Martin Moudrý

Konec křížů

Kategorie: akční - urban fantasy

vydání: Leonardo 2008

odkazy: 1x [ukázka], 4x [recenze]

Vlask  | **** 13.07.2008 22:55

Další kulhánkovština jako vyšitá, zejména co se týče struktury příběhu. Ta je téměř stejná jako autorova předchozí kniha. Bohužel těch správných černých hlášek tu nenajdete tolik jako v Kulhánkovi, ale čtivost zůstává velmi vysoká a kupodivu si autor našel i v mezích možností originální námět (žádné zombie nebo upíři). Ke konci dojde i na trochu filozofie. Dojem trochu kazí jen opětovné příliš brzké získání ultimátních sil hrdiny – zabíjení nepřátel se pak stává nudnou záležitostí.

biker11  | ** 27.08.2008 18:19

zaciatok super -potom nic. ked uz po 125× ho nic nezaujimalo a nebavilo, som knihu odlozil. potom mi to nedalo a skusil som docitat a opat nic, tak sa to opakovalo asi 4 x kym som prisiel na koniec – poslednzch 5 stran je opat fajn. neviem preco sa autor vybil na nesmrtelnosti a dost nepodarenych hlaskach nap. hlava odletela do dialok a mrtvola klesla tvarou ku mne… proste krvy dost ale nic viac

shpina  | *** 07.09.2008 09:54

Je to lepší než temné záblesky. Myslím že si autor vytříbil smysl pro humor a objevuje se tu jen minimum nepodařených hlášek a vtípků. Nešťastnou volbou je nezničitelnost hlavního hrdiny, prostředních cca 200 stran, kde se toho moc nedějě (zase je vidět, že se autor zlepšil, protože přesto že je těch cca 200 stran poměrně hluchých, nechá se to celkem nenásilně přečíst) a totálně přeslazený a až dětinsky naivní konec. Ten odebral z hodnocení jednu hvězdičku. SPOIL: a nevrátil by se náhodou na zem jak bůh tak satan, kdyby hlavní hrdina nezmizel tak jak se to v knize stalo? SPOIL

Mrowka  | brak 29.10.2008 11:14

Nejhorší kniha jakou jsem za posledních pět let četl. Co k tomu dodat?

nery  | **** 19.11.2008 14:19

Náhodou,já jsem se při čtení tohohle dílka bavil skoro celou dobu, na to že je to fantasy docela slušný dílko…

Majkl  | *** 22.11.2008 16:43

Ďalšia kniha od jaffa, ktorá sa tentoraz zaoberá magickými silami, Dobrom a Zlom, Bohom a Satanom. Zahrávať sa s mágiou nie je dobrý nápad, ak je to navyše mágia čierna, je to o dosť horšie. Po nevydarenom vzkriesení akvarijnej rybička sa hrdina zobúdza s poriadnym bolehlavom. Hneď sa oňho začína zaujímať cirkev, ktorá ho ako živú mŕtvolu chce zavrieť do rakvy na veky vekov. Amen. Nová kniha si nesie veľa výrazných mínusov. Či sa už jedná o obrovskú dávku moci, ktorú hrdina získa (čím neexistuje takmer žiaden nepriateľ, ktorý by sa mu mohol postaviť) alebo stratu citov (väčšina knihy je absolútne citovo nezafarbeným komentovaním toho čo sa udialo a čo všetko hrdina spravil resp. zabil). Vďaka tomu si hrdina prechádza svetom ako nezastaviteľná lavína, ktorá ničí všetko čo jej príde do cesty. Absencia silnejšieho nepriateľa vedie k nudnému deju – ktorý je síce plný akcie ale tej akcie je toľko, že nudí. Navyše nulové city zariadili nemožnosť drsňáckeho komentovania a myslím, že ani trochu nepreháňam ak poviem, že aspoň 10 strán dokopy zaberá komentovanie ako ho niečo netrápi, nezaujíma, neštve, nermúti atď. lebo je MŔTVY. Takisto ma veľmi sklamalo, že sa v knihe na začiatku nemihli nejaké postavy, ktoré by počas deja prechádzali vývojom. Postavy sa objavia, a o pár mŕtvol ďalej umierajú rukou či palicou hrdinu. Tiež mi vadili viaceré narážky na Rómov, ale toho sa asi autor nezbaví. Avšak aby som len nekritizoval: aj ja si myslím, že je to lepšie ako temné záblesky. Čo sa mi na knihe ale obzvlášť páčilo – pasáž v truhle plná samovrážd alebo rozhovor s miništrantom v kostole sú nezabudnuteľné okamihy tejto knihy. A nakoniec zakončenie sa ku knihe veľmi hodilo, aspoň ja som bol spokojný. Celkovo knihu nemôžem veľmi doporučiť, ale ak sa ku nej dostanete, určite si prečítajte horeuvedené pasáže. Sú vynikajúce, na rozdiel od zbytku knihy, ktorý je často vatou. Mohla byť z toho skvelá kulhánkovská poviedka. Amen.

Mendoza  | ** 28.11.2008 13:50

Dost rozporuplná kniha. Některé pasáže jsou opravdu dobré, některé naprosto nudné, některé úplně zbytečné. Určitě by prospělo menší seškrtání a rozčlenění do kapitol. Setkávám se se dvěma protichůdnými názory – jedni tvrdí, že se Moudrý knihu od knihy zlepšuje, druzí tvrdí, že je to čím dál horší. Osobně mám hodně rád Cestu krve 3, kterou beru jako takovou srandu na truc Kulhánkovi, který nebyl schopen dopsat svoji superduper knihu. Oproti tomu Konec křížů obsahuje pár zajímavých nápadů a myšlenek a kdyby se autor nesnažil být porád tím druhým Kulhánkem, mohl by možná psát i knihy a né jen brak (v pozitivním slova smyslu).

eviljack  | * 03.03.2010 13:04

Tohle je leda hodně nepodařená napodobenina „kulhánkovštiny“, kdyby mi nebylo líto těch peněz, tak to ani nedočtu.

Martyrius  | *** 23.08.2011 01:36

Jak krásné jméno, že ? Stejné iniciály jako já. V republice je Moudrých 782, tak by to ani nemusel být pseudonym. Nevím proč, ale myslel jsem si, že KK je kniha v modré barvě. Tady však je v černo-oranžové.

Splést se může každý, co však vím docela jistě je to, že MM se nechal inspirovat u Kulhánka. Skoro jako jeho klon. Zní to docela drsně a urážlivě, ale není na tom nic špatného, Kulhánek u nás víceméně založil tradici takovéhoto brutálního fantasy/sci-fi žánru (oba prvky SCI-FA dohromady), takže tohle je takzvaná sklizeň z myšlenek, které JK zasel.

Je tu však velký rozdíl – hrdina Konce křížů je víceméně Superman v 1/5 knihy, bůh v 3/5 a jen kousíček na začátku je v normálním duchu. To působí trochu „nereálně“ (ano, tohle je opak snahy o realističnost, ale i v tomto žánru panují jistá pravidla) a co víc – začne to být nuda. Ne moc, ale už hlodají pochyby. Také ke konci už tempo začalo docházet a přeci jen, bohovi už moc překážek vadit nemůže.

Dobrá kniha, stojí za přečtení pokud máte rádi Kulhánka. Je horší, ale ne tak moc, aby se nevyplatila číst.

iregal  | ****1/2 24.10.2014 13:38

velice zajímavé, čtivé, snad jen ty krvavé scény jsou pořád jedna jak druhá a konec ve stylu pohádky. Ale přečteno na jeden zátah. Půl hvězdy dolu jen za až moc nezničitelného hrdinu.