povídka » Přátelé
hodnotilo: 19
67%
přebal jedné z knih obsahující tuto povídku

Božena Čechalová

Přátelé

Kategorie: sci-fi - space opera

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 264 příspěvků celkem

 [66] V.Š. 30.04.2012 09:06  

odstraněno autorem

 [65] squire 29.04.2012 21:32  

Nakonec se shodneme, že jste mi vlastně složil kompliment:)

Já tomu literárnímu světu asi nikdy neporozumím.

 [64] barbar (editor) 29.04.2012 19:18  

@squire[63]: Tahle odnož diskuse vznikla tím, když jste mne coby zlého ducha vyvolala jménem.

Mimochodem – projel jsem si diskusi na Strakách a nikde nenašel, že bych Vaši povídku jakkoli konkrétně hodnotil, to „nevypsané“ patřilo všem povídkám ve druhé desítce. Zrovna Vaši povídku bych takhle neoznačil, „vypsaná“ celkem byla, ale nechytla mne.

Litovat mne nemusíte, dělat nakladatele českým autorům je sice práce mizerná, ale vybral jsem si ji sám a dobrovolně a zatím ji zvládám… :)

 [63] squire 29.04.2012 13:02  

To jsem ráda, že se chcete míjet, protože mně se zase špatně spolupracuje s lidmi, kteří nechápou nadsázku a sebeironii.

Jenom bych ráda, kdybyste se konečně držel vlastních slov a „míjel“ tuto debatu, protože byla ukončena a apriori – kdybyste ji sám aktivně nezačal, nebyla by.

Je mi Vás hrozně líto…

 [62] barbar (editor) 29.04.2012 12:47  

Abych citoval samu autorku: „Mě by mohl někdo nominovat maximálně na nejprořízlejší držku české fantastiky, protože urazit v jednom roce JWP a Jiřinu Vorlovou zároveň, na to je potřeba talent.“

S lidmi, kteří si vedou seznamy uražených, se mi prostě nespolupracuje dob­ře.

Debata, o které „lžu“, je zde: http://www.straky.cz/katalog.aspx?Action=Book&BookID=220 (pod „Komentáře/dis­kuse“)

Ǔspěšnost v Žoldnéřích fantasie záleží na kvalitě povídky a na porotcích; hodnotí se anonymně.

 [61] squire 29.04.2012 12:28  

Jinak si dovolím tuto debatu, která se vymkla značně OT, ukončit. Víc na svou obhajobu ode mě neuslyšíte, protože (byť obecně nemám ráda M. Kunderu) se řídím jedním Kunderovým citátem – Pokud jste ochotní svléknout se do naha, abyste dokázali člověku, který tvrdí, že jste ryba, že nemáte žábry – jste větší blázen než on.

Děkuji všem hodnotitelům za hodnocení a zvláště děkuji za milá slova těm, kterým se to líbilo. Též za přínosnou kritiku děkuji (ten závěr by byl opravdu lepší kratší).

Bylo mi ctí a poučnou zkušeností zdržovat se chvíli v této svébytné internetové komunitě; (ráda jsem poznala Tebe, BorgDogu-Honzo); ale teď mě zas čeká svět, ve kterém je problém sehnat školku pro tříapůlleté dítě, svět, kde highlightem dne je, že se vám podařilo do devítiměsíčního dítěte nacpat špenát, a především svět, ve kterém se moje mladší a veskrze nepraktická sestřička též stala matkou, takže musím fungovat jako teta na plný úvazek:) Live long and prosper…

 [60] Pista (editor) 29.04.2012 12:27  

Howgh!

 [59] squire 29.04.2012 11:44  

Důrazně se ohrazuji proti navážení. Nevyslovila jsem se nikdy proti nikomu, kdo skončil výš. Naopak jsem byla ráda, že výš skončila kupříkladu Dana Rusková, protože tu si přečtu vždycky ráda.

Chápu, že proti zavedenému člověku z branže jsem nicka, ale rozhlašovat o mně lži je pod úroveň i takovéto lokální drbárny.

Nechovám proti M.B. žádnou averzi. Proč proboha, že se mu nelíbila moje povídka? Proboha, panu Jiranovi se nelíbí každá druhá moje povídka! Tuně lidí na mém betaread blogu se nelíbí moje povídky. Myslíte si, pane Editore, že mi bude rvát žíly, že mě nemáte v oblibě? To jste mě zklamal. Lidsky zklamal.

Jak já se nasměju, jestli někdy v Žoldnéřích zaboduju…

 [58] barbar (editor) 29.04.2012 10:57  

@tomts[57]: Proč? Autorka se mi na webu začala navážet do těch, co skončili výš než ona a ve sborníku. Její chování a přístup mi prostě nejsou příjemné, a vzhledem k tomu, že vydávání začínajících autorů je spíš dotovaný koníček, než nějaká práce nesoucí peníze, tak si můžu odpustit zbytečné nervy s těmi, kdo mi nesednou. Naštěstí nejsem jediný vydavatel fantastiky u nás… :)

(To se samozřejmě nijak netýká soutěže Žoldnéři fantasie, tam se práce přijímají a hodnotí anonymně.)

 [57] tomts (editor v době uložení příspěvku) 29.04.2012 10:18  

@barbar[54]: Michaeli, tahle hláška už mi přijde trochu pod Tvojí úroveň…

 [55] squire 28.04.2012 10:54  

@barbar[54]: Můžete se spolehnout, že mě nikdy osobně nepotkáte. Pokud myslíte literárně míjet, obávám se, že v Ž. hodlám ještě nějaký ten pátek soutěžit…

 [54] barbar (editor) 27.04.2012 22:39  

@squire[45]: Já myslím, že když se budeme spíše míjet, budeme oba šťastnější.

 [53] squire 27.04.2012 20:53  

@BorgDog[52]: šílíš, kdo by se s tím vypisoval? Už tenhle můj nick je vlastně zkratkou z původního squire-maiden…

 [52] BorgDog 27.04.2012 20:25  

@squire[51]: To by byl docela dobrý nick. :-)

 [51] squire 27.04.2012 19:02  

@Dilvermoon[50]: Aha, to jsem ještě nezažila. Jako že jsem to nikde ještě nečetla.

Ty dlouhé diskuze se se mnou táhnou jako symptom… to bude tím, že jsem ukecaná ženská… kdysi na letním astronomickém táboře, kde jsme si z nějakého už zapomenutého důvodu všichni dali ptačí přezdívky, zněla ta moje „Uštěbetaná ptačice“…:)

 [50] Dilvermoon (editor) 27.04.2012 16:32  

@squire[48]: Já měl spíše na mysli, kdy domácí autor „dává poctu“ jinému domácímu ze stejné generace. :-)

Jinak se zdá, že diskuse pod tvou povídkou bude moci kandidovat na jednu z nejdelších.

 [49] idle (editor) 27.04.2012 16:27  

@squire[48]: To byl jenom pokus o vtip dotažením do extrému. Asi se zase neobratně vyjadřuji. To se mi stává často. :)

 [48] squire 27.04.2012 16:25  

@idle[46]: Jakože je prodejnost správný odhad zaměření soutěže? To jsem netušila:) Prostě když vím, že do Ž. neprojde žádná sci-fi, nebudu ji tam posílat. To pro příklad. Asi se zase neobratně vyjadřuji. To se mi stává často, proto ta moje slova o nejprořízlej­ší držce…

@Dilvermoon[47]: Ne že by to nebylo zajímavé, ale psát „jako někdo“ jsem zkusila jen jednou (pod čerstvým dojmem z Raného Asimova jsem si střihla jednu „asimovštinu“) a byla jsem odhalena hned… takže tudy cesta pro mě nepovede, budete se muset smířit s originální B.S.Č:)))

 [47] Dilvermoon (editor) 27.04.2012 16:17  

@idle[46]: Ale cesta na výsluní to být může. K tomu stačí třeba připsat, že se jedná o „poctu“ někomu, kdo je lepší (jak se to občas děje i u nás), aby se omluvila podobnost a je to.

 [46] idle (editor) 27.04.2012 16:06  

@squire[45]: Na to trefování do vkusu pozor, to už zavání (dříve zmíněnou) prodejností. ;)

 [45] squire 27.04.2012 16:00  

@BorgDog[42]: Tak to já jsem mercenary od začátku, do samizdatu bych nikdy nešla:)

@Hyperion[43]: Poslední rozhodně nebude, jenom nevím, jestli tu, co mi přijali mimo soutěž, vyjde ještě letos… Daidala se účastním, pokud se dostanu do finále, budu spokojená.

@barbar[44]: Já vím, to už jsme si vyjasnili:) Příště prostě zapracuju na té kvalitě. A pokusím se lépe trefit do barbarského vkusu;-)

 [44] barbar (editor) 27.04.2012 14:57  

@squire[41]: Kadety fantasie jsme za všechna léta vydali jen jednou, výjimečně.

Předtím byli hodně rozsáhlí pouze Drakobijci X, tam bylo 14 prvních povídek, jenže se ukázalo, že čtenáři chtějí spíše kvalitu než kvantitu a publikováním prací na nižších postech nejsou nadšení…

 [43] Hyperion (editor) 27.04.2012 14:33  

@squire[41]: Já jen pevně doufám, že to nebyla tvá poslední povídka v XB-1 :-) Letos to může být klidně i vítězná!

 [42] BorgDog 27.04.2012 13:06  

@squire[41]: No, co se „mercenary“ týče, když mi vyšla první povídka, věřil jsem, že si otištění ještě budu muset zaplatit, ne že budou platit oni mě. :-) Což vypovídá o mé tehdejší informovanost. A ten „obláček“ si taky pamatuji, než mě z něj doma hezky rízně shodili. :-D

 [41] squire 27.04.2012 12:19  

@tomts[39]: To mě taky napadlo, to o té ne-prodejnosti:)) Být editorem může být někdy ožehavé, řeknete o někom, že je prodejný autor, a máte urážku na cti jak vyšitou…:)

Když o sobě může mluvit on ve třetí osobě, proč bych měla činit jinak:-D @Dilvermoon[40]: No harm done, došlo mi to.

Jinak se jedná pouze o narážku na debatu na stránkách Strak na vrbě. V tom ročníku Ž. jsem soutěžila poprvé, vyzbylo na mě desáté místo, do sborníku vybral pan Bronec prvních devět a já si nadávala, že jsem nebyla schopná napsat něco lepšího… no a pak jsem se ptala, jestli by to aspoň na Kadety nestačilo, a nestačilo, prostě se to nelíbilo. No zkusit jsem to musela, že jo.

Proto jsem taky tak ohromně vděčná za soutěž Daidalos, která finalisty skutečně opublikuje všechny, ať je ročník slabý nebo silný. Pro začínajícího autora je první publikace neuvěřitelná věc. Ani nevíte, na jakém obláčku štěstí jsem se nadnášela, když jsem držela svůj výtisk v ruce. A navíc, call me mercenary if you like, je za to honorář, což už je pro mě bonus z říše snů, protože vidět nějaký skutečný užitek těch hodin ukradených spánku mezi nočním kojením je potěšující.

 [40] Dilvermoon (editor) 27.04.2012 11:32  

@tomts[39]: Ty taky zkazíš každou legraci… :-)

 [39] tomts (editor v době uložení příspěvku) 27.04.2012 11:22  

@squire[38]: Lepší když o tobě říká neprodejná, než naopak ;-) Jinak Barbar=M.Bronec, takže „nehádám se s tebou“ je přesnější :-D

 [38] squire 27.04.2012 10:52  

@BorgDog[35]: Tak to už je ultimátní:)))

@barbar[37]: Že jsem nevypsaná, neprodejná a podobně? Moje loňské žoldnéře. Nehádám se s ním, fantasy se mi píše špatně.

pochvalu za skvělou práci se slovy jsem dostala v letošních Vidoucích; nevím ovšem, od koho, až na Aquilu nikdo svá slova nepodepisuje.

 [37] barbar (editor) 26.04.2012 23:32  

@squire[6]: Které práce tak Bronec hodnotil?

(Nějak už mi s léty paměť selhává…)

 [35] BorgDog 26.04.2012 20:46  

@squire[34]: Jo, tohle znám. Já zas ve svých povídkách měnil jména postav na kratší, abych se vešel do 40. stran. :-)

 [34] squire 26.04.2012 19:10  

@BorgDog[33]: Ano, chybí, co jsem rychlým okem přelétla, minimálně dva. (ten nejmarkantnější před větou: „Jsem v pořádku! A opravdu naléhavě vás žádám…“) Ale na vrub autora, tedy svůj, si to přičtu, protože je pravděpodobné, že chyběly už v originálním souboru, který jsem posílala, a já si toho nevšimla, protože to zrovna vyšlo na konec stránky. Redakce časopisu mi sice zvorala jméno na obálce, ale za tohle asi nemůže. Jak se říká, pokud má čtenář problém s chápáním textu, je to VŽDY chyba autora.

Původně tam byly mezi odstavci tři hvězdičky. Jenže v rámci snahy vejít se do 72000 znaků… ach jo.

 [33] BorgDog 26.04.2012 13:36  

@squire[32]: Vida, takže jsem se trefil? Fakt tam nějaké chybí? Potom ovšem nelze určitou zmatenost přičítat na vrub autora.

A mimochodem, i když tě to asi neutěší, pořád jsi dopadla líp než kdysi Standa Ertl: http://www.legie.info/povidka/6442/komentare#zalozky

 [32] squire 26.04.2012 12:37  

Tak nad chybějícími mezerami, které minimálně na jednom místě pěkně pletou hlavu, se mi při zhlédnutí definitivní verze též zastavilo srdce… a nejhorší je, že nevím, zda nechyběly už v té mé verzi, a já si toho nevšimla jen proto, že to byl třeba zrovna konec stránky.

 [31] Hyperion (editor) 26.04.2012 07:47  

Já neodolám a přidám se k pochvale této povídky. Pro mě to bylo i přes drobné nedostatky jasné první místo při hodnocení loňské ankety Daidalos :-)

 [30] idle (editor) 25.04.2012 21:58  

@BorgDog[29]: Já ten dojem měla na víc místech, takže jsem začala váhat, jestli to byla chyba nebo záměr. Každopádně to, že jsme v jiné scéně, se poznat vcelku i dalo, ale i tak jsem párkrát chvíli dumala, kdy a kde jsme.

 [29] BorgDog 25.04.2012 21:54  

@idle[28]: No, nemůžu teď hledat přesné místo, ale měl jsem silný dojem, že na jednom místě v úvodu povídky „vypadla“ prázdná řádka oddělující dvě časově vzdálené kapitoly.

 [28] idle (editor) 25.04.2012 21:01  

@BorgDog: Pravda, ty nepřehledné přechody mezi scénami mě vlastně taky trochu rušily a zapomněla jsem to zmínit. (Na druhou stranu jsem ani nechtěla psát dlouhý výčet nedostatků u povídky, která se mi nakonec vcelku líbila.)

 [27] squire 24.04.2012 19:48  

@Dilvermoon[26]: nu ačkoliv jsem díky svým dcerám již devět měsíců nespala déle než dvě hodiny v kuse, je otázka přežití diskutabilní; možná jsem už dávno zombie.

 [26] Dilvermoon (editor) 24.04.2012 19:23  

@squire[25]: A přesto přežít… :-)

 [25] squire 24.04.2012 19:09  

@BorgDog[19]: Tak takové věci jako nominace na cokoliv ještě dlouho nebudou mou starostí. Mě by mohl někdo nominovat maximálně na nejprořízlejší držku české fantastiky, protože urazit v jednom roce JWP a Jiřinu Vorlovou zároveň, na to je potřeba talent.

1poslední 264 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu