Nápad je to viac ako dobrý spracovanie však za nápadom pokrivkáva. Poviedky sú roznorodé az v takej miere, ze kým niektoré dokážu kvalitne pobaviť iné naopak totálne znudia a otrávia, záleží samozrejme na čitateľovi. Chýba zameranie na konkrétnejšiu cielovú skupinu a to celú zbierku zráža do priemeru.

Madam Brbla  | **** 11.03.2017 21:00

Překvapivě rozmanitá a kvalitou povídek relativně vyrovnaná sbírka povídek, ve kterých hlavní či vedlejší role hrají města. Čtení jsem dlouho odkládala, což je asi dobře – stihla jsem do několika textů dospět a lépe si je vychutnat. To se týká především kousků z mého hlediska nejlepších: „Hra na tiché léto“ Františky Vrbenské mě oslovila nejvíc, těsně následována „Druhou protisměrnou“ Filipa Gotfrida. Z jiných povídek jsem pro změnu vyrostla, nejnižším hodnocením to odnesl J.W. Procházka se svým „Ostřím času“. Většinou jsem hodnotila ciframi 70 až 80% a spočítat průměr, musela bych se přiklonit k nižšímu číslu. Můj celkový dojem je však v mírném rozporu s čistou matematikou a také přidám něco za redakční práci, grafickou úpravu, zkrátka za kvalitu provedení knihy. 75%