odkazy: 1x [recenze], 1x [e-povidka]

Gaarq  | ** 03.06.2008 07:55

pokus o sapkoidní fantasy, kde např. ghůlové nosí kalhoty a vedou moudré řeči. chybí tomu ale všechno ostatní ze sapkowského, vtip, lehkost a hlavně zajímavý příběh.

gober  | ***** 03.06.2008 09:33

Devatar Sedr je svěží dark fantasy román s originální trojicí hlavních hrdinů, dobrým příběhem a dokonale vykreslenou atmosférou zoufalého a k záhubě prokletého města Devatar Sedru.

malarkey  | ** 09.07.2008 18:24

Edice Pevnost kniha č. 29 – Devatar Sedr. Devatar Sedr je sice hodně temné a zvláštní fantasy, kterému jsem se ale já osobně nedokázal dost dobře podvolit. Možná právě proto jsem na konci nebyl ani nijak překvapen ani potěšen. Prostě mi ta temnota nesedla tak jak by měla. Ale něco do sebe to určo má, ale jak pro koho. 4/10

Madam Brbla  | *** 24.07.2008 10:22

Po dočtení této útlé knížečky mám poněkud rozporuplné pocity. Na jednu stranu se autorům podařilo výborně navodit atmosféru – ponurou, temnou, plnou strachu, zmaru a beznaděje. Zápletka je zpracována relativně neotřelým způsobem a zvláště ve druhé polovině přijdou ke slovu zajímavé magické praktiky. Ale… Děj na mě občas působil zmateným, roztříštěným dojmem. Od začátku do konce jsem měla pocit, jako bych knížku začala číst někde uprostřed – chyběly mi střípky informací, které se sice v závěru z větší části doplnily… ale… Zkrátka pořád přemýšlím, jestli „Devatar Sedru“ nepředcházela nějaká povídka, která by mi poskytla větší pochopení. Určitou nevyrovnanost vnímám také ve stylu psaní: často až básnické slovní obraty mi někdy „zadřely mozek“ a musela jsem pár odstavců číst opakovaně (hezký sloh, akorát náročný na udržení pozornosti). Jindy se jazyk zjednodušil, ovšem přes zvýšení čtivosti byl děj náhle jaksi plytší a místy se objevily i hrubky. Osobně mi taky příliš neseděli ghůlové, byli příliš lidští a motivace jejich jednání postrádala věrohodnější vysvětlení. Přes veškeré jmenované zápory je Devatar Sedr neobvyklou knihou a na další tvorbu bratří Harašímových jsem hodně zvědavá.

Jakub Ehrenberger  | **1/2 14.11.2009 00:50

Temná fantasy o prokletí jednoho města a jednorukém zloději Motovi, který za pomoci party ghúlů a mocného mága Vareta, usazeného ve zlodějově hlavě, může zkáze zabránit. Román staví na skvělém příběhu se zajímavými charaktery a má v sobě pár dobrých nápadů, ale na více hvězd nestačí. Zvláště proto, že je ukecaný, místy nelogický a jazykově pokulhává. Atmosféru zoufalého Devatar Sedru ale vykresluje dokonale.