Lhář

Autoři: Jakub Ćwiek

počet dílů v sérii: 6

vyhledávací pomocník:
český název: Google, NKC, Wikipedie CZ

Speedemon  | *** 28.12.2011 11:33

Zatím velice povedené dvě povídkové sbírky. Další díly zatím nevyšly a jelikož třetí díl bude román, může se konečné hodnocení série ještě snížit i zvýšit. Jinak jde o perfektní odpočinkové čtivo. Hlavní postava, severský bůh Loki, je skvělý hláškař a drsňák. Spousta popkulturních a náboženských narážek slouží k různým vtípkům a úsměvným dialogům. Jelikož jsou knihy teňoučké, není problém je za chvíli přečíst a každý si tak může tento humor vyzkoušet.

Miss Utahraptor  | **** 26.12.2012 20:49

Dvojka konečně dočtena. Teď jen doufat, že trojka v Čj bude a to co nejdříve. Na obou knížkách je vidět, že by ještě leccos šlo dodělat, upravit, vybrousit… Snad se tak stane. Zatím se konečně mrknu na severskou mytologii, po několikáté projedu řeckou a nejspíš zabrousím i do příběhů kolem Bible (Na tu samotnou se pořád nějak necítím. :). Občas jsem totiž měla silný pocit, že mi něco uniká. Pak si před třetím dílem přečtu první dva znovu a uvidíme, jestli nehnu s hodnoceními… Série jako celek je zatím na lepších 80 % v rámci zábavného odpočinkového čtiva, hvězdičkovat ale budu až po třetí knize. edit po dočtení: Stále viditelná autorova nevypsanost- některé části by chtěly osekat a proškrtat, některé zvraty působí až zbytečně. Na druhou stranu Loki je pořád Loki, závěr překvapivě uspokojivý a tu povídačku o Lokiho původu jsem autorovi sežrala i s navijákem.

Majkl  | *** 27.04.2013 20:31

Dve poviedkové zbierky a na polovicu rozseknutý román. Paradoxne, viac sa mi páčili poviedky, v ktorých si je autor rozhodne istejší (nie však profesionál), než v románe, na ktorý ešte (v čase jeho písania) nedozrel. Ak by Ćwiek nepokračoval románom, ale venoval sa ďalej poviedkam, pridal trošku akcie a ubral otravných popkultúrnych odkazov, možno by to nebola írska káva, ale aspoň dobrý štandard, aký si robím k raňajkám. Riedky dvojdecák z pol lyžičky nesky ma však nenadchýna.